تویوتا کرولا

رونمایی از نسخه خاص تویوتا کرولا ، پرفروش ترین خودروی تاریخ

نسخه خاص تویوتا کرولا رینگ ادیشن با الهام از خودروهای مسابقه‌ای برای بازار تایلند معرفی شد. در ادامه با مشخصات نسخه خاص پرفروش ترین خودروی تاریخ آشنا خواهیم شد.

کرولا که از سال 1966 تا به امروز توسط تویوتا به تولید می‌رسد در سال 2013 توانست با ثبت رکورد فروش 40 میلیون دستگاه به پرچمدار بازار جهانی خودرو تبدیل شود و لقب پرفروش ترین خودروی جهان را از آن خود کند. تویوتا تا امروز حدود 12 نسل از کرولا را معرفی کرده و تمام نسخه‌های این خودرو از سال 2018 تحت عنوان نسل دوازدهم توانستند از ظاهری جدید برخوردار شوند. در همین راستا شرکت تویوتا به تازگی نسخه جدیدی از کرولا را معرفی کرد که از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته شده است.

مشخصات نسخه خاص تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

اکنون که بسیاری از علاقه‌مندان به کرونا منتظر تولید نسخه GR این خودرو هستند، این خودروساز ژاپنی در تایلند از نسخه سفارشی نوربرگ ادیشن کرولا پرده برداشت. در واقع تویوتا به دلیل قهرمانی تیم گازو ریسینگ تویوتای تایلند در مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ برای دومین سال متوالی با خودرو کرولا تصمیم گرفت تا این نسخه سفارشی را طراحی کند.

تویوتا کرولا

طراحان با الهام از مدل مسابقه‌ای، تویوتا کرولا نوربرگ رینگ ادیشن را طراحی کردند و برای آن بدنه ارتقا پیدا کرده نیز در نظر گرفتند. ضمن این که این خودرو از عناصر اضافی روی سپر و جلوپنجره جدید مشابه خودرو معروف استقامتی SP3 بهره می‌برد. تویوتا کرولا نوربرگ رینگ ادیشن اکنون به رکاب‌های جدید، اسپویلر روی صندوق، دیفیوزر و سپر عقب متمایز نیز مجهز شده است.

تویوتا کرولا

از سایر تفاوت‌های ظاهری کرولا نوربرگ رینگ ادیشن نسبت به سایر مدل‌ها می‌توان به نشان‌های کرولا آلتیس نوربرگ رینگ ۲۴ اشاره کرد که روی گلگیرهای جلو قرار دارد.

تویوتا کرولا

تویوتا اعلام کرد برای این خودرو فنرهای سفت‌تر و جعبه کنترل شتاب‌دهنده نیز در نظر گرفته است که باعث می‌شود پاسخ پدال گاز ارتقا یابد، اما قدرت این نسخه سفارشی با افزایشی همراه نشده است.

تویوتا کرولا

نسخه جدید کرولا با همان موتور 1.8 لیتری بنزینی با قدرت 138 اسب بخار و موتور 1.8 لیتری هیبریدی 121 اسب بخاری قابل سفارش است. یک گیربکس CVT نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.

تویوتا کرولا

گفتنی است این نسخه از کرولا تنها نسخه ویژه جوانان نیست؛ زیرا مشتریان تایلندی می‌توانند با قیمت کمتر از 30 هزار دلار نسخه GR اسپورت را نیز سفارش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*