تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 هوش از سر شما می‌برند

مسابقه عکاسی سونی یکی از معتبرترین فستیوال‌های دنیا در بخش عکاسی است که هر ساله علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 تحسین برانگیز هستند.

هر ساله سازمان عکاسی جهانی با برگزاری مسابقه عکاسی سونی (Sony World Photography Awards) از بهترین تصاویر و عکاسان جهان تجلیل می‌کند. البته فرصت ارسال آثار برای این فستیوال هنوز به پایان نرسیده است، ولی انتشار برخی از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 از کیفیت بالای این رقابت خبر می‌دهد.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022

در نهایت تصاویر برتر در ماه آوریل 2022 (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) در ساختمان Somerset House در لندن و در ماه نوامبر (آبان و آذر) در لیورپول به نمایش گذاشته می شوند. عکاسان می‌توانند تا پیش از پایان موعد مقرر تصاویر خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند:

  • بخش حرفه‌ای: ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱
  • بخش آزاد: ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱
  • بخش دانشجویان: ۹ آذر ۱۴۰۰

تا زمان پایان رقابت و اعلام برندگان زمان زیادی باقی مانده است. تا آن هنگام بیایید نگاهی به برخی از تصاویر زیبای ارسال شده به این مسابقه داشته باشیم.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد واقعی، بر روی آنها کلیک کنید

پسر قایق‌ران

این تصویر فوق‌العاده زیبا توسط Arifayan Taiwo از نیجریه برای شرکت در قسمت سبک زندگی بخش آزاد این مسابقه ارسال شده است.

پسری در حال پیش بردن قایق خود در تالاب مه‌آلود Epe است و موج‌های آرام نیز وی را به سمت بازار Oluwo که یکی از مراکز معروف ماهی فروشان است، هدایت می‌کنند.اینجا نه خبری از تور است و نه کرجی ماهیگیری. بلکه همانند اولین افرادی که این شهر را بنا نهادند، از تعدادی چوب برای ایجاد نوعی سد و قفسی روی آب استفاده می‌کنند.

مکانیک

دومین تصویر از سری تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 دو نفر عاشق ماشین (عکاس و فرد حاضر در عکس) را نشان می‌دهد. این تصویر برای قسمت Portraiture ارسال شده است.

من Derek را وقتی در حال عکاسی برای یک برنامه تلویزیونی بودم، دیدم. در این برنامه از کارگاه او به عنوان یکی از لوکیشن‌ها استفاده میشد. هر دو علاقه زیادی به موتور‌های بزرگ داشتیم و همین نیز باعث شد که خیلی زود صمیمی شویم. تنوع و تاریخچه خودروهای عضلانی آمریکایی حاضر در کارگاه Derek و توانایی او در پیدا کردن ماشین‌های کمیاب در سرتاسر آمریکا و بریتانیا مرا شگفت زده کرد. مطمئن بودم که باید از او عکس بگیرم.

آینه آینه در دیواری از لاکر‌ها

مسابقه عکاسی سونی 2022 فقط در گرفتن عکس‌های فوق‌العاده خلاصه نمی‌شود و گاهی هم خلاقیت‌ عکاس جلوه خاصی به تصویر می‌دهد. تصویر ارسال شده توسط Hardijanto Budyman برای بخش آزاد در زمره عکس‌های خلاقانه جای می‌گیرد.

ذهن انسان همچون یک زمین بازی است. جایی که می‌توانیم با بازی کردن با قوه تخیل،‌ ایده‌ها و نوآوری‌هایمان حسابی لذت ببریم!

کلیسای بزرگ مورالیا از داخل

تصویر گرفته شده از داخل کلیسای بزرگ مورالیا در مکزیک به Marat Ortega تعلق دارد. این تصویر نمایی بسیار زیبا از معماری این بنا را نشان می‌دهد. زیبایی‌های معماری همیشه حضور پررنگی در مسابقه عکاسی سونی داشته است.

درست کردن تور‌ها

این تصویر فوق‌العاده را Ngoc Van Nguyen از ویتنام به امید انتخاب شدن به عنوان یکی از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 ارسال کرده است تصویر فوق نمایی از زندگی روزمره را نشان می‌دهد.

پس از هر سفر دریایی، معمولا تور‌های ماهیگیری پاره می‌شوند؛ بنابراین آماده‌سازی مجدد آنها یکی از کارهایی است که هر روز در Ninh Thuan ویتنام انجام می‌شود.

زندگی کارگر کارخانه کشتی‌سازی

این تصویر در بخش آزاد شرکت کرده است و نمایی از سبک زندگی کارگزان شاغل در کارخانه‌های کشتی‌سازی در بنگلادش را نشان می‌دهد.

دوچرخه‌ سوار

در تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 تنوع بسیار زیادی وجود دارد. ار کارگرانی که سرشان شلوغ است تا افرادی که با آرامش دوچرخه سواری می‌کنند. تصویر گرفته شده از سوئد سبک زندگی آرامی را نشان می‌دهد.

به رخ کشیدن زیبایی

این تصویر به خوبی زیبایی طبیعت را نشان می‌دهد. تصویر ارسالی از Kyle Minar برای قسمت طبیعت و حیات وحش در نظر گرفته شده است و به خوبی کیفیت تصاویر این دسته را نشان می‌دهد.

مهاجرت سالیانه فلامینگو‌های آمریکایی یک صحنه تماشایی است. این عکس در خرداد ماه و در هنگام فصل لانه‌سازی در مکزیک گرفته شده است. بسیاری از بچه فلامینگو‌ها در جنگل Rio Lagartos Mangrove چشم به جهان می‌گشایند و عکاس نیز برای ثبت این منظره با یک قایق کوچک به این جنگل رفته بود.

تیتان

این نمای نفسگیر به رشته‌ کوه تیتان از کوه‌های راکی در شمال آمریکا تعلق دارد. جف بتنت توانسته با ثبت یک تصویر تحسین برانگیز از غروب آفتاب در زمره تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 قرار گیرد.

کتابخانه‌ای به سبک زبره‌کاری

اگر خطوط صاف در معماری از علایق شما هستند، از تصویر Jim Kateluzos خوشتان می‌آید.

کتابخانه هیلمن در دانشگاه پیتسبورگ دارای معماری زبره‌کاری خاصی است که وقتی کسی در آن حضور ندارد به خوبی می‌درخشد. در زمان قرنطینه کرونا، دانشگاه پیتسبورگ خالی شده بود و همین نیز باعث شد که کتابخانه و محوطه اطراف زیبایی خود را به رخ بکشند.

بگذار دنیا را ببینم

یک تصویر Portraiture که احساس در آن موج می‌زند. البته از تصاویر منتخب ماسبقه عکاسی سونی 2022 انتظار دیگری هم نمی‌رفت.

این تصویر مقاومت انسان‌ها در برابر ویروس کوید 19 را نشان می‌دهد. «بگذار دنیا را ببینم» نشانگر روحیه بازگشت به دوره عادی جدیدی است.

آخ!

زمان‌بندی این تصویر عالی است و البته بدون شک خیلی هم ضربه دردناک بوده‌ است. این تصویر به قسمت عکاسی در حرکت تعلق دارد.

بازیکن تیم واسکو با لگد به دهان دروازه‌بان تیم باهیا ضربه می‌زند. این اتفاق در طول جام باشگاه‌های ملی برزیل در استادیوم Sao Januario در ریو دو ژانیرو رخ داده است. پس از این اتفاق، دروازه‌بان غش کرد.

نظر شما کاربران گجت نیوز دربازه تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی 2022 چیست؟