هدست واقعیت مجازی Vive Flow

حرکت چیپ اچ تی سی در پوستر های هدست واقعیت مجازی Vive Flow آبروی این شرکت را برد

هدست‌های VR در حال کوچک و سبک‌تر شدن هستند تا راحت‌تر قابل استفاده باشند. ظاهرا اچ تی سی هم قصد داشت در پوسترهای هدست واقعیت مجازی Vive Flow روی این موضوع مانور دهد؛ اما مچش گرفته شد!

اچ تی سی هدست واقعیت مجازی Vive Flow را چنان سبک‌وزن  توصیف می‌کند که هنگام استفاده، اصلا متوجه وجود آن روی صورت خود نمی‌شوید. پوسترهای منتشر شده هم این موضوع را به خوبی منعکس می‌کنند؛ پس اشکال کار کجاست؟

کمپانی تایوانی برای طراحی این پوسترها، مدل و بازیگر استخدام نکرده؛ بلکه تصاویر این مدل‌ها را از Shutterstock برداشته و با استفاده از فتوشاپ، هدست خود را روی صورت آن‌ها گذاشته است.

البته هدست واقعیت مجازی Vive Flow واقعا نقدهای مثبتی گرفته؛ ولی این حرکت سطح پایین، عملیات بازاریابی HTC را زیر سوال می‌برد.

جالب اینکه فقط هدست نیست که فتوشاپ شده است. مثلا در تصویر بالا، یک کاسه پاپ‌کورن در دست مدل قرار داشت که با یک گوشی موبایل جایگزین شد. از حق نگذریم، فتوشاپ هنرمندانه‌ای است؛ اما ژست انتخاب شده برای دست دیگر آن خانم این وسط چه می‌گوید؟

بر اساس توضیحات وب‌سایت Emojipidea، این ژست نشانه مخالفت، درماندگی و ناباوری است که اصلا تناسبی با پوستر تبلیغاتی برای چنین محصولی ندارد. کاربران فضای مجازی، مچ HTC را با پیدا کردن تصویر اورجینال زیر هم گرفتند.

ناگفته نماند توسل به فتوشاپ برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی، تازگی ندارد و همه شرکت‌ها از چنین ترفندهایی استفاده می‌کنند. اما مشکل اینجاست که HTC این تصاویر را از Shutterstock گرفته و فتوشاپ کرده است که برای یک کمپانی صاحب‌نام، اقدام پسندیده‌ای نیست. پس اچ تی سی عزیز، لطفا دفعه‌ی بعد سوتی نده!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*