نمایشگر گلکسی A73

سامسونگ از پنل‌های OLED ارزان‌تر چینی در نمایشگر گلکسی A73 استفاده می‌کند

ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته برای بالا بردن حاشیه سود خود و پایین نگه داشتن قیمت گوشی، از پنل‌های OLED چینی در نمایشگر گلکسی A73 استفاده کند.

گوشی‌های سری گلکسی A اهمیت زیادی برای سامسونگ دارند. میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان این گوشی‌های میان‌رده را دوست دارند. این گوشی‌ها امکانات مثال زدنی را با قیمت بسیار رقابتی ارائه می‌کنند. خانواده سری Galaxy A فروش بسیار خوبی را هم تجربه می‌کنند. به همین خاطر است که سامسونگ از همه لحاظ هوای این محصولات را دارد تا همچنان بازار را در اختیار داشته باشد.

همین اتفاق در مورد نسخه ۲۰۲۲ گوشی‌های این خانواده هم صدق می‌کند. شایعاتی مطرح است که از آینده امیدوارکننده این محصولات خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد سامسونگ همچنین می‌خواهد در کنار بهبود عملکرد این محصولات، حاشیه سود خودش را هم افزایش دهد.

بر اساس گزارشی که از طرف کره جنوبی منتشر شده، سامسونگ تصمیم گرفته از پنل‌های OLED چینی برای نمایشگر گلکسی A73 استفاده کند. پیش از این وظیفه تأمین تمام پنل‌های OLED به کار رفته در گوشی‌های سامسونگ بر عهده شرکت Samsung Display به عنوان شرکت تابعه خود سامسونگ بود.

انتظار می‌رود برای آنکه سامسونگ الکترونیکس پنل‌های OLED ارزان قیمت‌تری را تأمین کند، از پنل‌های دو شرکت چینی BOE و CSOT استفاده کند. این دو کمپانی جزو نام‌هایی است که به عنوان تأمین کننده پنل اولد نمایشگر گلکسی A73 از آن‌ها یاد می‌شود.

BOE سازنده احتمالی نمایشگر گلکسی A73

سامسونگ الکترونیکس هنوز تصمیم نهایی خود برای انتخاب تأمین کنندگان پنل‌های اولد را نگرفته است. ولی به احتمال خیلی زیاد، بعد از ارزیابی پنل‌های چینی‌ها همین‌ها را برای استفاده در محصولات اقتصادی آینده خود انتخاب کند. دو شرکت چینی BOE و CSOT قادر به تولید پنل‌های ارزان‌تری نسبت به خود سامسونگ هستند و این می‌تواند بدون نیاز به افزایش قیمت نهایی گوشی، حاشیه سود بیشتری را برای کمپانی سامسونگ فراهم کند.

شرکت‌های چینی بخش جدانشدنی از زنجیره تأمین سامسونگ هسند و نقش آن‌ها در حال پر رنگ‌تر شدن هم هست. وظیفه تولید باتری گوشی‌های سامسونگ بر عهده یک شرکت چینی است. همچنین غول کره‌ای برای تأمین پنل OLED گوشی‌های ارزان قیمت سری Galaxy M خود نیز از پنل‌های ساخت شرکت چینی CSOT استفاده می‌کند.

به احتمال خیلی زیاد، گوشی Galaxy A73 سامسونگ در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود. بر اساس شایعات به جز حضور پنل OLED در نمایشگر گلکسی A73 ، شنیده می‌شود این گوشی میان‌رده به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز مجهز خواهد شد. همچنین با توجه به گزارشی که ادعا می‌کرد «مدل ۲۰۲۲ تمام گوشی‌های سری Galaxy A به یک لرزشگیر اپتیکال تصویر در سیستم دوربین خود مجهز می‌شوند»، انتظار می‌رود سیستم دوربین گوشی گلکسی ای ۷۳ نیز یک لرزشگیر اپتیکال را ارائه کند.