آيفون 13 اپل

آيفون 13 کاربران اپل را راضی نکرده است؛ منتظر گوگل پیکسل 6 هستند!

سری آيفون 13 اپل با باتری بزرگ‌تر و دوربین بهبود یافته رونمایی شد؛ اما به نظر می رسد تغییرات iPhone 13 برای کاربران اپل کافی نبوده و منتظر عرضه گوگل پیکسل 6 هستند.

وب‌سایت SellCell که در زمینه مقایسه و فروش گوشی‌های موبایل فعالیت می‌کند، اعلام کرد که اکثر کاربران کنونی آيفون قصد ندارد سری آيفون 13 را تهیه کنند. وب‌سایت مورد اشاره ۵۰۰۰ نفر از کاربران آمریکایی که گوشی قدیمی داشتند را مورد ارزیابی قرار داد و متوجه شد که آيفون‌های 2021 نتوانسته‌اند کاربران را به خود جذب کنند.

آيفون 13 نتوانسته انتظارات کاربران اپل را برآورده کند

سری آیفون 13 در مقایسه با سال گذشته تغییرات گسترده‌ای نداشته است. اپل در گوشی‌های جدیدش از تراشه A15 Bionic استفاده کرده است که در مقایسه با قوی‌ترین تراشه رقیب تا ۶۲ درصد سریع‌تر است. همچنین شاهد اضافه شدن برخی ویژگی‌ها به دوربین، ناچ کوچکتر و عمر باتری بیشتر هستیم. مدل‌های پرو نیز از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی بهره می‌برند.

آيفون 13 اپل

۶۴ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که از نظر آنها این تغییرات هیجان انگیز نیستند و بیش از ۷۶ درصد هم گفتند که هیچ برنامه‌ای برای خرید یکی از مدل‌های جدید را ندارند.

جالب است بدانید که پیش از رونمایی رسمی از این گوشی‌ها، حدود ۴۴ درصد از کاربران آیفون گفته بودند که به مدل‌های 2021 تمایل دارند و حتی ۲۰.۵ درصد هم از قصد خود برای خرید آنها صحبت کرده بودند. همه اینها نشان می‌دهد که اپل نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

افرادی که قصد خرید دارند هم احتمالا بیشتر این کار را به خاطر نمایشگر پروموشن ۱۲۰ هرتزی انجام خواهند داد (۳۴.۱ درصد). عمر باتری نیز با ۲۵.۱ درصد در جایگاه دوم قرارد دارد. ۱۶ درصد هم اعلام کردند صرفا به خاطر اینکه گوشی آنها قدیمی شده به فکر خرید آیفون‌های جدید افتاده‌اند.

آيفون 13 اپل

در میان مدل‌های کنونی سری آيفون 13 اپل نیز iPhone 13 Pro با نمایشگر ۶.۱ اینچی توانسته با کسب ۴۳ درصد آرا عنوان محبوب‌ترین گوشی را به دست آورد.

از میان افرادی که تمایلی به خرید ندارند هم درباره دلیل تصمیم آنها سوال شد. تقریبا ۲۹ درصد از این افراد به خاطر نبودن تاچ آیدی علاقه‌ای به گوشی‌های جدید اپل ندارند و ۲۰ درصد فکر می‌کنند که این گوشی‌ها ویژگی جذابی ندارند که آنها را به خرید ترغیب کنند.

آيفون 13 اپل

حدود ۱۰ درصد به خاطر نبودن قابلیت نمایشگر همیشه روشن از آنها دلزده شده‌اند و ۷ درصد نیز از ناچ خوششان نمی آید. البته برخی از موارد فوق ممکن است با آمدن آيفون 14 برطرف شوند.

در نهایت از این افراد پرسیده شد که چه برنامه‌ای برای ارتقا گوشی خود دارند. حدود ۳۷ درصد اعلام کردند که منتظر آیفون 14 خواهند ماند. ۳۲ درصد گفتند هیچ برنامه‌ای برای خرید گوشی جدید در ۲ سال آینده ندارند و ۱۶ درصد هم گفتند که می‌خواهند یک گوشی اندرویدی خریداری کنند.

آيفون 13 اپل

پس از بررسی بیشتر مشخص شد که از ۱۶ درصدی که می‌خواهند به اندروید مهاجرت کنند، ۴۵ درصد به گوشی‌های گوگل پیکسل روی خواهند آورد و ۴۲ درصد نیز سامسونگ را انتخاب خواهند کرد.

اگرچه نظرسنجی SellCell آینده نسبتا تاریکی را برای آيفون‌های جدید پیش‌بینی می‌کند؛ اما نتایج آن نمی‌توانند لزوما نشانگر احساسات کلیه کاربران اپل باشد. بر اساس شنیده‌ها اپل ظاهرا نسبت به فروش سری آيفون 13 خوشبین است. با همه اینها، این گوشی‌ها بدون شک جزء پرفروش‌ترین گوشي‌های ۲۰۲۱ خواهند بود.