تصاویر مفهومی آیفون 14

ویدیو و تصاویر مفهومی آیفون 14 اپل را از دست ندهید

چیزی که ویدیو و تصاویر مفهومی آیفون 14 اپل نشان می‌دهند؛ بی‌شباهت با رندرهای منتشر شده از iPhone 14 Pro Max نیست؛ یک گوشی بدون ناچ با صفحه نمایش حفره‌دار!

اخیرا «جان پراسر» با انتشار تصاویر رندر یک گوشی، آن را آیفون 14 پرو مکس معرفی کرد. در طراحی آن دستگاه خبری از ناچ نبود؛ اما این افشاگر گفت که سایر اعضای خانواده آیفون 14 همان ناچ سری آیفون 13 را خواهند داشت. حالا این تصاویر مفهومی آیفون 14 در تضاد با گفته‌ی او هستند (هر چند که ظاهر گوشی، بیشتر به آیفون 14 پرو می‌خورد).

به هر حال، ویدیوی منتشر شده در کانال یوتیوب ConceptsiPhone، دستگاهی را نشان می‌دهد که یک Touch ID جانبی روی دکمه پاور دارد. البته در نبود ناچ، Face ID همچنان به قوت خود باقی است و اجزای آن درون دستگاه تعبیه شده‌اند.

این گوشی مفهومی، دارای درگاه USB-C در لبه پایینی به عنوان جایگزین لایتنینگ است. در دو سمت این درگاه، اسپیکر دوگانه به چشم می‌خورد. باید به صفحه نمایش 120 هرتز ProMotion و آپشن‌های رنگ بنفش، آبی و مشکی مات هم اشاره کنیم.

ویدیوی مفهومی آیفون 14 اپل

برخی از تغییرات به نمایش آمده در این ویدیو را اپل در محصولات دیگر خود پیاده‌سازی کرده است. مثلا Touch ID یکپارچه با دکمه پاور در لبه کناری، برای آیپد ایر 2020 و نسل ششم آیپد مینی استفاده شد. در حال حاضر، چند تبلت هم با درگاه USB-C وجود دارند:

  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم و چهارم)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل اول و دوم)
  • آیپد ایر (نسل چهارم)
  • آیپد مینی (نسل ششم)

اما انتظار می‌رود سال آینده چهار مدل آیفون را ملاقات کنیم: مدل 6.1 اینچی آیفون 14، مدل 6.7 اینچی آیفون 14 مکس، مدل 6.1 اینچی آیفون 14 پرو و مدل 6.7 اینچی آیفون 14 پرو مکس!

رندر آیفون 14 پرو مکس

رندر آیفون 14 پرو مکس (منتشر شده توسط جان پراسر)

همه آن‌ها باید به تراشه 4 نانومتری A16 Bionic تجهیز شوند. البته صحبت از فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC بود؛ ولی ظاهرا پیچیدگی این فرایند، تولید تراشه‌های 3 نانومتری را به نیمه دوم سال 2022 موکول کرده است. این یعنی چیپ 3 نانومتری برای استفاده در سری آیفون 14 به موقع آماده نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*