ماژول حافظه رم

شرکت XPG ماژول حافظه رم SPECTRIX D50 ROG-CERTIFIED DDR4 را معرفی کرد

ماژول حافظه رم SPECTRIX D50 ROG-CERTIFIED DDR4 توسط شرکت XPG معرفی شد. در ادامه با مشخصات و قابلیت‌های این محصول آشنا می‌شویم.

شرکت XPG به عنوان یک کمپانی پیشرو در صنعت سخت افزار، همواره مشغول ساختن سیستم‌ها، قطعات و لوازم گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای است. این شرکت امروز ماژول حافظه رم SPECTRIX D50 ROG-CERTIFIED DDR4 را معرفی کرده است. این حافظه در میان نام بلند خود ROG-CERTIFIED را نیز به همراه دارد، که به معنی تایید شدن توسط Republic of Gamers (ROG) است. به این ترتیب XPG با استناد به تاییدیه ROG، ادعا می‌کند که این ‌رم‌ها بهترین عملکرد ممکن را بر روی مادربردهای ROG ارائه خواهند داد. همچنین از Intel XMP جهت اورکلاک آسان پشتیبانی خواهد کرد، و دارای نورپردازی RGB بسیار زیبایی نیز هست.

تست‌های سنگین و اورکلاک بر روی مادربردهای ROG

در تست‌های اورکلاک و سنگینی که از ماژول SPECTRIX D50 ROG-CERTIFIED DDR4 RGB جهت به دست آوردن تاییدیه ROG گرفته شده است، مشخص شده که این رم‌ها عملکرد مناسبی را همراه با مادربردهای ROG Intel DDR4 تضمین می‌کنند. کاربرانی که از این ماژول حافظه بر روی مادربردهای ROG استفاده می‌کنند، می‌توانند از حداکثر عملکرد آن تا 3600 مگاهرتز و افزایش 5 درصدی سرعت کلاک، بدون هیچ نگرانی از سازگاری آن با مادربرد استفاده کنند. همچنین این رم‌ها با مادربردهایی که از Intel XMP 2.0 برای اورکلاک مستقیم بدون نیاز ورود به بایوس پشتیبانی می‌کنند، هم سازگار است.

همانطور که اشاره شد این ماژول دارای RGB بسیار زیبایی است که قابلیت برنامه‌ریزی را نیز دارد. برای برنامه‌ریزی آن باید از طریق ROG AURA SYNC به راحتی رنگ‌ها را کنترل کرد. نورپردازی RGB این رم‌ها، از طراحی ساده و در عین حال ظریفی برخوردار است، که در کنار خطوط ساده و براق قرار گرفته است.

گارانتی مادام‌العمر

شرکت XPG برای ساخت حافظه‌های رم The SPECTRIX D50 ROG-CERTIFIED از تراشه‌های با کیفیتی استفاده کرده است تا در کنار عملکرد بالا، به گیمرها پایداری در عملکرد و طول عمر بالا را نیز هدیه بدهد. با این حال آنها این رم‌ها را به صورت مادام‌العمر گارانتی کرده‌اند، حتی در ایران نیز، شرکت آونگ گارانتی مادام‌العمر محصولات XPG را بر عهده گرفته است. رم‌های The SPECTRIX D50 ROG-CERTIFIED در کیت دو کانالی (2x 8 GB) در دسترس قرار خواهد گرفت.

آیا ROG-CERTIFIED واقعا چیز مهمی است؟

البته با این حال برخی از کاربران فروم techpowerup اعتقاد دارند که تاییدیه ROG یک افزوده‌ی غیر ضروری است. آنها می‌گویند که تنها کاربرد تاییدیه تبلیغات و یا حتی فروش آن با قیمت بالاتری است. به نظر آنها این رم‌ها و بسیاری از برندهای دیگر بر روی اکثر مادربردهای استاندارد و مادربردهای مخصوص گیمینگ کارایی و عملکرد بالایی خواهند داشت. داشتن یک تاییدیه از سوی یکی از سازنده‌های سخت افزار دیگر، ویژگی چندان خاصی برای این رم‌ها به شمار نمی‌آید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا تایید شدن سخت‌افزارها توسط یک تولید کننده سخت افزار گیمینگ دیگر واقعا نشان دهنده کیفیت و ویژه بودن آن است؟ یا اینکه این کمپانی‌ها قصد دارند با این ترفند تنها فروش خود را بالا ببرند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*