گوشی شارپ آکواس سنس ۶

گوشی شارپ آکواس سنس ۶ با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اولد معرفی شد

گوشی شارپ آکواس سنس ۶ – SHARP AQOUS sense6 با مشخصات فنی مناسب، نمایشگر OLED، باتری بزرگ، دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی و قیمت اقتصادی رونمایی شد.

کمپانی شارپ امروز از سبک‌ترین گوشی 5G جهان با یک باتری و نمایشگر بزرگ به نام شارپ آکواس زیرو ۶ رونمایی کرد. اما در کنار آن از یک گوشی دیگر به نام شارپ آکواس سنس ۶ نیز رونمایی کرد که در ادامه به بررسی این گوشی خواهیم پرداخت.

گوشی شارپ آکواس سنس ۶

گوشی جدید شارپ به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی ۱۰ بیتی IGZO OLED با رزولوشن ۲۴۳۲ در ۱۰۸۰ پیکسل (برابر با +FHD) مجهز است که قادر به تولید ۱ میلیارد رنگ و ارائه نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است. این پنل که از یک ناچ به شکل حرف U برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می‌کند، نسبت کنتراست ۱۳ میلیون به ۱ و اوج روشنایی ۱۳۰۰ نیت را نیز ارائه می‌کند.

گوشی هوشمند شارپ آکواس سنس ۶ از چیپست اسنپدراگون ۶۹۰ کوالکام قدرت می‌گیرد که رم LPDDR4x و حافظه‌ای از نوع UFS 2.2 نیز آن را همراهی می‌کنند. پیکربندی حافظه این گوشی شامل ۴ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی و ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی می‌شود.

روی قاب پشتی این گوشی دوربین سه‌گانه حضور دارد که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری می‌شود. در جلوی گوشی نیز سازنده از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی و مکالمات ویدیویی استفاده می‌کند.

از امکانات ارتباطی گوشی جدید کمپانی Sharp می‌توان به پشتیبانی از شبکه 5G، وای فای دو باند، بلوتوث ۵.۱، قابلیت‌های GNSS و NFC و همچنین یک پورت USB تایپ C اشاره کرد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به یک حسگر اثر انگشت درون نمایشگر گوشی، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک و آب، اندروید ۱۱ و یک باتری ۴،۵۷۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

در نهایت باید به ابعاد این گوشی که برابر با ۱۵۲ در ۷۰ در ۷.۹ میلی‌متر است و وزن ۱۵۶ گرمی آن اشاره کنیم. ضمن اینکه سازنده قرار است گوشی جدیدش را در چهار رنگ مسی، نقره‌ای، مشکی و آبی وارد بازار کند.