جیلی گوشی

کمپانی خودرو ساز چینی جیلی رسما وارد بازار گوشی هوشمند شد

موسس شرکت خودروسازی جیلی اعلام کرد برای تولید گوشی هوشمند یک برند جدیدی را تاسیس کردیم تا فعالیت این شرکت فراتر از حوزه خودروسازی باشد.

شرکت خودروسازی جیلی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را در سر می‌پروراند و علاوه بر درخشش در حوزه خودرو که توانسته سهم زیادی از بازار خودرو چین را به خود اختصاص دهد اکنون قصد دارد حضور پررنگی را در بازار تلفن هوشمند نیز تجربه کند. طبق اعلام شرکت جیلی برند جدید این خودروساز برای حوزه موبایل «هوبی شینگجی شیدای تکنولوژی» نام خواهد داشت. جیلی برای تاسیس دفتر مرکزی خود در شهر ووهان نیز با منطقه توسعه فناوری و اقتصادی ووهان یک توافق همکاری استراتژیک را به امضا رسانده تا بتواند در این منطقه دستگاه‌های هوشمند به ویژه گوشی موبایل هوشمند را تولید کند.

ورود جیلی به بازار گوشی هوشمند

آمارهای منتشر شده حاکی از آن است اریک لی، موسس شرکت خودروسازی ژیجیانگ جیلی هولدینگ چین حدود 55 درصد از مالکیت شرکت تازه تاسیس هوبی شینگجی شیدای تکنولوژی را در اختیار خواهد داشت. جیلی در بیانیه خود تاکید کرد این برند جدید در حوزه گوشی هوشمند گران‌قیمت فعال خواهد بود. موسس جیلی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد میان فناوری‌ها، کابین خودرو و فناوری‌های موبایل هوشمند ارتباط بسیار نزدیکی وجود دارد. از این رو در آینده باید یک اکوسیستم کاربردی فرامرزی را به وجود آورد تا کاربران بتوانند از شرایطی مولتی اسکرین بهینه‌تر، هوشمندتر و متصل به صورت بی‌سیم بهره‌مند شوند.

جیلی

اریک لی که به عنوان یک فرد موفق در حوزه سرمایه‌گذاری روی فرصت‌ها شناخته می‌شود تا به امروز روی استارتاپ‌های متعددی چون خودروهای پرنده و تاکسی هوایی سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد در آینده صنعت حمل و نقل نقش پررنگی داشته باشد. جیلی ضمن اینکه در حوزه خودرو فعال بوده یک بانک دانمارکی، یک استارتاپ توسعه‌دهنده فناوری نرم افزار کنترل خودرو و شرکت جی اسپیس را نیز تحت مالکیت خود دارد که شرکت جی اسپیس در سال جاری موفق به دریافت مجوز ساخت ماهواره‌های مدار نزدیک شده تا بتواند برای محصولات خودران خود ماهواره‌‌هایی را در مدار زمین راه‌اندازی کند.

ابعاد سرمایه‌گذاری موسس جیلی نسبت به سایر خودروسازان چینی گسترده بوده و وی در اروپا، جنوب شرقی آسیا و آمریکا نیز سرمایه‌گذاری‌های متعددی را به انجام رسانده است. بازار گوشی هوشمند چین طی دهه گذشته توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند، البته فروش موبایل در چین طی 2020 حدود 330 میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال 2019 حدود 11 درصد کاهش داشته است. با این وجود بسیاری از شرکت‌ها برای کسب سهم بیشتر از این بازار سخت در تلاشند و اکنون جیلی نیز گام بزرگی را برای حضور پررنگ در این حوزه برداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*