کشف ماینر در بورس

ماجرای استخراج غیر قانونی رمز ارز و کشف ماینر در بورس

روز گذشته خبری مبنی بر استخراج رمز ارز و کشف ماینر در بورس منتشر و بلافاصله توسط مسئولان مربوطه تکذیب شد، اما امروز سازمان بورس با انتشار اطلاعیه‌ای رسما این خبر را تایید کرد.

روز گذشته 6 مهر 1400 خبری در خصوص کشف ماینر در بورس و استخراج رمز ارز توسط این شرکت در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی به همراه داشت. در خبرها آمده بود چندین دستگاه ماینر در زیرزمین ساختمان شرکت بورس توسط حراست کشف شدند و احتمال می‌رود این دستگاه‌ها به فرد خاصی در این شرکت تعلق داشته باشد. در همان روز معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این که اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه توسط شرکت بورس تهران باید انجام شود گفت دستگاه‌های کشف شده شخصی نبوده‌اند، اما چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس به شمار می‌روند و این شرکت باید در مورد آن پاسخگو باشد.

پس از حواشی زیادی که پیرامون ماجرای استخراج رمز ارز و کشف ماینر در بورس شکل گرفت، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در حوزه استخراح رمز ارز در شرکت بورس تهران فعالیتی انجام نشده و خبری که در خصوص کشف چند دستگاه ماینر نیز منتشر شده کذب است.

تایید خبر کشف ماینر در بورس

با وجود این که شرکت بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای خبر شناسایی ماینر در بورس و موضوع استخراج ارزهای دیجیتالی در این شرکت را تکذیب کرده بود، امروز 7 مهر 1400 سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد فعالیت ماینرها در شرکت بورس واقعیت دارد. متن اطلاعیه این سازمان به شرح زیر است:

برای روشن‌سازی افکار عمومی به اطلاع می‌رساند در رسیدگی‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قرار گرفته است در ساختمان شرکت بورس کشف شده و در ادامه بررسی نیز مشخص گردید چنین فعالیتی در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت به شکل کامل ثبت و افشا نشده است. با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

رسیدگی به این موضوع به شکل فوق‌العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار دارد و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده‌اند.

بدیهی است پس از رسیدگی کامل و ارزیابی توضیحات و مستندات این موضوع که در حوزه داخلی شرکت رخ داده است، نتایج رسیدگی و جزئیات امر و تصمیم سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*