این شما و این ویدیویی از پیکسل فولد ، اولین گوشی منعطف گوگل

گوشی‌های تاشو هر روز محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند و امروز نیز شاهد انتشار ویدیویی از اولین گوشی منعطف گوگل با نام پیکسل فولد – Pixel Fold هستیم.

گوگل هنوز گوشی‌های سری پیکسل 6 را به صورت کامل معرفی نکرده است؛ اما شاهد تبلیغات آنها در بیلبور‌دها و ویدیو‌های مختلف هستیم. البته این تنها گوشی پیکسل نیست که قرار است در سال میلادی جاری عرضه شود و شایعات به یک گوشی دیگر به نام پیکسل فولد اشاره دارند. همانطور که می‌توان حدس زد، با یک گوشی منعطف که به سمت داخل تا می‌شود مواجه هستیم.

گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل

پیکسل فولد

وقتی که دستگاه را باز کنید، یک نمایشگر ۷.۶ اینچی Ultra Thin Glass که ساخت سامسونگ است در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند و استفاده از فناوری LTPO نیز امکان تغییر رفرش ریت را بر اساس محتوای در حال نمایش ممکن می‌کند.

در هنگام اجرای بازی‌های موبایلی، اسکرول کردن و حرکت در صفحات مختلف نمایشگر ۱۲۰ بار در هر ثانیه به‌روز می‌شود و در هنگام نمایش محتوای ثابت همچون ایمیل‌ها و یا پیام‌های متنی این میزان بسیار کمتر خواهد شد.

پیکسل فولد

وب‌سایت Lets Go Digital با همکاری یک طراح گرافیک به نام Waqar Khan رندر‌هایی را از گوگل پیکسل فولد منتشر کرده است که شباهت زیادی به گلکسی زد فولد 3 سامسونگ دارند. این رندر‌ها بر اساس شایعات و اخبار منتشر شده درباره این گوشی تاشو ایجاد شده‌اند.

پیکسل فولد به نمایشگر بیرونی با حفره مرکزی برای دوربین سلفی مجهز شده است و توان پردازشی خود را نیز از تراشه اختصاصی گوگل تنسور می‌گیرد. نحوه چینش دوربين‌های پشت بدنه دستگاه شباهت زیادی به سری پیکسل 6 دارد؛ اما جزئیات مربوط به حسگر‌های استفاده شده مشخص نیست.

همچنین گفته می‌شود که شاید گوگل دوربین سلفی دوم گوشی را در زیر نمایشگر داخلی قرار دهد. در اردیبهشت ماه بود که گوگل پتنت مربوط به یک دوربین زیر نمایشگر را دریافت کرد.

در حال حاضر این گوشی به خاطر شباهت بالا به گلکسی زد فولد 3 با نام گوگل پیکسل فولد در اینترنت شناخته می‌شود؛ اما ممکن است گوگل در نهایت نام دیگری را برای محصول تاشو خود انتخاب کند.

Lets Go Digital همچنین اعلام کرد که گوگل توانسته در ۱ مهر ماه پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا ثبت کند. عنوان این پتنت به یک مکانیزم لولا چند محوره اشاره دارد که سبب می‌شود در نمایشگر تاشدگی کمی دیده می‌شود. این مکانیزم لولا جدید همچنین از آسیب دیدن اجزای نمایشگر به دلیل فشار ناشی از پروسه باز و بسته کردن جلوگیری می‌کند.

پیکسل فولد

گوگل پیکسل فولد ممکن است با اندروید 12.1 روانه بازار شود. این نسخه از اندروید با ویژگی‌های کاربردی متعددی برای گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها همراه خواهد شد.

یکی از این ویژگی‌ها نوار وظیفه‌ای است که آیکون‌های برنامه‌های پر استفاده و استفاده شده اخیر را نشان می‌دهد و همچنین به کاربر اجازه می‌دهد دو برنامه را برای استفاده همزمان انتخاب کند. نوار وظیفه ۵ آيکون را نشان خواهد داد.