تارا دنده ای

نتایج تست تارا دنده ای ایران‌خودرو چنگی به دل نمی‌زند

سدان دنده‌ای جدید ایران خودرو با قیمت 390 تا 700 میلیون تومانی در بازار فروخته می‌شود. ولی نتایج تست تارا دنده ای ایران خودرو ناامید کننده به نظر می‌رسد!

شرکت ایران‌خودرو به تازگی نخستین سری از اتومبیل تارا دنده‌ ای را در اختیار مشتریان قرار داده است، به دنبال این موضوع تعدادی از خریداران خودروهای تازه تحویل گرفته خود را برای فروش آگهی کرده‌اند. تارا دنده ای در حال حاضر از 390 تا 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که البته بهتر الان به سراغ خرید این خودرو نرفت،‌ چراکه این قیمت‌ها قیمت واقعی این خودرو نیست و پس از گذشت مدتی قیمت واقعی آن که احتمالا در حدود 500 میلیون و یا بالاتر خواهد بود مشخص می‌شود. علاوه بر این، تست تارا دنده ای هم ناامید کننده به نظر می‌رسد.

با وجود این‌که هم‌اکنون تحویل تارا دنده‌‌ای و همچنین آگهی این خودرو آغاز شده است، اما افراد زیادی به سراغ خرید این خودرو نمی‌روند و منتظر هستند شرکت ایران‌خودرو نسخه اتومات این محصول را عرضه کند،‌ چراکه نسخه اتومات این اتومبیل نسبت به نسخه دنده‌ای امکانات بیشتر را در خود جای داده است.

تارا دنده‌ ای کپی برداری شده از پژو 301

تارا دنده ای

مطابق با ادعای شرکت ایران‌خودرو،‌ قسمت جلوی تارا با الگوبرداری از یوزپلنگ ایرانی و قسمت عقب آن نیز با الهام گیری از معماری سنتی طراحی شده است؛‌ اما با دیدن تارا متوجه می‌شوید که این خودرو بیشتر با الگوبرداری از پژو 301 طراحی شده است. ایران خودرو جلو پنجره تارا را از جنس پلاستیک قرار داده که برای خودرو به روزی مثل تارا این یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. علاوه بر این ایران‌خودرو در طراحی سپر عقب تارا نیر هیچ خلاقیتی از خود نشان نداده و آن را به شکل کاملا ساده طراحی کرده که باعث شده تا چراغ‌های جذاب تارا نیز زیر سؤال بروند.

استفاده از پلاستیک خشک در کابین تارا

ایران‌خودرو همچنان عادت استفاده از پلاستیک خشک در خودروهای خود را ترک نکرده و حتی در کابین تارا نیز که یکی از ویژه‌ترین محصولات ایران‌خودرو محسوب می‌شود هم شاهد این متریال هستیم. این داشبورد پلاستیکی خشک باعث می‌شود پس از گذشت مدتی اتومبیل دچار سر و صدای شدید شود که برای حل این موضوع احتیاج به صرف هزینه زیادی است. گرچه بازهم جای شکرش باقیست که ایران‌خودرو بی‌خیال تزیین کنسول با پلاستیک طرح چوب شده است!

یکی دیگر از امتیاز‌های منفی تارا دنده ای  عدم وجود سانروف و همچنین نبود دستگیره‌های سقف در جلو است که علاقه‌مندان سانروف با شنیدن این نکته قطعا کمی از تارا دل‌سرد می‌شوند.

موتور در نظر گرفته شده برای تارا

شرکت ایران خودرو برای تارا موتور TU5 پلاس را در نظر گرفته است که می‌تواند 113 اسب بخار قدرت را به همراه 144 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو برعهده یک جعبه دنده پنج سرعته دستی است که در مقایسه با گیربکس سایر محصولات ایران‌خودرو قوی‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر این تارا سواری نرم‌تری هم در مقایسه با دنا پلاس دارد که علت آن بهره‌مندی از سیستم تعلیق توییست بیم است. با تمام این تفاسیر اگر به دنبال خرید یک اتومبیل پر سرعت داخلی هستید توصیه ما به شما خرید دنا پلاس توربو است؛ چرا که تارا از نظر سرعت زیاد حرفی  برای گفتن ندارد.