منتخب 20 تصویر شگفت انگیز از مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک 2021

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک هر ساله برای به نمایش گذاشتن بهترین عکس های گرفته شده در طول سفر، برگذار می‌شود. امسال هم تعدادی از بهترین تصاویر از سراسر جهان را جمع آوری کردیم که می‌توانید آنها را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

امسال، عکاسان با هر سطح مهارت و هر نوع دوربینی، تصاویری که ثبت کرده اند را به دسته های مختلف ارسال کردند تا مورد قضاوت و بررسی داوران قرار بگیرند تا شاید جزو برندگان این مسابقه باشند. عکس های فینال مسابقه امسال بسیار جذاب و نفس گیر هستند، ما چند نمونه از آنها را برای لذت بردن شما جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید آنها را در ادامه مطلب مشاهده کنید. همچنین صحبت های عکاس هر عکس را هم در زیر هر عکس جمع آوری کرده‌ایم.

برنده مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک؛ عکسی از صاحب دکه و برادرش

این تصویر برنده‌ی امسال در بخش غذا و سفر در این مسابقه است. عکس های ارسالی در این دسته حتما باید داستانی در مورد غذا با خود به همراه داشته باشند.

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

این تصویر ثبت شده توسط Nic Crilly-Hargrave این داستان را به طور شگفت انگیزی نشان می‌دهد.

او در این باره می‌گوید:

“من این عکس را یک صبح زود در یک انبار پشت بازار Veracruz گرفتم. جایی که آبزیان صید شده برای ارائه به بازار آماده می‌شوند. بنابراین اینجا مکان بسیار شلوغی برای شروع عکاسی بود. من یک نیکون D850 دارم که به همراه لنز 24-70 میلی متری و f2.8 به من امکان داد در نور کم و بدون هیچ مشکلی این عکس را ثبت کنم. گرفتن این عکس برای من یک مسابقه با زمان را در پی داشت. من تمام تلاش خود را کردم تا قبل از ورود خریداران به بازار، موفق به ثبت این عکس شوم. در حالی که این دو مرد برای پاک کردن صید خود به یکدیگر کمک می‌کردند یکی از آنها من را دید، به فرد کناری خود اشاره کرد و فقط یک کلمه را گفت: برادر! ”

آشپزهایی که مشغول کار هستند؛ شکار شده برای مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک!

عکس گرفته شده توسط Ian Douglas Scott از آشپزهایی که در باغ “یو” شانگهای در حال تهیه غذایی محلی به نام dim sum هستند، به مقام نایب قهرمانی در بخش غذا و سفر رسید.

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

غرفه کنار جاده به طور طبیعی صحنه را کادر بندی کرده. دیدن افرادی که از کار خود لذت می‌برند و آنرا با سرعت و مهارت انجام می‌دهند بسیار جذاب است. آنها به قدری در کار و مکالمه خود غرق شده بودند که متوجه حضور دوربین نشدند. شاید اگر آنها می‌دانستند که پشت این صفحه‌ی شاد یک ویروس وحشتناک در حال انتشار است شاید آنقدر شاد نبودند.

سخنان سردبیر مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک در مورد آثار ارسالی

پت ریدل، سردبیر مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک در مورد آثار ارسالی گفت: “ما شاید است 18 ماه از زندگی خود را در یک بیماری همه گیر جهانی گذرانده باشیم، اما این مسئله از کیفیت رقابت های سالانه ما کم نکرده است. عکس های ثبت شده توسط عکاسان مسافر چه از انگلستان و چه از سایر کشور ها هنگام حضور در مکان هایی که مردم می‌توانند به آنجا سفر کنند، یادآور این هستند که آنها چگونه جهان اطراف خود را می‌بینند و ثبت یک لحظه خاص در زندگی، جادوی آنهاست! ”

بازار غذای روزانه اروبامبا در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

یک نمای باورنکردنی دیگر از دید یک مسافر. این عکس جزو مدعی های اصلی برای دریافت جایزه در بخش پا و سفرِ مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک است.

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

عکاس این تصویر یعنی Karolina Wiercigroch درباره این عکس که در قلب دره مقدس پرو ثبت کرده گفت :

“من برای خرید کمی تنقلات و پیاده روی به آنجا آمدم و در نهایت یک ساعت تمام را به تماشای زندگی مردم و بازار گذراندم. اینجا مکانی است که مردم محلی برای خرید مواد غذایی روزانه خود به آن مراجعه می‌کنند. در سه طبقه بازار، هرگونه محصول قابل تصوری را می‌تواند مشاهده کرد؛ پنیر آند، ماهی قزل آلای صورتی که از رودخانه اوروبامبا صید شده، برگ های معطر و ده ها مورد دیگر. من از پله ها بالا رفتم تا بازار را از بالا مشاهده کنم. در این هنگام این صحنه خاص به دلیل ترکیب اشکال و رنگها توجه من را به خود جلب کرد. صحنه ای که کاملا تنوع محصولات پرو را به تصویر می‌کشید. هرج و مرج موجود در تصویر نیز نظم خاصی در دل خود دارد.”

نمایی فوق العاده از ساحلی در ایرلند

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

عکاس این تصویر می‌گوید :

“از زمانی که به ایرلند نقل مکان کردم، همیشه میخواستم یک فعالیت مرتبط با دریا انجام دهم، اما سرمای هوا باعث می‌شد نتوانم چیزی را امتحان کنم. سپس موج سواری را امتحان کردن و عاشق آن شدم. این همان ساحلی است که من اغلب اوقات در آن به موج سواری می‌پردازم و لحظات بسیار زیبایی در اینجا سپری کرده‌ام. یک ساعت قبل از طلوع آفتاب به ساحل رسیدم، با این منظره خیره کننده روبرو شدم، شروع به پیاده روی کردم تا مکان مناسبی برای عکاسی پیدا کنم. سپس پهبادم را به آسمان فرستادم و آنقدر آنرا بالا بردن که بتوانم این عکس را ثبت کنم. زیبا بود! ”

دریاچه زمرد، منگیا

این عکس که به مقام نایب قهرمانی مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک رسیده، نمایی فوق العاده از دریاچه زمرد دارد. تصویر مذکور در چین ثبت شده است و با دیدن آن به راحتی می‌توان فهمید چرا نام این مکان دریاچه زمرد است.

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

عکاس نایب قهرمان در این باره می‌گوید:

“بدون شک رسیدن به این دریاچه دشوار بود. هشت ساعت طول کشید تا با رانندگی از شهر مجاور به اینجا برسیم. وقتی من و دوستانم به دریاچه زمرد رسیدیم کاملا مات و مبهوت بودیم. خستگی ما با دیدن این منظره برطرف شد. زمانی که به لبه دریاچه رسیدیم مشغول آماده کردن پهبادم برای فیلمبرادی از دریاچه شدم که دوستم هیجان زده شد و به دریاچه هجوم برد. ژاکت قرمز دوستم در تضاد با رنگ سبز بود و زیبایی تصویر را چند برابر کرد. ”

ساحل الماس، ایسلند

در سواحل ایسلند میتوانید با این منظره از یخ های پراکنده بر فراز ساحل الماس روبرو شد. منظره‌ای که یک تصویر از آن لایق مقام نایب قهرمانی این دسته از مسابقه عکاسی است.

ساحل الماس

“من در زمستان، طی ماموریتی به ایسلند سفر کردم و در جستجوی مکان‌ها و چشم انداز های منحصر به فرد این کشور برای عکاسی بودم. یک روز خودم را در ساحل الماس در جنوب ایسلند و در محاصره این تکه های بزرگ یخ دیدم و در تلاش بودم تا به طبیعی ترین روش ممکن، وحشی بودن طبیعت این منطقه را به تصویر بکشم. برای ثبت تصویر از این بلوک های یخ بزرگ، از یک پهباد DJI Mavic 2 با لنز 28 میلی متری استفاده کردم تا به آسمان برسم و به دید جدیدی از آن را مشاهده کنم. این قاب خاص با چینش خاص عناصر در آن آنقدر برای من جذاب و دیدنی بود که برای چند لحظه حس کردم این منظره در حال صحبت کردن با من است. ”

ماهیگیری در دریای یخ زده؛ بهترین عکس در دسته” ‌‌‌افراد” مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

ماهیگیری در دریاچه یخ زده نیز دقیقا مانند عکاسی، به صبر و زمان طولانی نیاز دارد. موضوعی که این عکس برنده در دسته “افراد” در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک، به خوبی آنرا به تصویر کشیده است.

ماهیگری روی یخ

“هدف اصلی ما از آمدن به این مکان، عکاسی از عقاب های دریایی و دیگر موجودات حاضر در حیات وحش این منطقه بود. با دیدن دریاچه یخ زده و چند ماهیگیر یخی که در خلیج در حال گرفتن ماهی های زیر سطح یخ بودند تصمیم گرفتیم یک عکس از این صحنه بگیریم. آنها با چنگک یخ سطح دریاچه را سوراخ می‌کردند و طعمه خود را به قلاب می‌بستند تا ماهی صید کنند. همچنین سایر ماهیگیر ها برای محافظت از خود چادر های کوچکی برپا کرده بودند اما این مرد در حال تحمل آب و هوای سرد اینجا بود. با وسایلی که بر روی سورتمه کوچک خود داشت، فقط نشسته بود و منتظر بود تا ماهی بگیرد. با دیدن این صحنه روی یخ دراز کشیدم و مشغول عکسبرداری از او شدم.

زن ویتنامی با لباس سنتی در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

عکس والتر مونتیچلی به عنوان نایب قهرمان گروه “مردم‌” انتخاب شد. این عکس که در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک به نمایش گذاشته شده، در کاخ شهر hue، در کشور ویتنام گرفته شده است و یک زن ویتنامی را با لباس سنتی نشان می‌دهد.

زن ویتنامی

والتر می‌گوید: “هنگام قدم زدن بین معابد در کاخ شهر امپریالیسم Hue در ویتنام، آهنگی ضعیف از فاصله دور شنیدم. پس از شنیدن صدا، آنرا دنبال کردم و به اتاقی رسیدم که در آن گروهی از زنان که لباس های سنتی پوشیده بودند در حال پخش موسیقی نخلی با ساز های سنتی ویتنامی بودند. من مدتی آنجا ایستادم تا از صدای موسیقی لذت ببرم. در همان لحظه متوجه این خانم شدم که در کنار در ورودی نشسته است و در حال گوش دادن به موسیقی دوستانش است. ”

نکات برجسته پاییزی

این عکس برنده جایزه مناظر درخشان ایسلند شده که بخار ناشی از دریچه های زمین گرمایی پراکنده در این منطقه را به نمایش کشیده است.

کوه

او در این باره می‌گوید: “…اواخر پاییز، برف، آفتاب کم در کوه ها و بخار ناشی از دریچه های زمین گرمایی در ارتفاعات ایسلند، زیبایی طبیعت این منطقه را چندین برابر بیشتر می‌کند. ”

رنگ‌های تابستان

عکس های اندرو لوریا در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک مطمعنا رنگهای زیاد و نماهای شگفت انگیز ایسلند را نشان می‌دهد.

ساحل

“رودخانه رنگ آمیزی شده با مواد معدنی غنی و سطحی یخ‌زده‌ در ایسلند که به دریا می‌ریزد تا الگوی منحصر به فردی از یک چکیده طبیعی ایجاد کند.”

نور پاییزی

داوران تحت تاثیر انتهای چشمگیر منظره ها در مجموعه عکس های فرستاده شده توسط آندرو لوریا قرار گرفتند. ترکیبی از رنگهای انتزاعی با چشم انداز یخ زده و پر از آبفشان.

دریاچه

خزه ایسلندی تقریبا درخشان است و رنگ شگفت انگیزی به قسمت‌های خاصی از مناطق مرتفع می‌بخشد. در اینجا خورشید در اواخر پاییز، حضور خزه ها را در دامنه کوه بیشتر از رنگ آبی دریاچه نمایانگر می‌کند.

تصویر پاییز در ایسلند در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

پاییز

به نظر می‌رسد ایسلند در پاییز بسیار زیبا است.

دهانه آتشفشان قدیمی

جاده ساخته شده توسط انسان که از این منطقه عبور می‌کند وقتی در برابر دهانه غول پیکر که در آن نزدیکی قرار دارد مشاهده می‌شود، سازه‌ی بزرگی محسوب نمی‌شود. چشم انداز های آسمان بسیار زیبا و شگفت انگیز است.

آتشفشان

“برف پودر شده و آفتاب پاییزی، قسمت هایی از دهانه قدیمی را بیشتر از قبل زیبا و جذاب نشان می‌دهد.”

منظره شهری

مجموعه ای از صفحات افقی یک ساختمان بدون وجود منظره شهری نیز می‌تواند در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک، زیبا محسوب شود. دقیقا همانند عکسی که کلارا دیپ وان چونگ به عنوان برنده‌ی قسمت “شهر” این مسابقه ثبت کرده.

ساختمان

“در یک سفر فارغ التحصیلی به والنسیا در اسپانیا، ما در Veles e Vents، معماری فوق مدرنی را مشاهده کردیم که توسط معمار بریتانیایی، دیوید چیپرفیلد طراحی شده بود. توقف کردیم و چند عکس از آن گرفتيم.”

غروب آفتاب در رینهام انگلستان

غروب خورشید بر فراز چشم انداز مصنوعی، نایب قهرمانی در دسته‌ی جغرافیای ملی در مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک را برای این تصویر به همراه داشت.

غروب آفتاب

“عکس در راه آهن بریتانیا بر روی پل rainham گرفته شده است. موقعیت غروب این چنینی آفتاب را فقط یک هفته در سال می‌توان دید و بستگی به آب و هوا دارد. همچنین قطار با سرعت 395 کیلومتر در حال حرکت بود. از دو ماه قبل برای این گرفتن این عکس برنامه ریزی کرده بودم و لازم بود تمام هفته را در اینجا باشم. من دوست دارم در نقاطی عکاسی کنم که تاکنون هیچ عکاسی در آنجا نبوده. همچنین علاقه دارم فاصله های کانونی متفاوت و زاویه های مختلف را امتحان کنم. ”

نمایی از طبقه پنجم یک مهمانخانه در مرکز شهر یانگون

چشم انداز شهری فوق العاده رنگارنگ و زیبا که به لطف طبیعت اطراف آن، روح زندگی در تصویر دیده می‌شود.

ساختمان

“در سطح شهر یانگون آنقدر اتفاق های عجیب می‌افتد و انقدر مناظر زیبا می‌بینید که از دیدن آنها خسته شوید. هنگام گرفتن این عکس من در یک مهمانسرای ارزان قیمت در حال استراحت بودم که از پنجره‌ی اتاقم متوجه این ساختمان شدم. تصویر ثبت شده آنقدر زیبا بود که تا چند روز متوجه زوج هایی که در پایین عکس وجود دارند نشدم. ”

خرگوش تنها

این عکس زرق و برق دار که توسط میچل لوئیس گرفته شده به عنوان برنده بخش حیات وحش انتخاب شد و به راحتی و با یک نگاه به عکس، می‌توان دلیل قهرمان شدن آنرا فهمید.

خرگوش

“در تمام فصل بهار، من هنگام غروب آفتاب به پارک ریچموند میرفتم و سعی می‌کردم عکسی با نور طلایی بگیرم. اگرچه پارک ریچموند به دلیل وجود گوزن های فراوان معروف است، اما من توجه خود را روی یک دسته خرگوش گذاشتم. من هر هفته 2 یا 3 روز را به عکاسی از این خرگوش ها اختصاص میدادم و این روند دو ماه طول کشید! ”

عقاب در حال صید ماهی

با دیدن این عکس کاملا میتوانید معنای کلمه “زمان بندی” را درک کنید.

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

“یک عقاب خوش شانس که در حال جستجوی صبحانه خود بود بعد از چند دقیقه تلاش، توانست با یک ماهی در پنجه‌اش پرواز کند. این عکس های اکشن، پرنده‌ای باشکوه را در هنگام انجام ماموریت خود، یعنی شکار به نمایش می‌گذارد. این پرنده ها هر سال از آفریقا به اسکاتلند مهاجرت می‌کنند، بنابراین من حدود 2.5 سال برای ثبت این عکس زمان صرف کردم. آنروز از ساعت 4 صبح در انتظار رسیدن این پرنده ها بودم. اولین تصویر را ساعت 5 صبح ثبت کردم اما به دلیل نور کم، تصویر گرفته شده نویز های زیادی داشت. سرانجام بعد از چند ساعت توانستم با استتار کردن خود در محیط، این عکس را بگیرم. ”

زنبور و گل

زنبور ها بخش مهمی از اکوسیستم زمین هستند، بنابراین دیدن آنها هنگام انجام کارشان و دیدن روند گرده افشانی می‌تواند بسیار جذاب باشد، خصوصا موقعی که در این فاصله‌ی نزدیک از شما باشند.

مسابقه عکاسی مسافر نشنال جئوگرافیک

“من اغلب بیرون میروم و به دنبال گرفتن عکس‌هایی از طبیعت هستم. روزی که این عکس را گرفتم روز بسیار خوبی بود، نور خورشید متعادل بود و این زنبور های زیادی در حال لذت بردن از گل‌های رنگارنگ بودند. رنگ های چشمگیر گل ها با رنگ زنبور های عسل تضاد زیبایی داشت. گرفتن این عکس با لنز ماکرو آسان نبود. من تقریبا 50 عکس جداگانه گرفتم و این عکس بخاطر زاویه و نور خوب، عکس مورد علاقه من بود.