حذف برنامه قرآن کریم

چینی ها اپل را مجبور به حذف برنامه «قرآن کریم» از اپ استور چین کردند

اپل برای تبعیت از قانون چین مجبور به حذف برنامه قرآن کریم از اپ استور چین شده است. این نشان می‌دهد دولت چین با اسلام مشکلات اساسی دارد!

اپل به تازگی برنامه قرآن کریم را از اپ استور چین حذف کرده است. طبق گفته شرکت اپل، مقامات چینی این شرکت را مجبور به حذف برنامه قرآن کریم که برای قرائت و یا گوش دادن به قرآن استفاده می‌شود، از اپ استور چین کرده‌اند. این در صورتی است که اسلام از سوی دولت چین به رسمیت شناخته شده است.

دلیل حذف برنامه قرآن کریم از اپ استور چین

تاکنون مشخص نشده دلیل حذف اپ قرآن کریم از اپ استور چین چه چیزی بوده است؛ اما به نظر دولت چین با این استدلال که اپ قرآن مجید دربردارنده متون مذهبی غیرقانونی است آن را از دسترس خارج کرده است. در شرایطی دولت چین دست به همچین کاری زده است که تا به امروز 35 میلیون نفر از جمعیت جهان اپ رایگان قرآن کریم را که توسط PDMS ساخته شده است دانلود و نصب کرده‌اند.

PDSM عنوان کرده است سعی دارد از طریق گفت و گو با مدیریت فضای مجازی چین مجددا این برنامه را به اپ استور چین بازگرداند. طبق گفته PDMS، در حال حاضر یک میلیون نفر در اپ قرآن کریم حضوری فعال دارند. اپل عنوان کرده است به منظور رعایت قانون چین مجبور به حذف اپلیکیشن قرآن کریم از اپ استور چین شده است، اما معلوم نشده است که این اپ با کدام قانون چین مطابقت ندارد.

در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار اپل به شرکت چین تعلق دارد و به همین دلیل اپل مجبور است تا قوانین این کشور را رعایت کند. علاوه‌بر اپلیکیشن قرآن، اخیرا فعالیت شبکه اجتماعی لینکدین نیز در چین متوقف شده است. طبق اعلام شرکت مایکروسافت، دلیل اصلی این مسئله موضع‌گیری‌ها سختگیرانه دولت چین بوده است. با تمام این تفاسیر اپل برای حفظ یکی از اصلی‌ترین بازارهای خود مجبور است که به فعالیت خود در چین ادامه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حالا همین کار رو یک کشور جز روسیه و چین که صاحبان اصلی این مملکت هستن،انجام میداد،تمام نماینده های مجلس و مسئولین بی خاصیت،خودشون رو جر میدادن…اما افسوس که چین کمونیست صاحب اصلی ایرانه
    به امیدی نابودی این کشور نجس و لجن

  2. بله آمریکا که مذهب آزاد است شیطان بزرگ هستن و چین که سرکوبگر اسلام هست دوست و برادر محسوب میشوند. به این میگن سیاست دوگانه

  3. برای اولین بار از یه کار شرکت اپل راضی هستم
    بهترین کار ممکن رو کرده
    دقیقا رفتاری که مسلمان ها با سایر ادیان انجام میدن رو اینجا فقط یک قسمت خیلی کوچک از اون رو میتونن درک کنن
    کافیه به ایران خودمون و وضعیت ادیان و آزادی اونا نگاه کنید تا دیگه این کار اصلا به چشم نمیاد

  4. این دنیایی هست که چین قراره واسه ادما بسازه…… کاری به تصمیم درست یا غلطش ندارم مهم اینه که چین به شدت همون راه خودکامگی شوروی رو پیش گرفته و ایشالا مث همون به زباله دان تاریخ خواهد پیوست….. قطع به یقین دنیایی با مدیریت امریکا و اروپا صد هزار برابر بهتر از دنیایی با مدیریت قاتل ها، دیکتاتورها و زباله سازهای چینی و روسی هست.