آیپد اولد

پروژه ساخت آیپد اولد به خاطر اختلاف سامسونگ دیسپلی و اپل متوقف شد

ظاهراً پروژه مشترک اپل و سامسونگ دیسپلی برای ساخت نمایشگر آیپد اولد متوقف شده است و اپل فعلاً تصمیم ندارد یک آیپد با صفحه OLED را تولید کند.

مدتیست شایعاتی در خصوص یک آیپد OLED برای عرضه در سال آینده شنیده می‌شود. اما پیش از آنکه بخواهد چنین محصولی به مرحله تولید برسد، ظاهراً اپل تصمیم گرفته به طور کامل تولید چنین محصولی را متوقف کند.

رسانه کره‌ای Elec متوجه این قضیه شده است که همکاری سامسونگ دیسپلپی و اپل برای ساخت یک نمایشگر ۱۰.۸۶ اینچی مناسب آیپد تمام شده است. در حالی که نام بازاریابی این محصول آیپد اولد بود، اما با نام قانونی «پنجمین نسل آیپد ایر» وارد بازار می‌شد.

چرا پروژه تولید آیپد اولد متوقف شد؟

ظاهراً نخستین تبلت OLED شرکت اپل به خاطر مشکلاتی که در ساختار اولد آن وجود داشته، کنار گذاشته شده است. پنل‌های کنونی معمولاً از یک ساختار ساده استفاده می‌کنند که به معنای یک لایه قرمز، سبز و آبی است. اما اپل متوجه شده که اگر به جای این ساختار، از یک معماری پیچیده‌تر دو بخشی استفاده کند، می‌تواند روشنایی صفحه را دو برابر کرده و عمر صفحه نمایش را تا چهار برابر افزایش دهد.

با توجه به این که سامسونگ دیسپلی استفاده از نمایشگر تک ساختاری را پیشنهاد کرده و هیچ تفاوتی بین دو شرکت حاصل نشده است، بنابراین فعلاً تصمیم برای تولید اولین iPad اولد اپل متوقف شده است. ممکن است سودآوری نقش مهمی در رد کردن پیشنهاد اپل برای ساخت پنل OLED دوتایی از طرف سامسونگ داشته باشد. مگر اینکه غول کره‌ای اطمینان پیدا کند که طراحی این پنل برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به زودی به یک طرح بلااستفاده تبدیل نخواهد شد.

بنابراین تنها شرکتی که می‌تواند پنل اولد دوتایی را برای اپل تولید کند، ال جی دیسپلی است که این شرکت هم ظرفیت لازم برای تولید نمایشگر تبلت‌های اپل را ندارد.

آنطور که کارشناسان برآورد کرده‌اند، بعید است یک آیپد با نمایشگر OLED زودتر از سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود. در آن زمان می‌تواند به عنوان تبلت ارزان قیمت‌تری برای رقابت با نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو وارد بازار شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*