پونتیاک GTO

آشنایی با جواهری به نام پونتیاک GTO مدل 1966؛ بی‌نقص‌تر از مدل‌های جدید

برای طرفداران خودروهای کلاسیک، پونتیاک نام آشنایی محسوب می‌شود. اکنون قرار است جواهری به نام پونتیاک GTO مدل 1966 به مزایده گذاشته شود.

مزایده‌های موسسه Mecum همواره خودروهای کلاسیک بی نقص و کمیابی را برای فروش به علاقه‌مندان ارائه داده است. در جدیدترین مزایده Mecum شاهد نمایش خودروی افسانه‌ای پونتیاک GTO مدل 1966 هستیم که دارای سقف متحرک است و توسط گروه Royal Bobcat شخصی سازی شده است.

برای کسانی که نمی‌دانند، باید توضیح دهیم که  گروه خودروسازی “گربه‌های سلطنتی” با تحویل خودرو از شرکت Pontiac رنگ آمیزی و تغییرات فنی به خصوصی را در این ماشین‌ها اعمال می‌کنند.

پونتیاک GTO

ماشین‌هایی که در گروه Bobcat جا می‌گیرند، حدود 38 گزینه ارتقا و شخصی سازی مختلف را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. خودرو پونتیاک GTO مدل 1966 که در این مطلب به آن اشاره شد هم تحت نام Royal Bobcat است. این خودرو شامل یک بازسازی کامل داخلی شده است و البته رانشگر آن دارای مشخصات یکسانی است. این بدان معناست که موتور و گیربکس مواردی هستند که بدون تغییر مدل کارخانه‌ای تعبیه شده‌اند.

موتور این ماشین از نوع اوریجینال 389 اینچ مربعی با 360 اسب بخار قدت است که در دسته V8 سه قدرتی (tri-power) طبقه بندی می‌شود. این موتور با گیربکس چهار سرعتی دستی جفت شده است. علاوه بر این پونتیاک GTO شامل رینگ‌های شرکت Hurst با اسپینر Gladiator و دیفرانسیل Saf-T-Track 3.55 می‌شود.

پونتیاک GTO

رنگ کارخانه‌ای این خودرو به شدت خواستنی است که از سه لایه رنگ مشکی تشکیل شده است. فرمان پونتیاک GTO هم از جنس چوب مرغوب است که کاملا با سر دنده خودرو هماهنگ شده است.

سری خودروهای GTO در زمان خودشان همیشه پرچم خودروهای عضلانی و لاکچری را بالا نگه می‌داشتند. این مدل به خصوص هم با داشتن صندلی‌های برقی قابل تنظیم، فرمان متحرک و ترمز برقی، مصداق بارز این حقیقت است. ضمنا پونتیاک ذکر شده دارای یک سند کامل PHS است که مهر تاییدی بر اصالت این خودروی کلاسیک محسوب می‌شود.

ماشین‌های شخصی سازی شده Royal Bobcat معمولا دارای لوگویی هستند تا تمایز آن‌ها با مدل کارخانه‌ای را به نمایش بگذارد. در این مدل، نشان “گربه سلطنتی” بین سپر جلو و چرخ کناری (بالای گلگیر جلو) نصب شده است.

هنوز نمی‌توان پیش بینی کرد که این GTO با چه قیمتی به فروش می‌رسد، اما مدل‌های GTO همیشه مبالغ بالایی را به خود اختصاص می‌دهند و به شدت هم نزد ماشین دوستان کلاسیک خواستنی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*