فارنوا اتلو

جایگاه پر‌شتاب‌ترین خودرو جهان به هایپرکار چینی فارنوا اتلو رسید+عکس و مشخصات

فارنوا اتلو معرفی شد. این هایپرکار برقی با قدرت 1810 اسب بخار و شتاب خیره‌کننده 1.8 ثانیه به عنوان پر‌شتاب‌ترین خودرو جهان شناخته می‌شود. در ادامه با مشخصات این ابرخودرو چینی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی فارنوا که در سال 2019 تاسیس شده تنها 2 سال پس از تاسیس توانست از یک ابر خودرو الکتریکی ویژه پرده‌برداری کند که با قدرت و شتاب خیره‌کننده خود توانست بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کند. هرچند فارنوا هایپرکار خود را در قالب یک نمونه اولیه معرفی کرده است، اما این خودرو به نسخه تولیدی بسیار نزدیک بوده و احتمالا با تغییراتی محدودی به تولید خواهد رسید.

مشخصات هایپرکار چینی فارنوا اتلو

فارنوا اتلو

این برند چینی اعلام کرد هایپرکار فارنوا اتلو می‌تواند قدرتی برابر با 1810 اسب بخار را به تولید برساند و قصد دارد فقط 200 دستگاه از آن را به بازار چین عرضه کند. با وجود قدرت و طراحی چشمگیر اما برای این خودرو قیمت 287 هزار و 578 دلاری در نظر گرفته شده که برای این هایپرکار رقم بسیار کمی محسوب می‌شود؛ چراکه ابرخودروی ریماک با چنین قدرتی حدود 2.4 میلیون دلار قیمت دارد.

فارنوا اتلو

شرکت فارنوا طی توافق با برند چینی کیانتو موتور توانسته از شاسی کیانتو K50 برای محصول خود استفاده کند، هرچند این دو خودرو از یک شاسی یکسان بهره می‌برند، اما نوع طراحی و عملکرد آنها کاملا متفاوت است. هایپرکار چینی فارنوا اتلو از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که به صورت ترکیبی می‌توانند قدرتی برابر با 1810 اسب بخار و گشتاور 12000 نیوتن‌متر را به تولید برسانند.

فارنوا اتلو

فارنوا اتلو با چنین قدرت و گشتاور بسیار بالایی قادر است ظرف مدت 1.8 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بپیماید و ظرف مدت 8.5 ثانیه نیز به سرعت 300 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 420 کیلومتر برساعت اعلام شده است. پک باتری با توان 75 کیلوات ساعتی نیز نیروی پیشرانه‌های الکتریکی این هایپرکار را تامین می‌کند. طبق اعلام شرکت فارنوا، با هر بار شارژ کامل باتری‌ها می‌توان مسافتی حدود 600 کیلومتر را طی کرد که البته با توجه به ظرفیت باتری این خودرو می‌توان این میزان برد حرکتی را تایید کرد.

فارنوا اتلو

تصاویر منتشر شده از نمونه اولیه فارنوا اتلو نشان می‌دهد طراحان در آن از خطوط شکسته استفاده کردند و در طراحی آن از سوپر اسپرت‌های موجود در بازار نیز الهام گرفته شده است. ضمن اینکه در طراحی این خودرو المان‌های مدرن نیز به چشم می‌خورد. از ویژگی‌های برجسته این خودرو نیز می‌توان به درهای بازشونده به سمت بالا و بدنه فوق آیرودینامیک اشاره کرد. البته باید منتظر نسخه نهایی ماند تا ببینیم این سبک طراحی همچنان حفظ خواهد شد یا خیر. طول این خودرو حدود 4670 میلی‌متر، عرض آن 2080 میلی‌متر، ارتفاع آن 1145 میلی‌متر و وزن آن نیز 1350 کیلوگرم اعلام شده است.

فارنوا اتلو

هایپرکار فارنوا اتلو در سال آینده به تولید خواهد رسید و به احتمال زیاد در ابتدای سال 2023 شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. شرکت فارنوا اعلام کرد علاوه بر تولید این هایپرکار قصد دارد اتوبوس‌های برقی و مدرنی را نیز تولید کند. طراح ارشد سابق لامبورگینی طراحی این اتوبوس‌ها را برعهده دارد. پس از اتوبوس‌های الکتریکی این شرکت روی تولید کراس اوورها و سدان‌های الکتریکی تمرکز خواهد کرد.