تصویب طرح صیانت

با تصویب طرح صیانت، ‌10 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم!

یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده است که با تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران 10 میلیون شغل ایجاد می‌شود. اما آیا واقعاً چنین وعده‌ای عملی است؟

طی سال‌های گذشته کشور ما با موانع کوچک و بزرگ زیادی مواجه شده است به طوری که هم‌اکنون در هیچ حوزه‌ای ثبات نداشته و در عوض مشکلات عمده زیادی داریم . فاصله طبقاتی در شرایط کنونی کشور به اوج خود رسیده است، مردم برای گذراندن زندگی خود مجبور هستند به صورت شبانه و روزی کار و تلاش کنند.

در اوضاع وخیم کشور مسئولین نیز فقط شعار می‌دهند و هیچ گاه به مرحله عمل نمی‌رسند. طی سال‌های اخیر این شعارها به اوج خود رسیده است و تقریبا تمام مسئولین در حال سردادن شعارهای پوچ و بی‌فایده هستند. نمونه‌ای از این شعارها را می‌توان در اظهارات اخیر پژمان فر، نماینده مجلس ملاحظه کرد. وی عنوان کرده است که طرح صیانت باعث ایجاد 10 میلیون شغل خواهد شد. در صورتی این ادعای عجیب و غریب مطرح شده است که بسیاری از افراد کسب و کار مجازی دارند و معلوم نیست که با مسدودسازی اینترنت چه بلایی سر آن‌ها خواهد آمد.

تصویب طرح صیانت چگونه اشتغال‌زایی می‌کند؟

طرح صیانت سرانجام به مرحله اجرا می‌رسد، اما امیدوار هستیم که در آن زمان 10 میلیون شغل جدید را به چشم ببینیم و این حرف نیز همانند بسیاری از اظهار نظرهای امیدوار کننده‌ای که تاکنون شنیده‌ایم در حد یک شعار باقی نماند. طبق گفته وزیر بهداشت، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که هم‌اکنون کشور با آن مواجه است خروج نخبگان از  کشور است. در حال حاضر بسیاری از نخبگان کشوری با دعوت قدرت‌های جهانی کشور خود را ترک کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرند. مسئولیت این قضیه بر عهده چه کسی است؟ مردم باید جلوی فرار مغزها را بگیرند یا مسئولان باید شرایطی را برای آن‌ها فراهم کنند که به ادامه فعالیت در کشور راضی شوند و دعوت سایر کشورها را رد کنند؟!

در حال حاضر برخی از پرستاران شرایط کاری مناسبی ندارند و در قالب نیروی 89 روزه به کار گرفته می‌شوند که حقوق آن‌ها به ازای هر ساعت کار فقط 15 هزار تومان است. با این شرایط کاری فاجعه قطعا اگر پرستار از کشور دیگری پیشنهاد خوبی داشته باشد بدون هیچ تردیدی آن را قبول کرده و از کشور خود خارج می‌شود. با این اوصاف فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم که طرح صیانت چه نتیجه‌ای را برای کشور به دنبال خواهد داشت. آیا واقعا باعث ایجاد 10 میلیون شغل می‌شود یا شرایط را از گذشته هم بدتر می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگه به امید اینا باشیم که برامون تصمیم بگیرن،حال و روزمون میشه همین حال و روز الانمون که از ثانیه قبل بدتره
    یک مشت افراد بیسواد رو سر پست های تخصصی میزارن و برای مردمی که محتاج نیازهای روزمره شون هستن،تصمیم میگیرن
    مجلس رو باید به افراد متخصص داد نه اینکه طرف تو حوزه علمیه باید باشه و میاد تو مجلس،تا امثال این افراد تصمیم بگیر منو و شما هستن،فاتحه مون خونده س

  2. آره ده میلیون شغل هم شامل جیب بری و آدم کشی و فروش مواد مخدر و قاچاق هر چیزی و شکنجه و کشتن مردم به درصدهاي خیلی بالاست. درست میفرمایید. به نفع شما هم هست.

  3. همش دروغ بسه دیگه

  4. مگه الان مردم شغل ندارن طرحتون برای خودتون همش دروغه فقط برای نابودی اینترنت طرح رو دارین به زور خورد مردم میدید

  5. با این طرح خیلیا رو بیکار میکنن نمونش کسانی که کسب کارشون تو اینستاس

  6. تا الان غیر از دروغ چیزی نشنیدیم…