ایران خودرو تارا

ایران خودرو تارا یا دست دوم های خارجی؛ کدامیک ارزش خرید بیشتری دارند؟

قیمت ایران خودرو تارا در بازار بین 400 تا 650 میلیون است. بسیاری از خودروهای کارکرده خارجی نیز با همین قیمت در بازار خرید و فروش می‌شوند.

شرکت ایران خودرو به تازگی تحویل خودرو تارا را به حواله‌داران این اتومبیل آغاز کرده است. ایران خودرو تارا هم‌اکنون در بازار آزاد بین 400 تا 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است،‌ این در صورتی است که خودروهای خارجی کارکرده موجود در بازار نیز تقریبا با همین قیمت خرید و فروش می‌شوند. با توجه به این موضوع شما خرید ایران خودرو تارا را ترجیح می‌دهید یا خودروهای خارجی کارکرده را؟

ورود ایران خودرو تارا به بازار کشور

شرکت ایران خودرو در دی ماه سال گذشته ثبت نام خودرو تارا را در دو نسخه اتوماتیک و دنده ای آغاز کرد. متقاضیان نسخه اتوماتیک این خودرو باید رقمی برابر با 192 میلیون و 500 هزار تومان و همچنین متقاضیان نسخه دنده‌ای نیز باید 143 میلیون و 500 هزار تومان را به عنوان پیش‌پرداخت در اختیار شرکت ایران خودرو قرار می‌دادند و حداکثر زمان تحویل نیز از سوی ایران خودرو 12 ماه اعلام شده بود. شرکت ایران خودرو در اسفند سال گذشته نیز دومین مرحله از ثبت‌نام این اتومبیل را بدون تغییر شرایط قبلی انجام داد.

هم اکنون نیز شاهد سومین مرحله از ثبت نام این محصول داخلی هستیم. متقاضیان برای ثبت نام در این طرح باید مبلغی در حدود سه میلیون و 500 هزار تومان را به عنوان پیش‌پرداخت در اختیار ایران خودرو قرار دهند. طبق اعلام ایران خودرو ثبت‌نام کنندگان در حدفاصل اردیبهشت تا مهر سال آینده خودرو خود را تحویل خواهند گرفت. در صورتی این مرحله از فروش ایران خودرو تارا آغاز شده است که ثبت‌نام کنندگان مرحله اول نیز هم‌اکنون در حال تحویل گرفتن اتومبیل خود هستند.

با مشخصات تارا آشنا شوید

شرکت ایران خودرو برای تارا پیشرانه 1.6 لیتری TU5 پلاس 16 سوپاپ در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت 110 اسب بخار را به تولید برساند و حداکثر گشتاور آن نیز 150 نیوتن‌متر است. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده دستی پنج سرعته یا گیربکس 6 سرعته اتومات گذاشته شده است.

شتاب صفر تا صد تارا اتوماتیک MT که با جعبه دنده دستی روانه بازار می‌شود، تنها در 9.5 ثانیه رقم می‌خورد. مصرف سوخت این نسخه از تارا به ازای هر صد کیلومتر 6.7 لیتر است. تارا اتوماتیک AT نیز در 11.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این یعنی مدل دنده‌ای نسبت به مدل اتوماتیک سریع‌تر است. این نسخه از تارا به ازای هر صد کیلومتر 7.15 لیتر بنزین می‌سوزاند.

این دو نسخه از تارا از نظر امکانات رفاهی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که از جمله آن‌ها تنظیم برقی صندلی‌های جلو، نوع روکش صندلی، سنسور نور و باران، رینگ‌های آلومینیومی و آینه تاشونده برقی در مدل اتوماتیک است.

ارزش خرید تارا بیشتر است یا خودروهای خارجی؟

ایران خودرو اتومبیل تارا را با قیمت 290 میلیون و 600 هزار تومان در اختیار حواله‌داران این خودرو قرار داده است و این خودرو در بازار آزاد بین 400 تا 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این مسئله نشان می‌دهد که اختلاف قیمت کارخانه و بازار حدودا 250 میلیون تومان است. در حال حاضر تعداد زیادی از خودروهای دست دوم وارداتی نیز از جمله سوناتا 2008، اکسنت 2014 و تیگو سون مدل 95 در حدود همین قیمت در بازار خرید و فروش می‌شوند.

حال این سوال پیش می‌آید که خودرو تارا ارزش خرید بیشتری دارد یا ترجیح می‌دهید به سراغ خرید خودروهای خارجی کارکرده بروید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خودروی ب روز و قابل اطمینانه.هر چ پول بدی اون اندازه اش میخوری

  2. دست دوم صحیح است نه دسته دوم