آیفون ۱۴ مکس جایگزین مدل مینی

شایعه: سال آینده آیفون ۱۴ مکس جایگزین مدل مینی می‌شود

شایعه‌ای در فضای مجازی پیچیده که ادعا می‌کند اپل سال آینده گوشی آیفون ۱۴ مکس – iPhone 14 Max با نمایشگر بزرگ‌تر را جایگزین آیفون ۱۴ مینی خواهد کرد.

آیفون ۱۲ مینی به هیچ عنوان فروش خوبی را تجربه نکرد. اما در عوض مدل ۱۲ پرو مکس بیشترین فروش را در بین اعضای خانواده خود داشت. اطلاعات به دست آمده توسط تحلیلگران شرکت CIRP که اوایل امسال منتشر شد نشان می‌داد که بزرگ‌ترین و گران قیمت‌ترین آیفون اپل فروش بیشتری از کوچک‌ترین (و البته ارزان قیمت‌ترین) عضو سری ۱۲ داشته است.

بیشتر بخوانید:

استقبال ضعیف از آیفون ۱۲ مینی ؛ آیا دوران گوشی های کوچک به سر آمده است؟

بنابراین وقتی می‌شنویم که اپل سال آینده می‌خواهد یک مدل بزرگ‌تر را جایگزین آیفون ۱۴ مینی کند، نباید تعجب کرد. یک مدل بزرگ‌تر با قیمت پایین‌تر حتی اگر سخت افزار دوربین پرو مکس را هم نداشته باشد، فروش بهتری را تجربه خواهد کرد.

این گوشی بزرگ‌تر که می‌تواند «آیفون ۱۴ مکس» نام داشته باشد، انتظار می‌رود از نمایشگر ۶.۷ اینچی مدل پرو مکس ولی سخت افزار داخلی مدل معمولی آیفون ۱۴ ۶.۱ اینچی برخوردار باشد. بنابراین تنها نقطه مشترک آن با گران قیمت‌ترین آیفون سال آینده فقط نمایشگر آن‌ها خواهد بود. حتی ممکن است پنل نمایشگری که در این دو گوشی استفاده می‌شود هم یکی باشد. در گزارش دیگری ادعا شده است که هر چهار مدل آیفون سال آینده از پنل‌های ۱۲۰ هرتزی LTPO OLED استفاده خواهند کرد.

آیفون ۱۴ مکس جایگزین مدل مینی

رندر متعلق به آیفون ۱۴ پرو مکس

آیا این پایان حیات مدل مینی است؟ شاید این پایان سری Mini باشد، اما پایان راه‌ آیفون‌های زیر ۶ اینچی نخواهد بود. گفته می‌شود یک آیفون SE جدید در راه است که ابعاد مشابهی با مدل مینی دارد. اگر اپل حاشیه‌های اضافی دور نمایشگر را حذف کند و یک پنل بزرگ‌تر را در این گوشی استفاده کند، آیفون اس ای جدید می‌تواند شکاف بین آیفون‌ها را پر کرده و نگذارد جای خالی مینی حس شود. قطعاً این گوشی از آخرین چیپست اپل استفاده نخواهد کرد یا دارای بهترین دوربین‌ها نیست، اما قیمت پایین‌تر آن می‌تواند باعث بهبود بخشیدن فروش گوشی‌های کوچک آیفون باشد.

آنطور که از رندرهای منتشر شده توسط جان پروسر مشخص است، گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ اپل بازطراحی اساسی را دریافت خواهند کرد. اپل می‌خواهد ناچ بالای صفحه را حذف کند و به جای آن یک دوربین سلفی پانچ هول و یک حسگر اثر انگشت (احتمالاً روی فریم کناری) را به آیفون‌های خود اضافه کند. البته از آنجا که یک سال کامل تا رونمایی از نسل بعدی آیفون‌ها زمان باقیست، احتمال اینکه محصول نهایی این شکلی نباشد هم وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*