باتری آیفون ها

اپل در مورد عمر باتری آیفون ها به شما دروغ می گوید

یک یوتیوبر با بررسی Battery Health در آی او اس نشان می‌دهد که اپل در مورد عمر باتری آیفون ها به کاربران دروغ می‌گوید و چنین چیزی دلیل علمی ندارد.

بیایید کمی در مورد سلامت باتری آیفون ها صحبت کنیم. عددی که با رفتن به صفحه تنظیمات گوشی خود و سپس رفتن به مسیر Battery > Battery Health می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر یک آیفون جدید خریده‌اید، باید میزان سلامت باتری آن روی ۱۰۰ درصد باشد. و هر چه که از عمر گوشی شما بگذرد از درصد این گزینه کاسته می‌شود. ولی ما می‌خواهیم به شما بگوییم که این اعداد دروغ است.

در واقع شما هیچ شانسی ندارید که بتوانید سلامت باتری آیفونتان را روی ۱۰۰ درصد نگه دارید. علاوه بر این، مدت زمانی که طول می‌کشد سلامت آن از ۱۰۰ به ۹۹ درصد کاهش پیدا کند، کاملاً شانسی است. همه چیز از اینجا شروع می‌شود که ظرفیت اسمی باتری‌ها کاملاً تخمینی است و البته تمام باتری‌ها شبیه به هم نیستند. برخی از باتری‌ها وقتی جدید هستند ظرفیت بیشتری دارند. باتری‌های قدیمی‌تر ظرفیت کمتری دارند.

کانال یوتیوبی Payette Forward نگاه عمیقی به این اعداد انداخته و به شما ثابت می‌کند که Battery Health کاملاً غیر علمی است و اینکه بتوانید باتری گوشی‌تان را روی ۱۰۰ درصد نگه دارید، کاملاً به شانس شما بستگی دارد.

هر باری که آیفون خودتان را شارژ می‌کنید یا هر کاری با گوشی انجام می‌دهید که از باتری مصرف می‌شود، باتری فرسوده‌تر می‌شود. باتری‌ها کالایی مصرفی هستند. اگر مدت طولانی از یک گوشی استفاده کنید، یک روز به تعویض باتری نیاز دارید.

اپل در نسل جدید آیفون‌ها، گوشی‌های سری آیفون ۱۳، از ظرفیت باتری بالاتری استفاده کرده که شارژدهی بیشتری را هم به ارمغان میاورد. اما آیا ظرفیت شارژ بیشتر می‌تواند به معنای طول عمر بیشتر باتری باشد؟ این سوالیست که بعد از گذشت چند سال می‌توانیم به آن برسیم.

اما همچنان این سوال باقیست که حالا چرا اپل این اعداد را در iOS گنجانده است؟ شاید این یک یادآور بصری است که نشان می‌دهد آیفون شما در حال پیر شدن است و شما به تعویض آن نیاز دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*