علاقه گربه های خانگی به شکار

دلیل علاقه گربه های خانگی به شکار چیست؟

حیوانات خانگی از جمله گربه‌ها معمولا بیشتر غذای خود را از صاحبشان دریافت می‌کنند و طبیعتا گرسنه نمی‌مانند؛ پس دلیل علاقه گربه های خانگی به شکار چیست؟

بر کسی پنهان نیست که وقتی گربه ها از خانه خارج می‌شوند شروع به شکار تعداد زیادی از جانوران اطراف خود از حشرات گرفته تا جوندگان و پرندگان می‌کنند. البته صاحبان این گربه ها می‌دانند که حیوان خانگی آنها معمولا شکار خود را رها می‌کند و علاقه‌ چندانی به خوردن آن ندارد؛ اما دلیل این کار چیست؟

علاقه گربه های خانگی به شکار

گربه های خانگی اکثر غذای مورد نیاز خود را از انسان‌ها دریافت می‌کنند و خودشان هم این روند را به شکار کردن ترجیح می‌دهند. در گزارش جدیدی که توسط دانشگاه Exeter منتشر شده است، بیشتر نیاز یک گربه به مواد غذایی در خانه و توسط غذاهای مخصوص حیوانات خانگی تامین می‌شود.

علاقه گربه های خانگی به شکار

دانشمندان با تمرکز بر سبیل‌های گربه و جمع‌آوری شواهد لازم متوجه شدند که گربه های خانگی علاقه وافری به شکار دارند. این علاقه از غریزه آنها ناشی می‌شود و هیچ ارتباطی به گرسنگی ندارد.

در این پژوهش مشخص شد که حدود ۹۶ درصد از رژیم غذایی گربه از غذاهایی که توسط صاحبش به حیوان داده می‌شود، تشکیل شده است و تنها ۳ الی ۴ درصد از آن به خوردن حشرات و جوندگان مربوط می‌شود.

برخی از صاحبان گربه های خانگی گمان می‌کردند که اگر مانع از شکار کردن گربه شوند، ممکن است حیوان نتواند غذاهای مورد نیاز بدن خود را تامین کند و به همین خاطر آسیب ببیند. حالا با انتشار این گزارش آنها می‌توانند یک نفس راحت بکشند. این گزارش خبر خوبی هم برای محیط زیست است؛ زیرا گربه‌ ها داشتند جمعیت پرنده‌های آواز‌خوان را به شدت کاهش می‌دادند.

علاقه گربه های خانگی به شکار

یقه‌های Birdsbesafe با رنگ‌های روشن پرنده را از وجود گربه مطلع می‌کنند

پژوهشگران همچنین متوجه شدند که استفاده از یقه‌های «امنیت پرندگان« در کنار بازی کردن روزانه با گربه و تهیه یک رژیم غذایی باکیفیت که بر پایه گوشت است، می‌تواند تا حد زیادی از علاقه گربه های خانگی به شکار موجودات زنده بکاهد. این دانشگاه پیشتر نیز گزارشی در رابطه با تاثیر بازی کردن و رژیم غذایی بر کاهش تمایل به شکار در گربه‌‌‌سانان منتشر کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*