قابلیت ماکرو دوربین آیفون ۱۳

این اپلیکیشن، قابلیت ماکرو دوربین آیفون ۱۳ به همه آیفون ها می آورد

نسخه جدید اپلیکیشن Halide 2.5 قابلیت ماکرو دوربین آیفون ۱۳ را به تمام آیفون‌های قدیمی‌تر می‌آورد و لنز Macro را شبیه‌سازی خواهد کرد.

Halide، اپلیکیشن دوربین محبوب آیفون و آیپد امروز آپدیت جدیدی را دریافت کرد که کاربران آیفون‌های نسل‌های گذشته اپل را خوشحال می‌کند. اپلیکیشن Halide 2.5 قابلیت ماکرو دوربین آیفون ۱۳ را به همه آیفون‌ها می‌آورد.

قابلیت ماکرو دوربین آیفون ۱۳

حالت Neural Macro، حالت جدید این اپلیکیشن است که از طریق حالت فوکوس دستی فعال می‌شود. وقتی فعال شد، اپلیکیشن به صورت خودکار لنز آیفون شما که نزدیک‌ترین فاصله فوکوس را ارائه می‌کند، انتخاب خواهد کرد.

شبیه‌ساز قابلیت ماکرو دوربین آیفون ۱۳ چگونه کار می‌کند؟

این حالت در اپلیکیشن Halide برای دستیابی نزدیک‌تر به کراپ سوژه، به صورت خودکار زوم دیجیتالی ۲ برابری را اعمال می‌کند. با توجه به اینکه زوم دیجیتالی باعث افت کیفیت عکس می‌شود، اپلیکیشن از موتور عصبی آیفون ۸ به بعد برای اجرای یک شبکه عصبی آموزش دیده استفاده می‌کند که جزئیات از دست رفته تصویر را مجدداً برمی‌گرداند. این فناوری با زوم ۲ یا ۳ برابری کار می‌کند.

این منجر به ثبت عکسی می‌شود که مثل یک لنز ماکرو نزدیک است و به لطف شبکه عصبی که وظیفه بزرگ‌نمایی تصویر را دارد، تمام جزئیات را با بهترین کیفیت ارائه می‌کند. با این حالت شما قادر به ثبت عکس‌های 4K و با فرمت JPEG هستید.

قابلیت ماکرو دوربین آیفون ۱۳

نمونه عکس ماکرو گرفته شده با Halide در آیفون ۱۲ پرو

نکته مثبت حالت Neural Macro این است که کراپ 2x یا 3x با افزایش مقیاس، به عنوان یک نسخه ویرایشی انجام می‌شود. این یعنی اگر مایل به بازگرداندن تصویر اصلی بدون برش و ویرایش هستید، می‌توانید به اپلیکیشن Photos رفته، عکس مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی گزینه Edit و در نهایت Restore ضربه بزنید.

اگرچه این اپلیکیشن قابلیت ماکرو دوربین آیفون 13 را در دوربین آیفون‌های قدیمی‌تر شبیه‌سازی می‌کند، اما اگر Halide را روی آیفون‌های سری ۱۳ هم نصب کنید و بخواهید از این حالت استفاده کنید، عکس‌های ماکرو که توسط این اپلیکیشن ثبت می‌شود به مراتب بهتر از تصاویری است که با اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی می‌گیرید. شما همچنین برخلاف اپلیکیشن پیش‌فرض آیفون که به صورت خودکار حالت ماکرو را خاموش یا روشن می‌کند، می‌توانید با اپلیکیشن Halide این حالت را به صورت دستی خاموش را روشن کنید. لازم به ذکر است که این به‌روزرسانی به صورت رایگان در اختیار مشترکین اپلیکیشن Halide II قرار می‌گیرد.