افزایش قیمت کارت گرافیک

آیا افزایش قیمت مجدد در کارت گرافیک و SSD در راه است؟

همانطور که احتمالا در اخبار مطلع شده‌اید، قیمت ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته با رشد مناسبی مواجه شده است و همین مسئله بار دیگر بسیاری از کاربران مردد در خصوص ورود به این حوزه را به فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال ترغیب کرده است. به همین سبب برخی احتمال می‌دهند مثل دوران رشد قبلی قیمت رمزارزها، بار دیگر شاهد افزایش قیمت تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال باشیم.

افزایش قیمت هاردهای ماینر با رشد قیمت ارزهای دیجیتال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید علت رشد قیمتی اخیر ارزهای دیجیتال، مستقیما به اختلال گسترده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های معروف دنیا مثل اینستاگرام، واستاپ و فیسبوک مرتبط است. پس از این اتفاق که ارتباط بسیاری از کاربران در سراسر جهان را مختل کرد، بار دیگر لزوم توسعه یک شبکه اجتماعی مبتنی بر بلاکچین مطرح شد. در حال حاضر تنها پیام رسان تلگرام است که از بلاکچین برای رمزنگاری ارتباطاتش استفاده می کند و در فاصله اختلالی که برای واستاپ رخ داد، این پیام رسان روسی توانست 70 میلیون کاربر را از رقیب جذب خود کند.

اختلالات اخیر باعث شد تا شبکه های اجتماعی نیز به فکر استفاده از بلاکچین و زیرساخت‌های پایدار برای توسعه سیستم‌های فعلی خود بیفتند که این موضوع بار دیگر اعتماد عمومی را به رمزارزها بازگرداند و موجب بالا رفتن تقاضا برای خرید انواع رمز ارزها شد به طوری که قیمت بیت کوین بار دیگر از مقاومت روانی 50 هزار دلار عبور کرد و به دنبال آن، بسیاری از رمزارزها نیز با افزایش قیمتی مواجه شدند.

چندی پیش با رکوردشکنی قیمتی بیت کوین که تا سقف 65 هزار دلار نیز پیشروی کرد، قیمت برخی تجهیزات استخراج رمزارز مثل هاردهای SSD و کارت های گرافیک و پردازنده‌هایی که قابلیت استخراج رمزارز را نیز داشتند، به طور شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کرد چرا که بسیاری از فعالین این حوزه به امید کسب سودهای هنگفت خود به دنبال استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها بودند و افزایش تقاضا برای خرید تجهیزات استخراج رمزارزها منجر به بالا رفتن قیمت این محصولات در بازار شد.

امروز نیز در شرایط مشابهی قرار داریم و به نظر می‌رسد اتفاقات چند روز اخیر که منجر به رشد قیمتی رمزارزها شده، بار دیگر فعالین این حوزه را به فکر هزینه کردن برای استخراج رمزارزها انداخته است . اگرچه هنوز افزایش محسوسی در قیمت تجهیزات استخراج رمزارزها رخ نداده اما به نظر می‌رسد این آرامش قبل از طوفانی است که به زودی شکسته خواهد شد و بار دیگر با افزایش تقاضا برای خرید هاردهای پرقدرت SSD و کارت گرافیک هایی که رمزارز استخراج می‌کنند مواجه شویم.

همانطور که می‌دانید، کارت های گرافیکی و هاردهای SSD از جمله تجهیزاتی هستند که ماینرها از آنها برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند و با توجه به شایعاتی که در خصوص رشد قیمتی بی سابقه رمزارزها به گوش می‌رسد، این احتمال نزد فعالین این حوزه تقویت شده که بار دیگر می‌توانند سودهای کلانی از طریق استخراج رمزارزها به جیب بزنند و به همین منظور احتمال اینکه در روزهای آینده تقاضا برای خرید این تجهیزات در بازار افزایش پیدا کند، بالا رفته است.

به نظر شما آیا بار دیگر شاهد موج بعدی گرانی در قیمت کارت های گرافیک و هاردهای SSD که قابلیت استخراج رمزارز را دارند، خواهیم بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*