وقتی اپل از شیائومی کپی می کند!

وقتی اپل از شیائومی کپی می کند!

در کمال تعجب، اپل در طراحی پوستر دعوتنامه رویداد ۲۶ مهر خود از یکی از پوسترهایی که چند سال پیش توسط شیائومی منتشر شده کپی برداری کرده است!

بله تیتر را درست خواندید. خیلی عجیب است که اپل از روی شیائومی کپی کند، در حالی که همیشه برعکس آن را شنیده‌ایم. روز گذشته اپل دعوتنامه‌ای را برای کنفرانس خبری بعدی خودش ارسال کرد که جنجال‌برانگیز است. در این دعوتنامه عنوان شده که اپل روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه از یک محصول جدید رونمایی خواهد کرد. ستاره این کنفرانس، نسل جدید لپ تاپ مک بوک پرو خواهد بود. این نوت بوک طراحی جدیدی را ارائه خواهد کرد که به ادعای اخبار منتشر شده، بزرگ‌ترین پیشرفت طی ۵ سال گذشته نیز محسوب می‌شود. اما وقتی این دعوتنامه ارسال شد، یک چیز بیشتر از خود محصول جلب توجه کرد!

پوستری که Apple در این دعوتنامه قرار داده خیلی شبیه به یکی از پوسترهایی است که شیائومی ارسال کرده است. در واقع اپل از روی پوستر دعوتنامه گوشی شیائومی می میکس ۲ اس که سال ۲۰۱۸ ارسال شد، کپی برداری کرده است. عناصری که در این دو پوستر وجود دارد خیلی شبیه به هم هستند و حتی از افکت آتش‌بازی یکسانی هم استفاده شده است. بافت نوری که باعث برجسته کردن سوژه در تصویر شده هم در دو پوستر یکی است. به هیچ عنوان نمی‌توان شباهت‌های زیادی که بین این دو وجود دارد را تصادفی دانست.

ما در بالا این دو تصویر را کنار یکدیگر گذاشته‌ایم. قطعاً شما هم با دیدن این دو تصویر متوجه «سرقت طراحی» اپل از شیائومی می‌شوید. ولی مشخص نیست که چرا هنوز خیلی از سایت‌ها متوجه این موضوع نشده‌اند یا آنکه خودشان را به آن راه زده‌اند. به هر ترتیب این کپی برداری می‌تواند برای صاحب آیفون شرم آور باشد و سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان به وجود بیاورد.

آیا ایده‌های اپل ته کشیده است؟

تا این لحظه خود شیائومی هم هیچ واکنش رسمی نسبت به این کپی برداری نداشته است. بسیاری از افراد شیائومی را «اپلِ چین» می‌دانند و از شباهت محصولات این شرکت با غول آمریکایی صحبت می‌کنند. با این حال دیدن یک پوستر کپی برداری شده از روی دست شیائومی تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد. سوال‌های زیادی در ذهن ما به وجود آمده است که پاسخ هیچ یک از آن‌ها را نداریم. آیا اپل دیگر نمی‌تواند یک پوستر منحصر به فرد برای خودش طراحی کند؟ آیا نوآوری‌های این شرکت رو به اتمام است؟ شما چه فکری می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حالا یه پوستری درست کرده که طرحش شبیه به طرح پوستر شیائومی بوده
    این که نمیشه دلیل که چون طرحها مثل همن پس اپل کپی کره که
    خوشش اومده از طرح پستر شیائومی یه پستری با طرح اون درست کرده
    اپل که نومده شرکت شائومی رو خراب کنه که

  2. شیائومی چرته با اینکه آیفون نداشتم ولی من هواوی رو از شیائومی ترجیح میدم باذتشکر😐👌