چری تیگو 7 پرو

بررسی چری تیگو 7 پرو؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی، قیمت و عکس

مدیران خودرو به زودی چری تیگو 7 پرو را روانه بازار خواهد کرد. در این مطلب، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، قیمت و عکس‌های این خودرو را مشاهده می‌کنید.

مطابق با تازه‌ترین اخبار منتشر شده،‌ چری تیگو 7 پرو تا انتهای امسال توسط مدیران خودرو به بازار عرضه خواهد شد،‌ این در صورتی است که تا پیش از این نیز مدیران خودرو از آریزو 5 جدید، تیگو 8 پرو و ام وی ام X22 پرو رونمایی کرده بود. مدیران خودرو از چند سال پیش عرضه تیگو 7 را به عنوان نخستین شاسی بلند لوکس خود آغاز کرد و موفق شد تا بازار خوبی را برای این خودرو دست و پا کند. اکنون و پس از گذشت چند سال مدیران خودرو در تلاش است تا بتواند نسخه جدید این خودرو را تحت عنوان تیگو 7 پرو به بازار عرضه کند. لازم به ذکر است که طی سال آینده مدیران خودرو اتومبیل‌های به‌روزی را برای رقابت با حریفان چینی خود روانه بازار خواهد کرد.

با چری تیگو 7 پرو بیشتر آشنا شوید

چری تیگو 7 پرو

کمپانی چینی چری، تیگو 7 پرو را همانند تیگو 8 پرو روی پلتفرم T1X طراحی کرده است. شرکت مدیران خودرو از سال 1396 تیگو 7 را روانه بازار کشور کرد و همچنان مشغول به مونتاژ آن است که متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. اما هم‌اکنون مدیران خودرو قصد دارد تا نسخه جدید این اتومبیل را تحت عنوان تیگو 7 پرو با ظاهری متفاوت در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد. لازم به ذکر است که چری تیگو 7 پرو از نظر فنی نیز نسبت به تیگو 7 متفاوت است.

کمپانی چری موفق شده بود که 64 هزار دستگاه تیگو 7 را در سال گذشته میلادی در بازار خودرو چین به فروش برساند که تخمین زده می‌شود با ورود چری تیگو 7 پرو به بازار شاهد افزایش این رقم باشیم. در صورتی که مدیران خودرو موفق شود تیگو 7 پرو را تا پیش از سال 1401 روانه بازار کشور کند،‌ این اتومبیل به طور همزمان با بازار سایر کشورها روانه بازار ایران خواهد شد.

بررسی کابین چری تیگو 7 پرو

چری تیگو 7 پرو

کمپانی چری کابین تیگو 7 پرو را به سبک جدیدی طراحی کرده است. این خودرو از یک مانیتور 10 اینچی روی کنسول بهره می‌برد و همانند سایر خودروهای کمپانی چری برای تیگو 7 پرو نیز یک صفحه پشت آمپر دیجیتال در نظر گرفته شده است. در قسمت جلوی دسته دنده تیگو 7 پرو یک مانیتور 8 اینچی قرار گرفته است که مربوط به سیستم تهویه می‌شود. کمپانی چری دسته دنده این اتومبیل را نیز به سبک جدید طراحی کرده و راننده می‌تواند با یک اشاره آن را تغییر دهد و نیاز به حرکت کلی نیست. علاوه بر این تمام صندلی‌های این اتومبیل با روکش چرمی پوشانده شده‌اند و حتی برای داشبورد و قسمت‌هایی از در نیز از چرم استفاده شده که باعث می‌شود این خودرو جذاب‌تر به نظر برسد. صندلی راننده این اتومبیل را می‌توان به طور الکتریکی در 6 جهت تنظیم کرد و همچنین صندلی سرنشین جلو را نیز همانند صندلی راننده می‌توان به طور الکتریکی، اما در 4 جهت تنظیم کرد.

یکی از نکات قابل توجه این است که در هنگام تاریک شدن هوا پایین داشبورد،‌ کناره‌های درب و همچنین قسمت‌های مختلف داشبورد تیگو 7 پرو با نور آبی دیزاین می‌شوند.

بررسی تیگو 7 پرو از نظر طراحی

کمپانی چری ظاهر چری تیگو 7 پرو را به صورت کاملا متفاوت از نمونه قبلی طراحی کرده است. برای این اتومبیل یک جلوپنجره کهکشانی در نظر گرفته شده است که تیگو 8 پرو نیز به همین جلوپنجره مجهز شده است. علاوه بر این چری تیگو 7 پرو از چراغ‌های باریک متصل به جلوپنجره بهره می‌برد و در دو طرف سپر چراغ‌های دی لایت نیز به چشم می‌خورند.

این اتومبیل با دو رینگ 17 و 18 اینچی به بازار جهانی عرضه می‌شود که باید دید مدیران خودرو این نسخه از تیگو 7 را با کدام یک از این رینگ‌ها روانه بازار کشور خواهد کرد. لازم به ذکر است که نمای کناری چری تیگو 7 پرو با رینگ‌های 18 اینچی بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. کمپانی چری در طراحی قسمت عقب این اتومبیل نیز از تیگو 8 پرو الگوبرداری کرده است. این خودرو در عقب از چراغ‌های باریک متصل بهره می‌برد، علاوه بر این پایین‌تر از سپر و در دو طرف دو خروجی اگزوز تعبیه شده است که باید دید آن‌ها تنها جنبه تزیینی دارند یا واقعا کارایی دارند.

بررسی تیگو 7 پرو از نظر مشخصات

چری تیگو 7 پرو

کمپانی چری برای تیگو 7 پرو یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو در نظر گرفته است که قادر به تولید قدرت 197 اسب بخار به همراه گشتاور 290 نیوتن‌متر است. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده CVT نه سرعته است. نسخه جدید تیگو 7 پرو به صورت تک دیفرانسیل روانه بازار می‌شود، در حالی که سایر محصولات چری نیز به همین صورت روانه بازار شده‌اند. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی چری نیز سرانجام محصولی با دو دیفرانسیل روانه بازار خواهد کرد یا خیر. در صورتی که این اتفاق نیفتد چری از رقابت با محصولات کره‌ای هم‌رده دسته دومی که از دو دیفرانسیل بهره می‌برند جا خواهد ماند.

سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در عقب از انواع مالتی لینک مستقل استفاده شده است. کمپانی چری مدعی شده که این نسخه از تیگو 7 سرنشینان خود را در تصادف‌ها بیشتر از مدل قبلی محافظت می‌کند و بدنه قوی‌تری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی تیگو 7 پرو را مشاهده کنید:

موتور4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1598 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت197 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور290 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
جعبه دندهCVT جدید 9 سرعته
شتاب 0 تا 100نا مشخص
حداکثر سرعتنا مشخص
وزننا مشخص
اندازه (میلی متر)4470 طول – 1837 عرض – 1670 ارتفاع
فاصله بین دو محور2670 میلی‌متر

مصرف سوخت و استانداردهای تیگو 7 پرو

مصرف سوخت داخل شهرنا مشخص
مصرف سوخت خارج از شهرنا مشخص
مصرف سوخت ترکیبینا مشخص
حجم باک51 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 6
میزان تولید CO2نا مشخص
استاندارد امنیت نا مشخص

تیگو 7 پرو به چه امکاناتی مجهز شده است؟

چری تیگو 7 پرو

تاکنون معلوم نشده که چری تیگو 7 پرو با چه امکاناتی روانه بازار ایران خواهد شد، اما احتمال داده می‌شود که این خودرو دارای آپشن‌هایی از جمله شارژ‌ بی سیم موبایل، سقف پانوراما، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه،‌ صفحه نمایش 10 اینچی، کلید استارت، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و تنظیم برقی صندلی‌های جلو باشد.

در جدول زیر امکانات تیگو 7 پرو را مشاهده خواهید کرد:

ترمز و پایداریHDC – HSA- ESP – TCS – BA – EBD – ABS
کیسه هواکیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی
سیستم صوتیصفحه نمایش 10 اینچی لمسی، بلوتوث
سیستم ورود بدون کلیددکمه استارت
باز و بسته شدن برقی درب صندوق عقبسنسور باز شدن درب صندوق
دوربین 360 درجهسنسور پارک در جلو و عقب
کروز کنترلشارژ وایرلس موبایل
تنظیم برقی صندلی های جلوسقف پانوراما
ترمز پارک برقیگرمکن برای صندلی های جلو
سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو

تیگو 7 پرو در بازار کشور با چه خودروهایی رقابت می‌کند؟

مطابق با اخبار منتشر شده چری تیگو 7 پرو در بازار کشور با قیمتی در حدود 1 تا 1.2 میلیارد تومان به فروش خواهد رسید. در صورت صحت داشتن این خبر، این نسخه از تیگو 7 باید به رقابت‌ها با اتومبیل‌هایی نظیر بهمن دیگنیتی یا فیدلیتی بپردازد که هم‌رده آن نیستند. به احتمال زیاد تیگو 7 پرو در این رقابت با توجه به فروش ویژه اقساطی که معمولا مدیران خودرو برای محصولات خود در نظر می‌گیرد پیروز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*