سلاح عجیب چینی ها

سلاح عجیب چینی ها قادر است کل شبکه برق آمریکا را از کار بیندازد

سلاح عجیب چینی ها می‌تواند کل شبکه برق آمریکا را نابود سازد. این موشک جدید الکترومغناطیسی چین به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند پدافند موشکی فعلی آمریکا را دور بزند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده چین موشک جدیدی را توسعه داده است که می‌تواند در سراسر شهرهای آمریکا خاموشی‌های گسترده‌ای را به وجود بیاورد. این سلاح عجیب چینی ها که از سرعت حدود 6 ماخ بهره می‌برد به گونه‌ای طراحی شده تا پس از این که به هدف نزدیک شد با یک انفجار بزرگ پالس الکترومغناطیسی ایجاد کند؛ این پالس الکترومغناطیسی قادر است خطوط ارتباطی و تلفنی را در کوتاه‌ترین زمین ممکن نابود سازد و خاموشی‌های گسترده‌ای را به همراه داشته باشد.

جزئیاتی از سلاح عجیب چینی ها

با وجود این که چندین سال از عمر سلاح‌های پالس الکترومغناطیسی (EMP) می‌گذرد، اما به دلیل این که این سلاح‌ها می‌توانند خرابی زیادی را وجود بیاورند مورد توجه دانشمندان نظامی چین قرار گرفتند. در همین راستا تیم محققان آکادمی فناوری پرتاب موشکی چین در پکن اعلام کرد موشک جدید این کشور از برد 3 هزار کیلومتری با 6 برابر سرعت صوت (25 دقیقه پرواز) بهره می‌برد و می‌تواند مدت زمان مناسبی را در جو زمین حضور داشته باشد. این موشک به گونه‌ای طراحی شده تا پس از عبور از منطقه مورد نظر یک انفجار قدرتمند ایجاد کند؛ در واقع این موشک شوک‌های برقی را به پالس‌های الکتریکی کوتاه تبدیل خواهد کرد که آثار مخربی را به همراه خواهند داشت.

سان ژنگ، دانشمند چینی در این خصوص بیان کرد این موشک قادر است 95 درصد از انرژی را فقط در 10 ثانیه آزاد کند که چنین سلاحی برای تخلیه سریع و ایجاد پالس الکترومغناطیسی بسیار مناسب خواهد بود. در واقع این سلاح عجیب چینی ها می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی را در مدت کوتاهی از کار بیندازد.

گفتنی است پالس الکترومغناطیسی یک انفجار عظیم از انرژی الکترومغناطیسی محسوب می‌شود که هم به شکل طبیعی و هم به شکل مصنوعی قابل تولید است. این انرژی بی‌ضرر بوده و از بدن انسان می‌گذرد، اما این میدان مغناطیسی می‌تواند الکترون‌های سیم‌های مجاور را حرکت دهد که نتیجه آن افزایش قدرت مخرب در هر وسیله الکترونیکی در آن منطقه خواهد بود.

تخریب کل شبکه برق آمریکای شمالی در چند ثانیه

کارشناسان بر این باورند که این سلاح عجیب چینی ها توانایی اختلال گسترده در صنعت برق را خواهد داشت. در همین رابطه پیتر پری، تحلیلگر دفاعی در کمیسیون کنگره آمریکا اعلام کرد دشمنان می‌توانند از این سلاح برای تخریب کل شبکه برق آمریکای شمالی در زمانی بسیار کوتاه استفاده کنند. وی افزود زمانی که شبکه برق توسط این سلاح نابود شود، تمام مواردی که به برق بستگی دارد شامل مخابرات، حمل و نقل، حتی آب با اختلال گسترده مواجه خواهند شد. پیتر پری تاکید کرد بسیاری از کشورهای قدرتمند توانایی ساخت سلاح پالس الکترومغناطیسی را دارند؛ سلاحی که ستون‌های فناوری یک کلانشهر را نابود خواهد کرد.

مشکل رهگیری موشک‌های دانگ فنگ-17 و آوانگارد

سلاح عجیب چینی ها

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا در تاریخ 4 مارس 2020 میلادی با اشاره به ویژگی‌های موشک‌های 5 ماخی چین و روسیه عنوان کرد در برابر موشک‌های مافوق صوت هیچ دفاعی وجود ندارد؛ چرا که آنها فوق‌العاده سریع هستند و راهکاری برای توقف آنها وجود نخواهد داشت.

البته برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند در آخرین لحظات پرواز موشک مافوق صوت امکان رهگیری آنها وجود خواهد داشت؛ زیرا موشک مافوق صوت در مرحله پایانی خود از یک موشک قاره‌پیما نیز کندتر خواهد بود، اما برخی دیگر از کارشناسان نیز تاکید دارند موشک‌های مافوق صوت دانگ فنگ-17 چین و آوانگارد روسیه عملا به دلیل سرعت بسیار بالای خود قابل رهگیری نیستند.

سلاح عجیب چینی ها

در بخش پایانی این گزارش تاکید شده است پدافند موشکی فعلی آمریکا نیز توانایی دفاع در مقابل موشک‌های مافوق صوت را ندارد؛ زیرا این موشک‌ها ضمن سرعت بالای خود در ارتفاع پایین و در فضایی متفاوت حرکت می‌کنند. کینگستون ریف، متخصص امور موشکی در انجمن کنترل تسلیحات در واشنگتن نیز در این خصوص بیان کرد موشک‌های مافوق صوت می‌توانند رادارها و حسگرهای زمینی و فضایی را با چالش‌های جدی و متعددی مواجه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هر آتیشی به پا میشه از گور این کمونیستی های چشم تنگه…
    دنیا رو با کروناتون به لجن کشیدین بس نیست؟؟؟