لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس

لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس با نمایشگر ۹۰ هرتزی و پردازنده نسل یازدهمی اینتل معرفی شد

اولترابوک زیبا و مدرن هواوی میت بوک ۱۴ اس با ضخامت کم، قیمت زیر هزار دلار، پردازنده نسل یازدهمی اینتل و چند فناوری جذاب دیگر رونمایی شد.

هواوی از لپ تاپ توانمند کوچک خودش، هواوی میت بوک ۱۴ اس با پردازنده نسل یازدهمی اینتل و حداکثر توان حرارتی ۵۴ وات با قابلیت فعال‌سازی از طریق کلیدهای ترکیبی Fn + P رونمایی کرد. اما یکی دیگر از امکانات جذابی که این لپ تاپ ارائه می‌کند، حالت ۹۰ هرتزی نمایشگر آن است که با کلیدهای ترکیبی Fn + R فعال می‌شود.

این لپ تاپ از جنس آلومینیوم ساخته شده، وزن آن ۱.۴۳ کیلوگرم و ضخامتش هم ۱۶.۷ میلی‌متر است. با این حال می‌تواند پردازنده توانمند آن با دو فن بال کوسه‌ای و دو لوله حرارتی خنک بماند. طراحی ورودی لولای آن نیز نوید ۲۵ درصد جذب بهتر هوا را نسبت به طرح‌های سنتی می‌دهد.

لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس

شما می‌توانید بین پردازنده‌های Intel Core i5-11300H یا i7-11370H یکی را انتخاب کنید که هر دو از ۴ هسته حقیقی، ۸ هسته مجازی و پردازشگر گرافیکی یکپارچه Intel Iris Xe برخوردارند. مدل i7 کش L3 بیشتری (۱۲ مگابایت در برابر ۸ مگابایت) داشته و ۹۶ واحد اجرا ( در برابر ۸۰ واحد) را ارائه می‌کند.

کانفیگ پایه لپ تاپ هواوی میت ۱۴ اس شامل ۸ گیگابایت رم LPDDR4X (دو کانال) است و تا ۱۶ گیگابایت نیز ارتقا می‌پذیرد. این در مورد حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی (NVMe) این لپ تاپ که تا ۱ ترابایت ارتقا می‌پذیرد هم صدق می‌کند.

نمایشگر ۱۴.۲ اینچی در قاب جلویی این لپ تاپ رزولوشن ۲۵۲۰ در ۱۶۸۰ پیکسلی و نسبت تصویر ۳ به ۲ ( که بلندتر از نسبت ۱۶ به ۹ است) دارد که تراکم پیکسلی ۲۱۳ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. همانطور که گفته شد نرخ رفرش آن ۹۰ هرتزی است. اوج روشنایی این نمایشگر ۴۰۰ نیت است، نسبت کنتراست آن ۱۵۰۰ به ۱ است، ۱.۰۷ میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد و پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB دارد. این نمایشگر همچنین لمسی بوده و به صورت همزمان تا ۱۰ نقطه لمس را تشخیص می‌دهد.

لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس

لپ تاپ Huawei MateBook 14s دو پورت USB-C را برای انتقال دیتا و شارژ و یک پورت DisplayPort را ارائه می‌کند. در اینجا یک پورت USB-A 3.2 Gen1، یک پورت فول سایز HDMI و یک جک ۳.۵ میلی‌متری ترکیبی هدفون/ میکروفون نیز در دسترس است. از امکانات ارتباطی این لپ تاپ نیز می‌توان به وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱ و جفت‌سازی سریع با هدفون‌های بلوتوثی اشاره کرد.

در حالی که ویندوز روی این لپ تاپ نصب شده، اما هواوی AppGallery را هم روی آن نصب کرده تا بتوانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را هم از طریق آن دانلود و اجرا کنید. بدیهیست که ویندوز ۱۱ مایکروسافت در آینده بعد از یک به‌روزرسانی، این قابلیت را به صورت ذاتی در اختیار کاربران ویندوز قرار خواهد داد. اگر تبلتی داشته باشید که HarmonyOS 2.0 را اجرا کند، شما می‌توانید آن را به لپ تاپ جدید هواوی متصل کنید و از آن به عنوان نمایشگر ثانویه استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید بین دو دستگاه به انتقال فایل پرداخته و با کیبورد و تاچ پد لپ تاپ خود، تبلت‌تان را کنترل کنید.

لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس

یک کیبورد با مکانیزم قیچی، تراول کی ۱.۵ میلی‌متری و سه سطح نور پس زمینه در جلوی این لپ تاپ قرار دارد. مثل یک گوشی، شما می‌توانید با چهره خود یا یک حسگر اثر انگشت که در زیر کلید پاور تعبیه شده، قفل صفحه لپ تاپ را باز کنید. عملکرد صوتی لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس نیز فوق‌العاده است. این نخستین لپ تاپی است که با سیستم صوتی Huawei Sound متشکل از ۴ اسپیکر داخلی برای تولید صدایی فراگیر عرضه می‌شود. همچنین ۴ میکروفون نیز در زیر قاب این لپ تاپ تعبیه شده است که از فاصله ۵ متری صدای شما را دریافت می‌کند.

سازنده این لپ تاپ را به یک باتری ۶۰ وات ساعتی مجهز کرده است و با یک شارژر ۹۰ واتی USB-C عرضه می‌کند که می‌تواند برای تبلت و گوشی‌های هواوی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت هواوی میت بوک ۱۴ اس

هواوی نسخه Core i5 این لپ تاپ به همراه ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه را با قیمت ۱،۱۰۰ عرضه خواهد کرد. درحالی که همین پیکربندی در نسخه Core i7 حدوداً ۱،۲۴۰ دلار قیمت دارد. سبز، رنگ اصلی این لپ تاپ است؛‌ البته سازنده هوای کلاسیک پسندها را هم داشته و یک نسخه خاکستری فضایی را نیز طراحی کرده است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*