بوگاتی بولاید

ابر خودرو بوگاتی بولاید ، زیباترین هایپرکار جهان شد+عکس

ابر خودرو بوگاتی بولاید که مخصوص پیست ساخته شده لقب زیباترین هایپرکار جهان را در جریان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی اتومبیل در پاریس از آن خود کرد.

شرکت بوگاتی در اکتبر سال 2020 میلادی از هایپرکار بولاید پرده برداشت. این ابر خودرو که یک خودرو ویژه پیست آینده‌نگر محسوب می‌شود از نسبت وزن به قدرت 0.67 کیلوگرم بر هر اسب بخار بهره می‌برد. بوگاتی در آگوست سال 2021 میلادی نیز از نسخه تولیدی این خودرو پرده‌برداری کرد که قرار است فقط 40 دستگاه از آن به تولید برسد و قیمت هر دستگاه نیز 4.7 میلیون دلار خواهد بود.

لقب زیباترین هایپرکار جهان از آن بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید در جریان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی اتوموبیل در پاریس توانست جایزه یکی از معتبرترین مسابقات طراحی جهان را از آن خود کند. در واقع بولاید توسط هیئت داوران متخصص در حوزه طراحی در گروه هایپرکارها به عنوان زیباترین خودرو جهان انتخاب شد. در این مسابقات فقط خودروهایی اجازه حضور دارند که به مرحله تولید رسیده باشند و قیمت آنها نیز بیش از 60 هزار یورو تعیین شده باشد. همچنین این خودروها باید از طراحی اسپرت و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای بهره ببرند.

بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید در نسخه تولیدی نسبت به کانسپت خود با تغییرات زیادی مواجه نشده و به همین دلیل مالکان با پرداخت 4.7 میلیون دلار خودرویی را خریداری خواهند کرد که توانسته لقب زیباترین هایپرکار جهان را از آن خود کند. بوگاتی اعلام کرد این خودرو حتی پس از بهینه‌سازی‌های ضروری برای تولید نیز از وزن پایین و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد.

بوگاتی بولاید

مدیر طراحی پروژه‌های ویژه بوگاتی در خصوص طراحی بولاید اعلام کرد با وجود این که بولاید کاملا کاربردی طراحی شده اما نمایان‌گر شخصیت و سنت ویژه بوگاتی است. در ساخت این خودرو از فلسفه نسبت وزن به قدرت اتوره بوگاتی الهام گرفته‌ایم که در دهه 20 میلادی توانست با طراحی خودروهای سبک‌وزن و سریع مانند تایپ 35 صنعت اتومبیلرانی را متحول سازد. از این رو بولاید نقطه اوج و نهایی آن فلسفه محسوب می‌شود.

بوگاتی بولاید

گفتنی است در جریان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی اتومبیل، علاوه بر بوگاتی بولاید ، خودرو آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک توانست لقب زیباترین خودرو نمایشی و دی اس آئرو اسپرت نیز توانست لقب زیباترین کانسپت را از آن خود کند. همچنین مرسدس بنز ویژن AVTAR در بخش خودروهای آینده به موفقیت دست پیدا کرد و مازراتی MC20 نیز زیباترین سوپراسپرت جهان شد.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*