کرونا

بارداری خطر مرگ ناشی از کرونا را تا 70 درصد افزایش می‌دهد

زنان باردار مبتلا به کرونا در مقایسه با زنان غیر باردار بیشتر در معرض خطر بیماری‌های شدید هستند و بارداری خطر مرگ ناشی از کرونا را تا 70 درصد افزایش می‌دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، یا به اختصار CDC، یک توصیه پزشکی در مورد زنان باردار و واکسیناسیون کرونا صادر کرده است. این مرکز اقدامات فوری برای افزایش نرخ واکسیناسیون کرونا نه تنها برای زنانی که هم‌ اکنون در دوره بارداری قرار دارند، بلکه برای زنانی که اخیراً باردار بوده‌اند، از جمله زنانی که در دوران شیردهی قرار دارند و زنانی که قصد باردار شدن دارند و زنانی که ممکن است در آینده نزدیک باردار شوند را نیز توصیه کرده است. بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری نرخ واکسیناسیون در بین افراد باردار کم است.

به بیان دقیق‌تر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری به این موضوع اشاره داشته که میزان واکسیناسیون در افراد باردار کندتر از میزان آن در افراد غیر باردار است. داده‌ها نشان می‌دهد که تنها 31 درصد از افراد باردار به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند. تا تاریخ 27 سپتامبر، داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اشاره دارد که در میان زنان باردار صد و پنجاه هزار مورد تایید شده مبتلا به کرونا وجود داشت که بیست و دو هزار نفر از آنان در بیمارستان‌ها بستری شدند و صد و شصت و یک نفر نیز جانشان را از دست دادند. بیست و دو مورد از این مرگ‌ها در ماه آگوست رخ داده است، بنابراین به نظر می‌رسد مرگ و میر ناشی از کرونا در زنان باردار در حال افزایش است.

علاوه بر این، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری بیان می‌کند در مواردی که سرایت کرونا حاکی از علائم بیماری‌ست، زنان باردار دو برابر خطر بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه و هفتاد درصد افزایش خطر مرگ و میر را دارا می‌باشند. داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری نشان می‌دهد که میزان واکسیناسیون نیز بسته به نژاد و قومیت متفاوت است. به گفته این آژانس، پوشش واکسیناسیون از 18 سپتامبر 2021 برای زنان سیاه‌پوست باردار و غیر لایتن در کمترین میزان (%15.6) قرار دارد.

«راشل پی. والنسکی» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در یک بیانیه‌ای اعلام کرد:

بارداری می‌تواند هم دوره‌ای ویژه‌ و هم دوره‌ استرس‌ زایی باشد و بارداری در دوران همه‌گیری ویروس کرونا نیز یک نگرانی‌های بیشتر برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. من شدیداً به کسانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند توصیه می‌کنم که با پزشک خود در مورد مزایای محافظتی واکسن کرونا برای ایمن نگه داشتن خود و نوزادشان صحبت کنند.

بنابراین، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری توصیه می‌کند که در اسرع وقت واکسیناسیون کامل را انجام دهید. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک مطالب بیشتر که توسط گجت نیوز در مورد واکسیناسیون کرونا تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*