ایران خودرو تارا

نگاهی به آپشن‌های متنوع ایران خودرو تارا ؛ استانداردترین خودروی داخلی

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام اینکه ایران خودرو تارا استانداردترین خودروی داخلی است به تشریح آپشن‌های متنوع نسخه دستی و اتوماتیک این سدان پرداخت.

علی رحیمی، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو عنوان کرد این برای اولین بار است که یک محصول داخلی از قابلیت‌ها و امکانات هدایت‌پذیری چون سامانه‌های ESC،TCS ، HSA بهره می‌برد. طبق گفته رحیمی استحکام بدنه تارا در آزمون‌ها توانسته نتایج خوبی را به دست آورد و برای نخستین بار تست محافظت از عابر پیاده در تصادفات روی هر دو نسخه دستی و اتوماتیک تارا به انجام رسیده و جزو قابلیت‌های مهم این خودرو محسوب می‌شود.

آشنایی با آپشن های متنوع ایران خودرو تارا

ایران خودرو تارا

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام این که ایران خودرو تارا با گیربکس اتوماتیک در پاییز امسال به مشتریان تحویل داده می‌شود گفت هم‌اکنون فرایندهای دقیق کیفی این این خودرو در حال انجام است. مباحث مربوط به کالیبراسیون پیشرانه با گیربکس 6 سرعت نیز به مرحله نهایی رسیده و در حال گذراندن آزمون‌های صحه‌گذاری، مصرف سوخت و آلایندگی است تا به زودی با تکمیل فرآیندهای کیفی به دست مشتریان برسد.

رحیمی با اعلام این که نسبت به گیربکس دستی، گیربکس اتوماتیک از ویژگی‌های متعددی بهره می‌برد گفت گیربکس تارا اتوماتیک 6 سرعته است و یکی از انواع گیربکس‌های مناسبی محسوب می‌شود که روی خودرو دنا پلاس توربو نیز به کار گرفته شده است. از سایر امکانات تارا اتوماتیک می‌توان به دوربین دید عقب، رینگ 16 اینچ آلومینیومی و چهار کیسه هوا اشاره کرد.

ایران خودرو تارا

همچنین برای نخستین بار در میان محصولات ایران خودرو، تارا به سنسور نور و باران مجهز شده است. سیستم ورود بدون کلیدی یا کی‌لس نیز برای تارا اتوماتیک در نظر گرفته شده که این آپشن نیز برای اولین بار به محصولات ایران خودرو آمده است. از سایر امکانات تارا اتوماتیک نسبت به نسخه دستی می‌توان به تبدیل آینه‌های برقی به آینه‌های تاشوی برقی اشاره کرد. صندلی‌های راننده و سرنشین برقی و سانروف نیز از سایر ویژگی‌های این نسخه محسوب می‌شود که جنس صندلی‌ها در نسخه جدید تارا از چرم و پارچه خواهد بود.

ایران خودرو تارا

رحیمی در ادامه بیان کرد در نسخه اتوماتیک تارا مانند نوع دستی سیستم کروز کنترل و محدود کننده سرعت در نظر گرفته شده و هم مدل دستی و مدل اتوماتیک از سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای بهره می‌برند که وجود این سیستم‌ها توانسته تارا را به استانداردترین خودروی تولید داخل تبدیل کند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو افزود مالتی مدیای تارا اتوماتیک همانند نسخه دستی از نسل جدید سیستم‌های مالتی مدیا محسوب می‌شود که به شبکه متصل بوده و از امکاناتی چون Mirror Link بهره می‌برد. در این سیستم گوشی موبایل هوشمند از طریق کابل به مالتی مدیا متصل خواهد شد و می‌توان قابلیت‌هایی چون برنامه‌های مسیریاب موجود در گوشی را روی صفحه مانیتور خودرو به نمایش گذاشت. اتصال به شبکه‌ها و اتصال به منابع داده‌ای نیز از سایر ویژگی‌های این سیستم محسوب می‌شوند.