جنسیس GV60

شاسی بلند الکتریکی جنسیس GV60 معرفی شد+مشخصات

جنسیس GV60 به عنوان نخستین محصول الکتریکی این برند که اخیرا به نمایش درآمده بود اکنون به صورت کامل معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

برند لوکس جنسیس که مدتی قبل از نخستین کراس اوور الکتریکی خود یعنی GV60 پرده برداشته بود اکنون تصاویر و مشخصات کامل آن را منتشر کرد. کراس اوور الکتریکی جنسیس GV60 همانند کیا EV6 و هیوندای آیونیک 5 روی پلتفرم E-GMP گروه هیوندای توسعه پیدا کرده و در مدل‌های مختلف محرک عقب، چهار چرخ محرک و پرفورمنس روانه بازار خواهد شد.

مشخصات جنسیس GV60

جنسیس GV60

برای تمام این مدل‌ها یک پکیج باتری 77.4 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است، اما مدل پایه این خودرو فقط به یک پیشرانه الکتریکی در عقب مجهز بوده که می‌تواند قدرتی برابر با 225 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را به تولید برساند. مدل چهار چرخ محرک استاندارد این خودرو نیز از دو پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که پیشرانه نصب شده در جلو قدرتی برابر با 214 اسب بخار و پیشرانه نصب شده در عقب قدرتی برابر با 99 اسب بخار را به تولید می‌رساند که در مجموع خروجی این نسخه 313 اسب بخار و گشتاور آن نیز 605 نیوتن‌متر است. نسخه محرک عقب این خودرو حدود 450 کیلومتر برد داشته و این میزان برای نسخه چهار چرخ محرک استاندارد حدود 400 کیلومتر است.

جنسیس GV60

این خودروساز کره‌ای برای نسخه پرفورمنس بالا جنسیس GV60 در هر دو محور پیشرانه‌های 214 اسب بخاری را در نظر گرفته است به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 429 اسب بخار و گشتاور 605 نیوتن‌متر را به تولید می‌رسانند. هرچند این نسخه فقط برد 370 کیلومتری را در اختیار مالکان قرار می‌دهد، اما وقتی مشتریان حالت بوست آن را فعال سازند، این خودرو قادر است ظرف مدت 4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این نسخه از حالت دریفت نیز بهره می‌برد.

جنسیس GV60

جنسیس GV60 برای نخستین بار میان سایر محصولات این برند لوکس کره‌ای از سیستم طراحی فعال صدا بهره می‌برد؛ چنین سیستمی بر اساس نوع حالت رانندگی قادر است صداهای مختلفی را از بلندگوها پخش کند. راننده نیز این امکان را دارد تا از میان حالت‌های Futuristic (پخش صدای نرم و اسپرت)، G-Engine (صدایی مشابه موتور خودروهای بنزینی) و E-Motor (بازسازی صدای پیشرانه‌های خودرو) گزینه مورد علاقه خود را برگزیند. برای این کراس اوور الکتریکی به شکل استاندارد تکنولوژی فعال کنترل سروصدای جاده نیز در نظر گرفته شده است.

جنسیس GV60

این کراس اوور الکتریکی از سیستم کنترل الکترونیکی پیش‌نمایشی تعلیق و دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی نیز می‌برد. سیستم کنترل الکترونیکی پیش‌نمایشی تعلیق به کمک دوربین جلو و سیستم ناوبری قادر است موانع پیش رو مانند سرعت‌گیرها را شناسایی کرده و پیش از رسیدن به آنها تعلیق را به صورت ویژه تنظیم کند. مدل‌های چهار چرخ محرک این خودرو نیز از سیستم قطع‌کننده برخوردارند که قادر است بر اساس شرایط رانندگی پیشرانه و شافت‌های انتقال نیرو را قطع یا وصل نماید. در واقع هنگام رانندگی با این خودرو تغییر حالت‌های محرک عقب یا چهار چرخ محرک را به شکل ویژه تجربه خواهید کرد.

جنسیس GV60

سیستم شارژ 800 ولتی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جنسیس GV60 محسوب می‌شود که مالکان با آن به شارژ 350 کیلوواتی فوق سریع دسترسی پیدا خواهند کرد؛ در واقع به کمک این شارژر ظرف مدت فقط 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد باتری‌ها شارژ خواهد شد. جنسیس برای کابین این خودرو نیز نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی خود را در نظر گرفته است که می‌تواند محتوا را به شکل یکپارچه در نمایشگر لمسی مرکزی، صفحه آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی نمایش دهد. ضمن این که این کراس اوور الکتریکی نخستین محصول جنسیس محسوب می‌شود که از سیستم صوتی B&O با 17 بلندگو بهره می‌برد.

جنسیس GV60

جنسیس GV60 از لحاظ ایمنی نیز به شکل استاندارد از سیستم‌های کمک‌راننده متعددی بهره می‌برد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سیستم دید اطراف، دستیار رانندگی بزرگراه، دستیار دنبال کننده خطوط، کروز کنترل هوشمند، دستیار نوربالا، هشدار توجه راننده، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، سیستم خروج ایمن، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و دستیار جلوگیری از برخورد جلو اشاره کرد. ضمن این که برای این خودرو قابلیت ویژه تشخیص چهره نیز در نظر گرفته شده که با شناسایی چهره راننده قادر است درها را باز یا قفل کند.

جنسیس GV60

در نگاه اولیه به این کراس اوور الکتریکی کره‌ای به نظر می‌رسد با یک خودرو جمع‌وجور مواجه هستیم، اما طول این خودرو 4515 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز به 2900 میلی‌متر می‌رسد. مشتریان در زمان خرید می‌توانند جنسیس GV60 را از میان 11 رنگ بیرونی مختلف سفارش دهند که 4 مدل رنگ آن برای نخستین بار توسط جنسیس ارائه می‌شوند. در حال حاضر در خصوص زمان عرضه و قیمت این خودرو کره‌ای اطلاعاتی در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*