رابط کاربری EMUI 12

رابط کاربری EMUI 12 هواوی تجربه هارمونی را به اندروید می‌آورد

رابط کاربری EMUI 12 هواوی به تازگی معرفی شده و برخی قابلیت‌های سیستم عامل هارمونی را با خود به اندروید آورده است. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های این نسخه می‌اندازیم.

به تازگی نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی هواوی با نام EMUI 12 برای کاربران سراسر جهان معرفی شد. هواوی در طراحی این پوسته اندروید از سیستم عامل اختصاصی هارمونی 2.0 الهام گرفته و قابلیت‌های جدیدی را در آن ارائه کرده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به قابلیت‌های جدید و ویژگی‌های رابط کاربری EMUI 12 بیندازیم تا ببینیم چه تغییراتی نسبت به نسخه قبلی به وجود آمده است.

ویژگی های رابط کاربری EMUI 12

طراحی ساده، مینیمال و واقع‌گرا

مانند همیشه در این نسخه از رابط کاربری هواوی هم خبری از پیچیدگی‌های ظاهری نیست و هواوی طراحی ساده و واقع‌گرا را در پیش گرفته است. کاربران به هرچه نیاز دارند به آسانی دسترسی خواهند داشت و رنگ‌های سفید، مشکی و آبی عناصر اصلی طراحی این نسخه را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب تجربه‌ای مینیمال و جذاب برای کاربران به ارمغان آورده شده است. هواوی اعلام کرده در طراحی این نسخه، تلاش کرده تا زندگی دیجیتال کاربران را در هماهنگی کامل با زندگی واقعی آنها قرار دهد.

روان و شناور مانند طبیعت

هواوی در EMUI 12 از حرکت اجسام در طبیعت الهام گرفته و تلاش کرده حس جاذبه را در این نسخه قرار دهد. به این وسیله، جابه‌جا شدن در محیط رابط کاربری، حس طبیعی‌تری را برای کاربران به وجود می‌آورد. این نسخه بسیار روان و سیال مانند طبیعت است و حس شناور بودن در فضایی بی انتها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شخصی سازی کردن فونت‌ها و نوشته‌ها

هواوی در رابط کاربری EMUI 12 این امکان را برای شما فراهم کرده تا به راحتی و بدون انجام مراحل اضافی، اقدام به شخصی سازی فونت‌ها و نوشته‌ها کنید؛ مثلا می‌توانید اندازه و ضخامت فونت سیستم عامل خود را فقط با جابه‌جایی یک اسلایدر به میل خود تغییر بدهید. این ویژگی باعث می‌شود تجربه کاری شما از رابط کاربری بهبود پیدا کرده و جهان دیجیتال با عادت‌های روزمره شما منطبق می‌شود.

دسترسی آسان به پنل کنترل

رابط کاربری EMUI 12

در هر نسخه جدید از رابط کاربری EMUI، هواوی ویژگی‌های هسته‌ای را تا اندازه زیادی ارتقا می‌دهد و EMUI 12 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این نسخه شما می‌توانید به راحتی با کشیدن انگشت خود به سمت پایین روی هر قسمت از صفحه نمایش، به پنل کنترل دسترسی پیدا کنید.

یکپارچگی بین دستگاه‌ها با قابلیت Device+

رابط کاربری EMUI 12

هواوی در زمان معرفی سیستم عامل اختصاصی هارمونی، روی ایجاد یک پلتفرم یکپارچه تایید زیادی داشت و اکنون بسیاری از ویژگی‌های یکپارچه این سیستم عامل را به رابط کاربری مبتنی بر اندروید EMUI 12 آورده است. یکی از این قابلیت‌ها Device+ نام دارد که به وسیله آن می‌توانید فقط با لمس یک آیکون، دستگاه‌های هواوی خود را با هم هماهنگ کنید.

با فعال کردن آیکون MatePad شما می‌توانید نمایشگر گوشی خود را روی تبلتان مشاهده کنید و به تماس‌ها و پیام‌های دریافتی جواب بدهید. آیکون MateBook هم این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل‌های موجود روی گوشی را از طریق لپ تاپ ویرایش کنید. با انتخاب آیکون هندست هم امکان انتقال محتوای صوتی مورد نظر از تبلت میت پد، گوشی یا لپ تاپ میت بوک به ایرباد فراهم می‌شود.

آسان‌تر شدن پیدا کردن فایل‌ها

در رابط کاربری EMUI 12 سیستم توزیع فایل یکپارچه و جدیدی ارائه شده که به وسیله آن می‌توانید فایل‌های موجود روی گوشی خود را به راحتی در لپ تاپ ببینید.

اپلیکیشن می تایم

رابط کاربری EMUI 12

اپلیکیشن MeeTime برای برقراری تماس‌های ویدیویی در اختیار شما قرار گرفته است. این برنامه در سال 2020 و با رابط کاربری EMUI 10.1 برای اولین بار معرفی شده بود و حالا نسخه جدید این اپلیکیشن در EMUI 12 ارائه شده است. با استفاده از این نسخه، شما می‌توانید تماس‌های ویدیویی‌تان را از طریق تلویزیون‌های سری هواوی ویژن به یک نمایشگر بزرگتر انتقال بدهید.

سرعت و پایداری بالا

عملکرد سریع و پایدار یکی دیگر از ویژگی‌های رابط کاربری EMUI 12 محسوب می‌شود. هواوی می‌گوید این نسخه سریع‌ترین رابط کاربری این شرکت تاکنون است و زمان بارگذاری اپلیکیشن‌ها و صفحه‌های وب تا اندازه بسیار زیادی نسبت به قبل کمتر شده است. حتی در شرایط استفاده طولانی‌مدت از این رابط کاربری نیز عملکرد خوب آن به همان صورت ادامه خواهد داشت که یکی از دلایل این امر، استفاده درست از هوش مصنوعی برای ترمیم دائمی عملکرد عنوان شده است.

ویژگی‌های امنیتی

در EMUI 12 قابلیت جدیدی گنجانده شده که به وسیله آن می‌توانید فقط با وارد کردن رمز عبور از طریق لپ تاپ و امکانی که Multi-Screen Collaboration در اختیار کاربر قرار می‌دهد، صفحه گوشی خود را باز کنید. علاوه بر این کاربران می‌توانند یک حلقه امنیتی بین ساعت هوشمند و گوشی به وجو بیاورید و برای باز کردن قفل گوشی در زمان اتصال آنها، از فناوری تشخیص چهره هم بهره بگیرید.

مجموع این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، EMUI 12 را به یک رابط کاربری جذاب و پلتفرمی منعطف و قابل اتکا تبدیل کرده که وجود آن در هر دستگاهی، رشد عملکرد آن را به همراه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*