ویندوز 11

کامپیوترهایی که ویندوز 11 را پشتیبانی نمی کنند هم احتمالا آپدیت ها را دریافت خواهند کرد

بنابر گزارش‌های تازه از سوی شرکت مایکروسافت، احتمالا کامپیوترهایی که ویندوز 11 را پشتیبانی نمی‌کنند نیز آپدیت‌های این ویندوز را دریافت کنند.

شرکت مایکروسافت در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11 اندکی سازش‌ناپذیر بوده است؛ این سازش‌ناپذیری احتمالا منجر به این شود که تعداد قابل توجهی از کامپیوترها با ویندوز 10 از دریافت آپدیت‌های ویندوز 11 محروم شوند. با این حال، این احتمال همچنان وجود دارد که کامپیوترهایی که ویندوز 11 را پشتیبانی نمی‌کنند هم بتوانند آپدیت‌های این ویندوز را دریافت کنند.

با وجود سردرگمی موجود در حال حاضر، اما به نظر می‌رسد که مشخصات سیستم مورد نیاز از لحاظ سی پی یو و امنیت برای ویندوز 11 قطعی شده است. البته، این تنها مربوط به سیستم‌هایی می‌شود که به طور رسمی توسط این ویندوز و شرکت مایکروسافت پشتیبانی می‌شوند. با این حال، کمپانی مایکروسافت قرار نیست که دیگر سیستم‌ها را مسدود کند؛ این امکان وجود دارد که مایکروسافت، سیستم‌هایی که با ویندوز 11 سازگار نیستند را با آپدیت‌های ضروری در طی این مدت پشتیبانی کند.

مشخصات سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11 تنها برای کامپیوترهایی اعمال می‌شود که به عنوان سیستم واجد شرایط برای آپگرید از ویندوز 10 به ویندوز 11 مشخص می‌شوند. راه‌های رسمی دیگری نیز برای نصب ویندوز 11 وجود دارد. علاوه بر این، کمپانی مایکروسافت در صورت نیاز دستورالعمل‌هایی برای عبور از بررسی TPM 2.0 ویندوز 11 نیز ارائه کرده است.

دانلود نسخه نهایی ویندوز 11

آپدیت‌ های ویندوز 11

البته افراد باید توجه داشته باشند که این روش‌های جایگزین همراه با خطراتی هستند. کمپانی مایکروسافت سعی داشته تا از تاکتیک‌هایی برای دور کردن افراد از استفاده از چنین روش‌هایی بهره بگیرد. گرچه این مطلب به صورت رسمی تایید نشده اما به نقل از یکی از نماینده‌های شرکت مایکروسافت، سیستم‌هایی که ویندوز 11 را پشتیبانی نمی‌کنند، آپدیتی دریافت نخواهند کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ نداده است؛ چرا که کامپیوترهای با ویندوز 11 که دارای حداقل مشخصات لازم هم نبودند نیز اولین بسته آپدیتی را دریافت کردند. آنها همچنین آپدیت‌های روزانه Windows Security را نیز دریافت می‌کنند.

این مطمئنا برای کاربرانی که از روش‌های جایگزین و در عین حال، رسمی برای نصب ویندوز 11 استفاده می‌کنند، خبری لذت بخش است چراکه مایکروسافت آنها را از داشتن آپدیت محروم نکرده است. با این حال، مشخص نیست که این تصمیم نهایی شرکت مایکروسافت است یا اینکه آنها منتظر هستند تا اوضاع آرام‌تر شود.

هر چند، کمپانی مایکروسافت ممکن است آپدیت‌های خود را از کاربرانی که حداقل سیستم را برای ویندوز 11 ندارند، دریغ نماید. در این صورت، ممکن است با مشکلات حقوقی مواجه گردد؛ چراکه مردم را وادار به این می‌کند تا کامپیوترهای جدیدی بخرند تا آپدیت‌های ویندوز 11 را دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*