برنامه Huawei Mobile App Engine

با برنامه Huawei Mobile App Engine اپلیکیشن های اندرویدی را روی لپ تاپ هواوی اجرا کنید

هواوی برنامه Huawei Mobile App Engine را در لپ تاپ های سری میت بوک خود ارائه کرده که به وسیله آن می‌توانید اپلیکیشن های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کنید.

امروزه بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی با توجه به نوع رابط کاربری و عملکردی که دارند، مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. یکی از مشکلاتی که کاربران دارند این است که سیستم عامل ویندوز به صورت پایه نمی‌تواند نرم افزارهای اندرویدی را اجرا کنند. لپ تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی، نمایشگری بزرگ و قابلیت‌هایی مانند ماوس و کیبورد دارند که باعث می‌شود این دستگاه‌ها برای انجام کارهای تخصصی، دانشجویی و اجرای آفیس بسیار مناسب باشند. با وجود این، نرم افزارهایی در دنیای گوشی های هوشمند وجود دارند که در برخی بخش‌ها از نمونه‌های مشابه ویندوزی خود بسیار جلوتر و پیشرفته‌تر هستند یا حتی مشابهی در سیستم عامل ویندوز ندارند.

اما هواوی با در نظر گرفتن این نیاز بزرگ، قابلیتی را به وجود آورده تا بتوانید اپلیکیشن های اندرویدی را بدون نیاز به گوشی روی لپ تاپ خود اجرا کنید. قابلیت Huawei Mobile App Engine در لپ تاپ های سری میت بوک هواوی ارائه شده و به وسیله آن کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکل و عمل اضافه‌ای، برنامه های اندرویدی را روی لپ تاپ ویندوزی خود اجرا کنند. این قابلیت به صورت پیش‌فرض در لپ تاپ های هواوی قرار گرفته و اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌های اندرویدی را در رابط کاربری ویندوز بارگذاری و اجرا کنند و تجربه جذابی از اجرای آنها روی نمایشگر بزرگ لپ تاپ خود داشته باشند.

این قابلیت کاربردی و جدید هواوی، مدتی پیش در رویداد رونمایی از محصولات اداری این کمپانی چینی به صورت رسمی معرفی شد. در این رویداد گفته شد که دو لپ تاپ جدید میت بوک 13 اس و میت بوک 14 اس که به زودی روانه بازار می‌شوند، به صورت پیش‌فرض به قابلیت Mobile App Engine مجهز هستند. به این ترتیب شما با خرید این لپ تاپ‌ها می‌توانید علاوه بر استفاده از سیستم عامل ویندوز 11، بدون هیچ دردسری اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز روی دستگاه خود اجرا کنید.

البته هواوی اعلام کرده که این قابلیت صرفا مختص به لپ تاپ های جدید این شرکت نیست و در آینده نزدیک تمام مدل‌های میت بوک با دریافت یک به‌روزرسانی می‌توانند این قابلیت را دریافت کنند و اپلیکیشن های اندرویدی را در محیط ویندوز اجرا نمایند.

برنامه Huawei Mobile App Engine

علاوه بر این، هواوی یک حرکت تحسین‌برانگیز دیگر را نیز انجام داده و نرم افزار Mobile App Engine را به صورت انحصاری توسعه نداده است. این بدان معناست که کاربران سایر دستگاه‌های ویندوزی از برندهای دیگر نیز می‌توانند این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند و از امکانات آن بهره ببرند. در ادامه، چگونگی دانلود و نصب برنامه Huawei Mobile App Engine را آموزش می‌دهیم و با قابلیت‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.

دانلود و نصب Huawei Mobile App Engine

هواوی نسخه بتای Mobile App Engine را با شماره 1.2.1.1 عرضه کرده که این نسخه بتا پایداری مناسبی دارد و البته در آینده نزدیک،‌ نسخه نهایی آن نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با وجود این، مطمئن باشید که نسخه بتا نیز هیچ مشکلی در نصب و اجرا ندارد و عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

باید به این نکته توجه داشته باشید که نسخه بتا Mobile App Engine فعلا در فاز آزمایشی قرار دارد و در آپدیت‌های بعدی، بهینه‌سازی‌های بیشتری برای آن ارائه می‌شود. بنابراین می‌توان از ایرادهای احتمالی پس از نصب این نرم افزار چشم‌پوشی کرد. اما اگر می‌خواهید نسخه آزمایشی این برنامه را نصب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را از منابع معتبر دانلود و نصب کنید.

برنامه Huawei Mobile App Engine

پس از انجام مراحل دانلود و نصب این برنامه و اجرا کردن آن می‌بینید که محیط برنامه Huawei Mobile App Engine دقیقا مانند یک پلتفرم شبیه‌ساز اندروید روی PC کار می‌کند.

امکانات

اما پس از دانلود، نصب و اجرای این برنامه با چه امکاناتی روبه‌رو می‌شوید؟ یکی از قابلیت‌های این پلتفرم این است که شما قادر خواهید بود انبوهی از برنامه های اندرویدی را از طریق فروشگاه اپلیکیشن اپ گالری دانلود و نصب کنید. در App Gallery انوع نرم افزارهای اندرویدی در دسته‌های مختلف مانند پیام رسان، پلتفرم‌های اشتراک ویدیو، بازی، آموزش، مراقبت بهداشتی و غیره در دسترس شما قرار گرفته که این اپلیکیشن‌ها به طور اختصاصی برای کار با HMS یا سرویس‌های موبایلی هواوی توسعه یافته‌اند.

برنامه Huawei Mobile App Engine

زمانی که هر اپلیکیشنی را دانلود کنید، آیکون میانبر آن در منوی استارت و پنجره دسکتاپ ویندوز لپ تاپ شما ظاهر می‌شود و شما می‌توانید به آسانی آن را اجرا و استفاده کنید. همچنین در Mobile App Engine این امکان در نظر گرفته شده که بتوانید صفحه نمایشگر لپ تاپ را برای اجرای برنامه‌ها تنظیم کنید و صفحه هر برنامه را متناسب با نیاز خود کوچک یا بزرگ و عمودی یا افقی کنید.

برنامه Huawei Mobile App Engine

قابلیت‌های دیگری مانند اسکرین شات، ضبط صفحه، مدیریت فایل‌ها، چرخش صفحه، پین کردن، حالت لرزش-خاموش، تنظیمات اضافی و تعداد زیادی از ویژگی‌ها در MAE ارائه شده‌اند که باعث می‌شوند این برنامه به یک شبیه‌ساز کامل اندروید همراه با سرویس‌های موبایل HMS و اپ گالری تبدیل شود.

در مورد اجرای چندین برنامه یا همان مالتی تسکینگ در این پلتفرم، یک نکته وجود دارد که به این منظور باید برنامه‌ها را داخل محیط پلتفرم اجرا کنید و اگر از پلتفرم خارج شوید، فقط یک نرم افزار در یک زمان روی دستگاه شما قابل اجرا است. علاوه بر این، امکان تقسیم کردن محیط پلتفرم به چند بخش برای اجرای دو نرم افزار در کنار هم یا همان قابلیت Split-Screen هم در این پلتفرم ارائه شده است.

Mobile App Engine چه تفاوتی با سایر شبیه سازهای اندروید دارد؟

Huawei Mobile App Engine قابلیت‌های پرشمار و جالبی دارد؛ به عنوان مثال اگر لپ تاپ شما دارای نمایشگر لمسی باشد، می‌توانید از رابط لمسی نیز در این پلتفرم استفاده کنید. همچنین از ماوس و کیبورد و دکمه‌های مجازی در زمان اجرای نرم افزارهای اندرویدی پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید برای راحتی بیشتر، دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنید.

برنامه Huawei Mobile App Engine

در مجموع، شرکت هواوی با ارائه قابلیت موبایل اپ انجین، توانایی اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را به لپ تاپ های ویندوزی خود آورده و به این ترتیب به نخستین شرکتی تبدیل شده که چنین قابلیتی را به صورت کارخانه‌ای در محصولات خود ارائه می‌کند. این پلتفرم، توانایی‌ها و کاربردهای بسیار زیادی دارد و با توجه به این که توسط شرکت هواوی توسعه پیدا کرده، سازگاری بالایی با لپ تاپ های سری میت بوک دارد. علاوه بر این، فراموش نکنید که شما می‌توانید این پلتفرم را روی سایر لپ تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی ویندوزی خود نیز اجرا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*