خطرناک ترین شغل های جهان ؛ از خنثی کردن مین و آموزش شیر تا کار در ارتفاع

در جهان مشاغل بسیاری وجود دارد که می‌توانند جان افراد را از آن‌ها بگیرند. ما در این مطلب خطرناک ترین شغل های جهان را معرفی خواهیم کرد.

برخی از افراد از روی ناچاری یا علاقه شخصی خود به سراغ مشاغلی می‌روند که انجام آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی منجر به آسیب‌های جسمی جدی شده یا افراد را از ادامه زندگی محروم کند. اگر شناخت این شغل‌ها برای شما از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با 18 نمونه از این مشاغل آشنا شوید.

18 مورد از خطرناک ترین شغل های جهان

1. هنرنمایی با تمساح

خطرناک ترین شغل های جهان

در باغ وحشی واقع در کشور تایلند یک فرد ماهر به منظور جذب مخاطب سر خود را در دهان تمساح قرار می‌دهد یا اقدام به انجام هنرنمایی‌های دیگری با این موجود خطرناک می‌کند که ممکن است در جریان این هنرنمایی با دنیا خداحافظی کند.

2. خنثی کنندگان مین

خطرناک ترین شغل های جهان

ربات‌ها در پروسه یافتن مین‌ها تا 80 درصد به موفقیت دست پیدا می‌کنند. این در صورتی است که انسان‌ها تا 99.6 درصد موفق به یافتن مین می‌شوند. از این رو می‌توان گفت به‌کارگیری انسان برای یافتن مین می‌تواند نتیجه بهتری را از استخدام ربات‌ها برای انجام این کار در پی داشته باشد. اما انجام این کار، جان فرد را به خطر می‌اندازد و می‌تواند منجر به کشته شدن یا نقص عضو او شود.

3. معدنچیان

خطرناک ترین شغل های جهان

کارکردن در معدن می‌تواند به قیمت جان افراد تمام شود؛ همان‌طور مدتی پیش خبری مبنی بر گرفتار شدن تعدادی از معدنچی‌ها در عمق 700 متری زمین رسانه‌ای شد و بارها چنین اخباری را از رسانه‌ها شنیده‌ایم. از این رو می‌توان گفت کارکردن در معدن یکی از خطرناک ترین شغل های جهان است.

4. شیشه پاک‌کن‌های آسمان خراش‌ها

خطرناک ترین شغل های جهان

برای تمیز کردن شیشه ساختمان‌های بلند دبی نباید هیچ‌گونه ضعف جسمانی داشت زیرا در این صورت ممکن است حوادث جدی در انتظار فرد باشد. کارگرانی که در دبی مشغول به انجام این کار هستند از هیچ‌گونه تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و علاوه بر این برای این که شغل خود را از دست ندهند نیز هیچ‌گونه اعتراضی نمی‌کنند.

5. آموزش دهندگان شیر

خطرناک ترین شغل های جهان

آموزش دادن به شیر کار هر کسی نیست و باید سر نترسی داشت تا از پس این کار برآمد؛ مخصوصا در اوقاتی که شیر کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهد و شروع به غرش می‌کند.

6. ماهی گیران

خطرناک ترین شغل های جهان

افرادی که شغل اصلی آن‌ها ماهی گیری است برای این که دست خالی از آب بیرون نروند باید ساعات زیادی را در دریاها باشند و ممکن است طی این زمان آب و هوا به هم بریزد و آن‌ها را به دردسر بیندازد. این افراد به منظور صید ماهی تنها با تکیه بر جلیقه نجات عمیق‌ترین نقاط دریاها را زیر پا می‌گذارند که ممکن است به دنبال وخیم شدن شرایط آب و هوایی آب آن‌ها را پایین بکشد که در چنین شرایطی نجات آن‌ها تا حدودی امکان‌ناپذیر می‌شود.

7. سیم کش هوایی

خطرناک ترین شغل های جهان

سیم کشی هوایی یکی از خطرناک ترین شغل های جهان محسوب می‌شود که تعداد محدودی از افراد به سراغ آن می‌روند. تنها افرادی از این کار جان سالم به در خواهند برد که از مهارت لازم برخوردار باشند و سایر افراد ممکن است در نتیجه یک حادثه ناگوار جان خود را از دست بدهند.

8. قطع درخت و هیزم شکنی

خطرناک ترین شغل های جهان

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که شکستن هیزم و قطع درختان کارهای چندان دشواری نیستند و می‌توان به راحتی از پس آن‌ها برآمد؛‌ اما همین دست کم گرفتن ممکن است خطرهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. افرادی که مشغول به انجام این کارها می‌شوند با فشار جسمی زیادی مواجه می‌شوند که ممکن است در حین کار آن را حس نکنند؛ اما در حقیقت انجام این کارها می‌تواند به فرد آسیب جدی بزند و  باید برای موفق شدن در آن‌ها کار را جدی گرفت.

9. استفاده از انسان به عنوان سیبل

خطرناک ترین شغل های جهان

به تازگی سیرک‌ها برای این که افراد بیشتری را جذب خود کنند و بدین واسطه پول بیشتری در بیاورند، یک شخص را بدون توجه به خطرهایی که ممکن است در پی داشته باشد به عنوان سیبل قرار می‌دهند و به دور و اطراف آن چاقو پرتاب می‌کنند تا حرفه‌ای و کاربلد بودن خود را به مردم نشان دهند.

10. مسئولین جمع‌آوری زباله

خطرناک ترین شغل های جهان

افرادی که شغل اصلی آن‌ها جمع‌آوری زباله است باید روزانه مشغول به جمع کردن زباله و پاک‌سازی محل شوند که انجام این کار نیازمند مقاومت در برابر مواد شیمیایی اسیدی است. البته این در صورتی است که فرد در شهرها مشغول به جمع‌آوری زباله باشد و  چنانچه شخص جمع‌آوری زباله‌های صنعتی را بر عهده داشته باشد اوضاع وخیم‌تر می‌شود. ممکن است این افراد در جریان جمع‌آوری زباله‌ها با وسایل تیزی که درون سطل آشغال افتاده و قابل دیدن نیستند به خود آسیب وارد کنند.

11. کارگران ساختمانی

خطرناک ترین شغل های جهان

کارگران ساختمانی برخی اوقات مجبور می‌شوند که برای انجام وظیفه خود روی داربست بروند. این کارگران برای این که خطر کمتری متوجهشان شود باید تعادل خود را تا آنجایی که توان دارند حفظ کنند و از تکان‌های بیش از حد جلوگیری کنند. در صورتی که کارگر تعادل خود را از دست بدهد و شروع به تکان خوردن کند ممکن از از بالا به سمت پایین بیفتد و در نتیجه جان خود را از دست بدهد.

12. کارگران خطوط برق فشار قوی

خطرناک ترین شغل های جهان

کارگران خطوط برق فشار قوی برای انجام کار خود باید از زمین فاصله بگیرند و تعادل خود را به صورت حداکثری حفظ کنند،‌ زیرا در غیر این صورت برق به آن‌ها رحم نخواهد کرد و جان شیرین آن‌ها را خواهد گرفت. لازم به ذکر است که مطابق با اخبار منتشر شده، سالانه 34 کارگر خطوط برق از دنیا می‌روند. از این رو می‌توان این شغل را یکی از خطرناک ترین شغل های جهان معرفی کرد.

13. خلبان و مهندسان پرواز

خطرناک ترین شغل های جهان

خلبانان نیمی از زندگی خود را مشغول به پرواز هستند و در جریان این پروازها نزدیک‌ترین چیز به آن‌ها خطوط قوی برق است که می‌تواند به آن‌ها آسیب وارد کند. علاوه بر این مهندسان پرواز نیز برای انجام کار خود مجبور هستند تا زمان زیادی را در کنار مواد شیمیایی بگذرانند. اکنون به این موارد خطر سقوط را نیز اضافه کنید.

14. رانندگان کامیون

خطرناک ترین شغل های جهان

رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم با ماشین‌های سنگین بسیار خسته کننده است و اگر راننده دائما در حال سفر باشد این خستگی چند برابر می‌شود. اگر تحمل راننده تمام شود و دیگر نتواند با خستگی ناشی از رانندگی کنار بیاید باید منتظر خطرات زیادی باشد که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به برخورد با یک درخت و منحرف شدن از مسیر اصلی اشاره کرد.

15. بمب گذاران انتحاری

خطرناک ترین شغل های جهان

استفاده از حملات انتحاری روز به روز در حال افزایش است، به نحوی که طی دهه 1980 تنها 5 حمله انتحاری اتفاق می‌افتاد، اما تا سال 2001 تعداد این حملات به 81 رسید و همچنین تا سال 2005 نیز شاهد افزایش به 460 حمله بودیم. در کشورهای بسیاری از این حمله که نوعی تاکتیک نظامی محسوب می‌شود استفاده می‌کنند که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به عراق، پاکستان، افغانستان و… اشاره کرد.

16. کشاورزان و گله داران اسب

خطرناک ترین شغل های جهان

استفاده از مواد شیمیایی یکی از الزامات کشاورزی است و می‌توان آن را عضو جداناپذیر کشاورزی دانست. در صورتی که کشاورزان از این مواد به شیوه درست استفاده نکنند ممکن است آسیب‌های زیادی ببینند. همچنین پرورش اسب نیز می‌تواند در صورت سهل انگاری افراد را با آسیب‌های جدی مواجه کند که از جمله آن‌ها لگد خوردن از اسب است. از این رو کشاورزی و گله داری اسب را نیز می‌توان از خطرناک ترین شغل های جهان دانست.

17. کارگران دکل‌های تلفن همراه

خطرناک ترین شغل های جهان

دستگاه‌های گیرنده که متعلق به شرکت‌های تلفن همراه هستند معمولا در فاصله حداکثری از زمین نصب می‌شود و از این رو افرادی که وظیفه نصب را بر عهده دارند باید برای انجام کار خود به بالاترین نقطه ممکن بروند که در جریان آن ممکن است با برق گرفتی مواجه شده یا همچنین تعادل خود را از دست بدهند. تاکنون این اتفاقات گریبان‌گیر افراد بسیاری شده است.

18. سقف سازان

خطرناک ترین شغل های جهان

سقف سازان برای انجام کار خود معمولا باید روی مکان‌های بلند و نامناسب قرار بگیرند و باید تجهیزات بسیاری را نیز با خود به همراه داشته باشند. این افراد در زمان‌هایی که هوا بیش از اندازه سرد یا گرم باشد یا این که مکان کار آن‌ها خیلی نامناسب باشد سعی می‌کنند تا کار خود را در زودترین حالت ممکن به اتمام برسانند که ممکن است در پی این عجله حوادث ناگواری برای آن‌ها اتفاق بیفتد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه