واردات انبوه خودرو

آزادسازی واردات انبوه خودرو رسما منتفی شد

مجلس به تازگی بی‌خیال واردات انبوه خودرو شده و پیشنهاد داده است که واردات به صورت محدود و برای پاسخ‌گویی به نیازهای مهم انجام شود.

پس از آن‌ که ایران و آمریکا برسر برجام با یکدیگر به اختلاف خوردند، دولت تصمیم گرفت تا به منظور جلوگیری از تمام شدن ذخایر ارزی کشور واردات خودرو را مسدودسازی کند. به دنبال این قضیه قیمت ارز در کشور به شدت افزایش یافت که این مسئله بازار خودرو را تحت تأثیر مستقیم قرار داد. اکنون و در حالی که سه سال از این مسائل می‌گذرد قیمت خودروهای وارداتی همچنان به شکل قابل توجهی بالا رفته و بازار این خودروها گرفتار یک حباب بزرگ شده است. به نظر تنها راهکاری که بتوان از طریق آن قیمت خودروهای خارجی را کمی پایین آورد آزادسازی واردات خودرو باشد.

مجلس بی‌خیال واردات انبوه خودرو شد

در حال حاضر و پس از آن که مراجع ذی‌صلاح از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و نمایندگان مجلس بر سر این مصوبه با یکدیگر به اختلاف خوردند، پایه‌گذاران این طرح بالاخره کمی عقب‌نشینی کرده‌ و پیشنهاد داده‌اند که واردات خودرو تنها برای پاسخ‌گویی به نیازهای بسیار مهم و در تعداد محدود آزادسازی شود تا شاید شورای نگهبان نیز دست از مخالفت بردارد.

با توجه به این موضوع و از آنجایی که قیمت ارز در کشور با نوسانات زیادی همراه می‌شود به نظر شاهد آزادسازی واردات انبوه خودرو نخواهیم بود و عملا واردات خودرو به کشور منتفی شده است. حتی در صورتی که واردات خودرو به صورت محدود هم مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد، این واردات به منظور پاسخگویی به نیاز‌های ضروری از جمله خودرو سهمیه جانبازان اتفاق خواهد افتاد. این موضوع نشان می‌دهد که نباید امیدوار به ایجاد تحول در بازار خودرو و همچنین واردات انبوه خودرو باشیم. علاوه بر این اخیرا مجلس واردات خودروهای دسته دوم را نیز از این طرح کنار گذاشته بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همین تعداد رو هم به تعدادی از عاقا زاده ها میدن که باعث بشن قیمت ها بالاتر بره
    خدا رو شکر به قول دوستمون کشوری مردم سالار داریم و آزادی و استقلال موج میزنه تو این گربه ی کره زمین که از یک موش ترسوتره

  2. به تعداد محدود يعني فقط واسه خودشونو بچه هاشون ديگه…. مردم هم پشمك حاج عبدالله.!

  3. هرچی در تنگنا باشن مردم به نفع دولته واسه همینه ازاد نمیکنن

  4. به همین سادگی مصلحت نظام و شورای نگهبان طرحی رو که این همه نماینده مجلس نشستن و طرح ریختن و این همه کارشناس اومد گفت به نفع مردمه و قیمت هاروپایین میاره، به فنا دادن…. اونوقت تو هنوز تو توهم اینی که تو ایران مردم سالاری داریم؟ خلایق هرچه لایق
    تو اروپا با متوسط حقوق ماهیانه کمتر از یک یا دو سال میشه بنز و بی ام و قسطی خرید تو ایران باید نیم قرن پدر خودتو در بیاری ببینم پرایدی چیزی تو قرعه کشی بهت میدن یا نه :))