واتساپ

بسیار دیر، اما سرانجام یک ویژگی مهم به واتساپ می‌آید

سرانجام یک ویژگی بسیار مهم که بسیاری از کاربران مدت‌هاست منتظر آن بودند، به اپلیکیشن واتساپ می‌آید. اگرچه دیر، اما ارائه این قابلیت می‌تواند کاربران واتس اپ را خوشحال کند.

اپلیکیشن Whatsapp یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است. در ایران نیز به خصوص بعد از فیلتر شدن تلگرام، تعداد زیادی از کاربران از این پیام رسان برای ارسال و دریافت پیام و انجام تماس‌های صوتی و تصویری استفاده می‌کنند و از عملکرد آن نیز راضی هستند. با وجود این، واتساپ ایرادها و ضعف‌های زیادی هم دارد و می‌توان گفت از نظر امکانات و قابلیت‌های مختلف، بازی را به رقبایی مانند تلگرام باخته است. با این حال، مدیران واتس اپ در تلاش هستند تا روز به روز قابلیت‌های جدیدی که کاربران به آنها نیاز دارند را به اپلیکیشن خود اضافه کنند و به خصوص در ماه‌های اخیر مشاهده کردیم که چند ویژگی جدید به کاربران واتساپ ارائه شده است.

اما اکنون سرانجام پس از مدت‌ها، واتساپ قرار است یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی را به اپلیکیشن پیام رسان خود اضافه کند. طبق برخی اخبار منتشر شده، قرار است به زودی کاربران واتساپ این امکان را پیدا کنند تا با دو گوشی هوشمند بتوانند به یک حساب کاربری وارد شوند. مدت‌هاست که جای این ویژگی کاربردی در واتساپ خالی بود و شاید مدیران این پیام رسان خیلی دیر به این فکر افتاده‌اند، اما در هر صورت قرار است این قابلیت به واتس اپ راه پیدا کند و این اتفاق می‌تواند کاربران این پیام رسان را بسیار خوشحال کند.

قابلیت Multi Device در واتساپ

Whatsapp در ماه جولای امسال، قابلیت استفاده از چند دستگاه برای یک حساب کاربری را در قالب یک نسخه بتا ارائه کرد و کاربران می‌توانستند با چهار دستگاه مختلف به صورت همزمان وارد یک اکانت شوند. برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که واتساپ در تلاش است تا این قابلیت را بهبود ببخشد و محدودیت‌های موجود در آن را از بین ببرد و سپس به صورت رسمی ویژگی مذکور را در اختیار کاربران قرار دهد. به این ترتیب در صورت رسمی شدن این خبر، کاربران واتساپ می‌توانند به وسیله دو گوشی هوشمند وارد یک حساب کاربری شوند. هم‌اکنون این امکان وجود دارد تا کاربر روی یک گوشی آنلاین باشد و به وسیله چهار دستگاه دیگر هم وارد آن اکانت شود.

واتساپ

در قابلیت جدید واتس اپ، زمانی که کاربر با یک گوشی دیگر وارد حساب کاربری خود بشود، به صورت خودکار تمام پیام‌های اخیر وی در واتساپ دانلود می‌شود و پس از آن کاربر می‌تواند به مخاطبان خود پیام ارسال کند و مکالمه صوتی و تصویری انجام دهد. حتی در صورتی که گوشی اول شما به اینترنت متصل نباشد نیز هیچ مشکلی در این مسیر به وجود نخواهد آمد و شما می‌توانید با گوشی دوم به راحتی وارد اکانت Whatsapp خود بشوید.

هنوز مشخص نیست قابلیت Multi-Device یا چند دستگاهی چه زمانی به نسخه عمومی واتساپ راه پیدا می‌کند و چه امکانات یا محدودیت‌هایی در آن وجود خواهد داشت. اما در هر صورت این ویژگی که فعلا در نسخه بتا قرار دارد، هم‌اکنون در دست توسعه است و شاید تا اواخر امسال در نسخه رسمی به کاربران ارائه شود. علاوه بر این، ویژگی‌های جدید دیگری هم در آخرین نسخه بتای واتساپ وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به امکان ریپورت کردن یک سری پیام‌های خاص در گروه‌ها یا چت‌های خصوصی اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود این قابلیت نیز در هفته‌های آینده به نسخه رسمی Whatsapp اضافه شود.