عینک هوشمند TCL Thunderbird

عینک هوشمند TCL Thunderbird با یک صفحه نمایش میکرو LED شفاف رونمایی شد

عینک هوشمند TCL Thunderbird گامی مهم در جهت پیشرفت این دسته از گجت‌ها برداشته است. تی سی ال تاندربرد دارای یک صفحه نمایش میکرو LED شفاف است.

این روزها بار دیگر نگاه‌ها به سمت عینک‌های هوشمند جلب شده است و شرکت‌ها بر این باورند که این گجت‌ها می‌توانند آینده دنیای فناوری را تغییر دهند. امروز نیز شاهد رونمایی از یکی از جذاب‌ترین عینک‌های هوشمندی هستیم که تاکنون دیده‌ایم. عینک هوشمند TCL Thunderbird Pioneer Edition محصولی فوق‌العاده است.

عینک هوشمند TCL Thunderbird

این عینک به یک صفحه نمایش میکرو LED شفاف مجهز شده که دارای موج‌بر است و ساخت آن نیز سه سال طول کشیده است. نمایشگر شفاف و رنگی تاندربرد به گونه‌ای است که حس یک عینک معمولی را به شما منتقل می‌کند.

عینک هوشمند TCL Thunderbird

در واقع تفاوت اصلی این عینک با عینک مفهومی شیائومی که چندی پیش رونمایی شد نیز به نمایشگر استفاده شده در آن بر می‌گردد. محصول شیائومی از نمایشگر میکرو LED مونوکروم بهره می‌برد درحالی که در محصول تی سی ال شاهد حضور یک نمایشگر رنگی هستیم.

البته هر دو نمایشگر از ال ای دی‌های کوچک ۴ میکرومتری استفاده شده است؛‌ اما مهندسین TCL توانسته‌اند با توسعه یک الگوریتم اختصاصی عینک هوشمند TCL Thunderbird را به نمایشگر رنگی مجهز کنند.

در ویدیو زیر می‌توانید با کارایی‌های این عینک هوشمند آشنا شوید. به طور کلی این گجت می‌خواهد جای گوشی هوشمند شما را بگیرد و یا شاید بهتر است بگوییم در مرحله اول جایگزین نمایشگر آن شود.

با استفاده از آن شما می‌توانید اخبار را بخوانید، پیام‌هایتان را مشاهده کنید،‌ برنامه کاری خود را چک کنید، گجت‌های خانه هوشمند را کنترل کنید و بسیاری از کار‌های دیگر که به واسطه حضور یک نمایشگر که همیشه در برابر چشماتان قرار دارد،‌ ممکن می‌شوند.

این عینک همچنین به یک دوربین داخلی مجهز شده است که روی بینی قرار می‌گیرد. بدین ترتیب شما می‌توانید به راحتی با عینک خود عکس بگیرید و عکس‌ها نیز به صورت خودکار به گوشی منتقل می‌شوند. متاسفانه جزئیات خیلی زیادی درباره دوربین و حتی خود عینک در این رونمایی اولیه منتشر نشد.

دانلود ویدیو

در حال حاضر اینگونه به نظر می‌رسد که تاندربرد برای اتصال به اینترنت و انجام خیلی از کار‌های دیگر هنوز به گوشی هوشمند شما نیاز داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که این عینک تا حد زیادی یک نمایشگر است که به کنترل‌های لمسی در دسته خود مجهز شده است.

تی سی ال هنوز اعلام نکرده که چه زمانی کاربران قادر خواهند بود عینک هوشمند تاندربرد پایونیر ادیشن را خریداری کنند و در آن هنگام نیز چه مبلغی را باید پرداخت کنند.

چند وقت اخیر گجت‌های مختلفی معرفی شده‌اند که همه آنها را می‌توان تا حدودی در دسته عینک‌های هوشمند قرار دارد. از میان آنها می‌توان به ری بن استوریز و Razer Anzu اشاره کرد که نمایشگر ندارند. همچنین روز گذشته از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو فلو نیز رونمایی شد که به دلیل مجهز شدن به دوربین عملکردی شبیه به عینک‌های هوشمند دارد.

اما دارا بودن یک نمایشگر کاربردی باعث می‌شود که عینک هوشمند مفهومی شیائومی و TCL Thunderbird در یک دسته‌بندی کاملا متفاوت قرار بگیرند؛ هرچند که همه موارد فوق را همچنان «عینک هوشمند» می‌نامند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*