لی شانگ وان

لی شانگ وان ، شاسی بلند گمنام چینی که قادر به رقابت با بزرگان است+عکس

لی شانگ وان با وجود این که یک شاسی بلند چینی ناشناخته محسوب می‌شود، اما از لحاظ طراحی و برد الکتریکی می‌تواند با محصولات خودروسازان بزرگ به رقابت بپردازد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شاسی بلند چینی لی شانگ وان نخستین بار در سال 2019 معرفی شد و توانست نگاهی بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند؛ به گونه‌ای که کارشناسان بر این باورند لی شانگ وان به عنوان زیباترین خودرو موجود در بازار چین محسوب می‌شود و می‌تواند با پرچمداران بازارهای جهانی به رقابت بپردازد. گفتنی است نام این شاسی بلند چینی در انگلیسی به معنای ideal one و در فارسی به معنای ایده‌‌آل (رویایی) است.

لی شنگ وان در بازار خودروهای الکتریکی یک رکورددار محسوب می‌شود که همین موضوع باعث شده تا نسبت به سایر خودروهای چینی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. در واقع این خودرو در حالت الکتریکی خالص توانسته برد حرکتی 180 کیلومتری را به ثبت برساند و پس از بی ام و آی 3 با برد حرکتی 203 کیلومتر به جایگاه دوم لیست خودروهای برقی با بیشترین برد حرکتی دست پیدا کند.

مشخصات لی شانگ وان

لی شانگ وان

در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ‌های اصلی باریک در کار جلوپنجره بزرگ هستیم که ترکیب آنها با سپر توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. در نمای جانبی این خودرو طراحان از سبک طراحی حجیم استفاده کردند که ابهت این خودرو را افزایش داده است. در بخش عقب این خودرو نیز چراغ‌های اصلی از الگوی باریک و ساده‌ای بهره می‌برند که با بخش جلو هماهنگی کاملی دارند.

لی شانگ وان

طول این شاسی بلند چینی 5020 میلی‌متر، عرض آن 1960 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1760 میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین محورهای این خودرو نیز 2935 میلی‌متر اعلام شده که به واسطه آن می‌تواند فضای مناسبی را در اختیار سرنشین قرار دهد. ضمن این که این خودرو 180 میلی‌متر از سطح زمین فاصله داشته  و وزن خالص آن نیز 2300 کیلوگرم است.

لی شانگ وان

هنگام ورود به کابین این خودرو با یک فضای کاملا فناورانه مواجه می‌شویم که نمایشگرهای دیجیتال مهم‌ترین بخش کابین محسوب می‌شوند. در واقع این نمایشگرها به شکل یکپارچه تمام عرض کنسول اصلی را به خود اختصاص دادند. برای لی شانگ وان مجموعه کاملی از دوربین‌ها و سنسورها  نیز در نظر گرفته شده است. از امکانات کابین این خودرو نیز می‌توان به وجود دستیار هوش مصنوعی، سانروف، شارژ بی‌سیم، نمایشگر هدآپ، سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات آلوده کننده هوا، دو پورت یو اس بی A و دو پورت یو اس بی تایپ سی اشاره کرد.

لی شانگ وان

شرکت سازنده برای لی شانگ وان، سیستم پلاگین هیبریدی در نظر گرفته است. همچنین این خودرو از یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی 3 سیلندر توربوشارژ با باک 45 لیتری بهره می‌برد که به عنوان افزاینده برد حرکتی عمل خواهد کرد تا در مواقع نیاز خودرو بتواند به ایستگاه شارژ برسد. از این رو این پیشرانه قدرت را به چرخ‌ها انتقال نخواهد داد. مشتریان می‌توانند بر اساس نوع تریم، این خودرو را در مدل‌های تک موتور یا دو موتور الکتریکی سفارش دهند.

لی شانگ وان

سیستم هیبریدی این خودرو در نسخه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک در مجموع قدرتی برابر با 326 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر را به تولید خواهد رساند. همچنین برد حرکتی این خودرو نیز 800 کیلومتر اعلام شده است. شرکت سازنده حداکثر سرعت این خودرو را به شکل الکترونیکی روی 172 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. همچنین این خودرو قادر است ظرف مدت 6.5 ثانیه از صفر به سرعت حداکثر 100 کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس این خودرو نیز از نوع تک سرعته است.

لی شانگ وان

شرکت سازنده برای سیستم هیبریدی این خودرو باتری لیتیومی با ظرفیت 40.5 کیلووات ساعت در نظر گرفته که بدون نقش پیشرانه بنزینی می‌تواند برد حرکتی 180 کیلومتری را فراهم سازد. باتری این خودرو به فناوری شارژ سریع مجهز بوده و مالکان می‌توانند از 20 تا 80 درصد ظرفیت باتری را با شارژر 6 کیلوواتی ظرف مدت 30 دقیقه شارژ کنند. همچنین صفر تا 100 باتری نیز با شارژر معمولی AC ظرف مدت 6 ساعت شارژ خواهد شد. قیمت این خودرو در نسخه پایه حدود 51 هزار دلار اعلام شده است.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*