شاسی بلند ایران خودرو

شاسی بلند ایران خودرو و تارا به نسل جدید موتورهای این شرکت مجهز می‌شوند

مدیرعامل شرکت ایپکو اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک شاسی بلند ایران خودرو و تارا به نسل جدید موتورهای این شرکت مجهز خواهند شد.

مهدی رجبعلی، مدیرعامل شرکت ایپکو عنوان کرد برای تحقق اهداف نقشه راه توسعه پیشرانه‌های گروه صنعتی ایران خودرو سه گام را در نظر گرفتیم که در گام نخست به دنبال کاهش تیراژ پیشرانه‌های قدیمی هستیم که این طرح از 1.5 سال قبل شروع شده و در سال جاری نیز ادامه دارد. وی افزود در گام دوم هدفمان افزایش تیراژ در پیشرانه‌های به‌روزتر است که مصرف سوخت و آلایندگی کمتری به همراه دارند و از فناوری بالاتری نیز بهره می‌برند. علاوه بر این، پیشرانه‌های موجود نیز ارتقا پیدا کردند و طرح XU7 پلاس را در نظر گرفته‌ایم که در مرحله تولید انبوه قرار دارد؛ در این پیشرانه مصرف سوخت و سطح آلایندگی بهبود پیدا کرده است.

پیشرانه جدید برای شاسی بلند ایران خودرو و تارا

مدیرعامل شرکت ایپکو در ادامه بیان کرد قصد داریم برای پلتفرم تارا از پیشرانه‌هایی که در حال ارتقا هستند استفاده کنیم. وی افزود پیشرانه توربو EF7 پلاس نیز برای شاسی بلند ایران خودرو در نظر گرفته‌ایم که در آینده نزدیک شاهد معرفی آن خواهیم بود. همچنین خانواده پیشرانه سه استوانه نیز برای تطبیق روی این پلتفرم در حال توسعه است.

رجبعلی در بخش دیگری از گفته‌های خود عنوان کرد طرح موتور EF7 پلاس ایران خودرو نیز در حال ارتقا است و پیشرانه اول و دوم آن نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین تولید انبوه پیشرانه سوم نیز در سال 1401 انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه طرح TU5 پلاس به بهره‌برداری رسیده و و در محصولات ایران خودرو به کار گرفته شده افزود این طرح در راستای گام‌های میان مدت ایران خودرو برای ارتقای موتور به انجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت ایپکو در پایان خاطرنشان کرد جایگزینی نسل جدید خانواده پیشرانه ایران خودرو که سمبل اصلی آن پیشرانه سه استورانه است به عنوان گام سوم و بلند ایران خودرو در حوزه موتور محسوب می‌شود. در واقع در این گام شاهد ارتقای اصلی خواهیم بود و با عبور از نسل فعلی پیشرانه‌ها به نسل‌های جدیدی خواهیم رسید که در حال توسعه هستند و در آینده نزدیک جایگزین موتورهای فعلی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. از ولووو خجالت بکشبد نگاه کنید فقط ماشین و همینجا تبلیغ کرده ، اقای مدیر عامل تارا سانروف رینگ کیلس وخیلی چیزهای دیگه نیاز داره لطفا اونها رواعمال کن

  2. چرا اسم تارا وشاهین روش گذاشتن چی که زیاده اسم، مثلا: پرایدپلاس توربوشارژ یا اینکه پیکان پلاس توربوشارژدنده اتومات