واکسن

تزریق 2 دوز واکسن یا هفته‌ای 2 بار تست، شرط حضور دانشجویان و دانش آموزان در مدارس و دانشگاه‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت شرط حضور دانشجویان و دانش آموزان در کلاس درس تزریق 2 دوز واکسن یا هفته‌ای 2 بار تست است.

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص جریمه افرادی که واکسینه نمی‌شوند گفت سیاست وزارت بهداشت سیاست تشویق است و سیاست تنبیه در مواقعی استفاده می‌شود که خطر عموم مردم را تهدید کند. از این رو در تلاشیم تا مردم را به تزریق واکسن تشویق کنیم. وی افزود واکسن نه فقط به حفظ جان ما بلکه به حفظ سلامت دیگران نیز کمک می‌کند و به همین دلیل باید به واکسیناسیون توجه ویژه داشت.

تزریق واکسن شرط حضور در کلاس درس

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در تشریح شروط حضور در مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد دانشجویان و دانش آموزان برای حضور در کلاس درس باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند یا در هفته یک یا دو بار آزمایش کرونا دهند. وی افزود از این رو ما از دانش آموزان و دانجشویان تقاضا داریم تا هرچه زودتر واکسینه شوند؛ چرا که بدون تزریق واکسن حضور در کلاس درس بسیار دشوار خواهد بود و فرد باید هفته‌ای یک یا دو بار آزمایش بدهد.

گویا در ادامه بیان کرد فرایند واکسیناسیون دانش آموزان از مدتی قبل شروع شده و از صبح پنجشنبه واکسیناسیون دانش آموزان با سرعت بیشتری به انجام خواهد رسید تا هرچه زودتر دانش آموزان به کلاس درس برگردند. وی افزود طی یکی دو ماه گذشته سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش پیدا کرده که البته در این فرایند هلال احمر، بسیج، سپاه، اورژانس و شهرداری‌ها نیز به ما یاری رساندند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفته‌های خود اظهار داشت انجام واکسیناسیون با سرعت بالا باعث می‌شود احتمال وقوع موج جدید کاهش پیدا کند، اما نباید کاملا به واکسن متکی باشیم و برای جلوگیری از شروع موج جدید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کرد. همچنین یک سازمان مستقل در وزارت بهداشت در حال بررسی میزان ایمنی‌زایی واکسن‌های کرونا است و به‌زودی نتایج تمام واکسن‌های تزریق شده و مقایسه با مشابه خارجی آنها را منتشر خواهیم کرد.

نگاه غیر علمی به واکسیناسیون خطرناک است

حق دوست، اپیدمیولوژیست در این خصوص عنوان کرد مستندات علمی مشاهده شده از عوارض واکسن از عوارض بیماری بسیار کمتر است. وی افزود متاسفانه برخی خطر واقعی ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند؛ در حالی که باید توجه داشته باشند در شرایط خوب نیز متاسفانه بیش از ۲۰۰ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کشور به ثبت می‌رسد. این اپیدمیولوژیست تاکید کرد نگاه‌های غیر علمی همانند توهم توطئه خطرهای جدی را برای جامعه به همراه خواهد داشت. این افراد باید بدانند وزارت بهداشت در کنترل کیفی محصولات بهداشتی بسیار جدی است و همواره روی محصولات نظارت کامل دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*