آنتی ویروس موبایل

آنتی ویروس موبایل قوی، چی نصب کنیم؟

محافظت از گوشی موبایل در برابر ویروس‌‌ها و بدافزارها، دغدغه همه ماست. همانطور که می‌‌دانید سیستم عامل یک گوشی به تنهایی برای حفظ امنیت آن کافی نیست.

به هر حال، اندروید پرکاربردترین سیستم عامل جهان است و این بدان معناست که می تواند یک هدف بزرگ برای کاربران مخرب باشد. ما خدمات و کارهای بانکی، خریدها و بسیاری دیگر از کارهای شخصی خود را از طریق گوشی موبایل انجام می‌دهیم. به همین علت، دریافت بدافزارها در تبلت و یا گوشی هوشمندمان می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل نصب یک آنتی ویروس موبایل قوی جهت حفظ امنیت اطلاعات ما ضرورت می‌یابد.

در این مقاله با معرفی تعدادی از آنتی ویروس های قوی و معروف برای موبایل آشنا خواهیم شد.

انواع آنتی ویروس موبایل

آنتی ویروس های متنوعی برای نصب موجود هستند. برخی از آن‌ها رایگان و تعدادی نیز غیر رایگان ارائه می‌شوند. عملکرد عمومی آنتی ویروس‌ها به این صورت است که گوشی شما را اسکن کرده، و در صورت شناسایی بدافزارها و اپلیکیشن‌های مخرب، آن‌ها را پاک می‌کنند. تعدادی از آنتی ویروس‌ها بسیار بیش تر از یک اسکن خودکار عمل کرده و به طور جدی سعی می‌کنند از باز شدن یا بارگیری صفحات وب و فایل‌های مخرب نیز جلوگیری کنند.

بیت دیفندر، بهترین آنتی ویروس با امنیت بالا

بیت دیفندر (Bitdefender Mobile Security) با حفاظت 99.9% و مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌های یک آنتی ویروس درجه یک مانند: ضد ویروس عالی، قابلیت ضد سرقت، حفاظت از حریم خصوصی، اتصال با ساعت هوشمند و … به بهترین شکل از دستگاه اندروید شما محافظت می‌کند. شما با پرداخت مبلغ کمی در سال و خرید آنتی ویروس بیت دیفندر با لایسنس اوریجینال، می توانید دستگاه گوشی خود را در برابر بدافزارها ایمن کنید.

آنتی ویروس موبایل

بیت دیفندر همچنین یک ابزار مشاوره حریم خصوصی بسیار جذاب دارد که با استفاده از فناوری WearOn، لایه‌ای از امنیت را به ساعت هوشمند شما می‌افزاید که در صورت رها کردن ناگهانی گوشی، موارد امنیتی را به شما هشدار می‌دهد.

قابلیت ضد سرقت بیت دیفندر به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه خود را از راه دور پیدا کرده، روی نقشه مشاهده و قفل کنید و یا حتی اطلاعات دستگاه را از راه دور پاک کنید. این آنتی ویروس تاکنون چندین سال به عنوان بهترین محصول امنیتی برای اندروید از جانب موسسه معتبر AV-Test انتخاب شده است.

نورتون (Norton)

آنتی ویروس نورتون یکی دیگر از بهترین نمونه‌های موجود است. از جمله ویژگی‌های نورتون، بررسی برنامه‌ها برای خطرات احتمالی حریم خصوصی و یا مصرف بیش از حد باتری است. نورتون این امکان را به شما می‌دهد که حتی قبل از نصب برنامه‌ها از فروشگاه گوگل پلی، از نظر امنیت و خطرات حریم، آنها بررسی کنید.

از دیگر ویژگی‌های نورتون مسدود کردن تماس‌ها برای محافظت در برابر تماس‌های ناخواسته، هشدار امنیت Wi-Fi به هنگام اتصال به یک شبکه بی سیم ناامن و نیز داشتن امکانات ضد سرقت برای قفل کردن گوشی یا پاک کردن داده‌ها از راه دور است.

نورتون نیز مانند بیت دیفندر یک برنامه غیر رایگان است و امکان پشتیبانی از سه دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آواست (Avast)

Avast Mobile Security & Antivirus  یکی از بهترین برنامه‌های آنتی ویروس اندروید است که همه چیز را از مشاور حفظ حریم خصوصی گرفته تا بهینه ساز سیستم تا لیست سیاه سفارشی ارائه می‌دهد. آواست فراتر از یک اسکنر معمولی است؛ اگرچه گفته می‌شود که اسکن ویروس‌ها را به خوبی انجام می‌دهد و از این نظر رتبه بالایی دارد.

ویژگی‌های جذاب Avast Mobile Security شامل یک سیستم ضد سرقت است که به شما امکان می‌دهد دستگاه Android خود را در صورت سرقت یا از دست دادن آن ردیابی کرده و از راه دور قفل (یا پاک کنید). برخی از ویژگی‌های جالب دیگر در جهت بهبود عملکرد گوشی نیز وجود دارد که شامل پاک کننده فایل‌های زائد برای آزادسازی فضای ذخیره‌سازی و افزایش رم است که هدف آن افزایش سرعت دستگاه شما است.

برای استفاده از این برنامه قبلا باید هزینه‌ای پرداخت می‌کردید. اما اکنون به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد. البته نسخه رایگان توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود که در صورت عدم تمایل به دریافت تبلیغات، می‌توانید با پرداخت هزینه اندکی این امکان را برای خود فراهم کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز بسیار مفید آواست، قفل درون برنامه‌ای است که به موجب آن دستگاه شما قبل از باز کردن برنامه‌های خاص و مهم (مانند اپلیکیشن‌های بانکی، پیام رسان‌ها و…)، از شما پین می‌خواهد.

AVG

آنتی ویروس AVG یکی دیگر از برنامه‌های با کیفیت بالا برای ایمن سازی دستگاه اندروید شما است و از سطح قابل توجهی از حفاظت بدون هیچ گونه هزینه‌ای برخوردار است. در واقع از همان موتور آنتی ویروس محبوب Avast استفاده می‌کند.

امکانات ارائه شده در AVG مشابه امکانات آواست و البته اندکی ضعیف‌تر می‌باشد. این نرم افزار نیز نسخه رایگان و غیر رایگان دارد که در نسخه غیر رایگان امکانات بیشتری از جمله ایمن‌سازی عکس‌های شما، قابلیت‌های ضد سرقت گسترده (مانند قفل شدن دستگاه در صورت تعویض سیم کارت)، امکانات بهینه‌سازی دستگاه و بهبود عملکرد و … در دسترس است.

توجه داشته باشید که می‌توانید تمام ویژگی‌های نسخه پیشرفته را به صورت رایگان، به مدت دو هفته امتحان کنید.

کسپرسکی (Kaspersky)

آنتی ویروس قدرتمند کسپرسکی به خوبی ویژگی‌های یک آنتی ویروس عالی را ارائه می‌دهد. محافظت ابری فعال شده برای واکنش سریع به تهدیدات، اسکن‌های زمان‌بندی شده، اسکن اتوماتیک برنامه‌های دانلود شده، پاک کردن داده‌ها از راه دور، عکسبرداری مخفیانه از کاربر غیر مجاز، اطلاع دادن شماره سیم کارت جدید در صورت سرقت و تعویض سیم کارت گوشی، مسدود نمودن سایت‌های جعلی و مخرب و… از ویژگی‌های محافظتی کسپراسکی می‌باشد.

آنتی ویروس موبایل

در نسخه رایگان آن تبلیغات وجود ندارد و بسیاری از امکانات در نسخه رایگان در دسترس است. تنها موضوع مورد توجه این است که در نسخه رایگان باید هر برنامه جدید را به صورت دستی اسکن کنید. این امکان در نسخه غیر رایگان به صورت خودکار در دسترس قرار می‌گیرد.

مک آفی (MacAfee Mobile Security)

مک آفی نیز بسیاری از ویژگی‌های مشابه با آواست را ارائه می‌دهد. در نسخه رایگان آن که شامل تبلیغات است امکاناتی از قبیل اسکن امنیتی Wi-Fi، بلک لیست برای شماره‌های مزاحم، ردیابی گوشی گمشده و … ارائه می‌شود. هر چند که در تابستان 2021 مک آفی تعدادی از قابلیت‌های مفید این برنامه را از آن حذف نمود. نسخه پولی امکانات کامل‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما در مقایسه با بیت دیفندر و کسپرسکی بسیار قیمت بالاتری دارد.

ترند میکرو (Trend Micro)

ترند میکرو نیز که از شرکت‌های بزرگ امنیتی و ضد ویروس دنیا می‌باشد در آنتی ویروس گوشی خود قابلیت‌هایی از جمله: کنترل والدین برای حفاظت از کودکان، تشخیص سایت‌های جعلی برای خرید امن، حفظ حریم خصوصی در رسانه‌های اجتماعی، محافظت و مدیریت کلمه عبور، امنیت و بهینه‌سازی دستگاه اندروید و … را ارائه داده است. لایسنس‌های متنوع میکرو ترند برای انتخاب ویژگی‌های مورد نیاز شما در دسترس بوده و قابل خریداری می‌باشد.

سوفوس (Sophos)

برنامه آنتی ویروس رایگان سوفوس بر خلاف نسخه رایگان سایر نرم افزارها بدون تبلیغات بوده و دارای تعدادی ویژگی منحصر به فرد از جمله اسکنر کد QR، احراز هویت و قابلیت ضد سرقت می‌باشد.

سوفوس برنامه‌ها را هنگام نصب برای بررسی بدافزار بودن یا محتویات مضر اسکن می‌کند و در صورت نشت اطلاعات حساس به شما هشدار می‌دهد. اسکنر آنتی ویروس را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که فایل‌ها و پوشه‌ها را نیز به صورت دوره‌ای اسکن کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب، Secure QR Code Scanner است که همانطور که از نامش پیداست، هنگام اسکن یک کد QR، هر آدرس اینترنتی مورد نظر را برای تهدیدات احتمالی بررسی می‌کند و اطمینان می‌دهد که می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

آویرا (Avira)

Avira Antivirus Security یکی دیگر از برنامه‌های امنیتی است که در مورد کیفیت موتور آنتی ویروس خود، از آزمایشگاه‌های مستقل تست استفاده می‌کند. نسخه رایگان از آگهی پشتیبانی می‌کند، اما دارای بسیاری از ویژگی‌ها است. از جمله مدیر مجوزها که برنامه‌ها را در مقیاس حریم خصوصی رتبه‌بندی می‌کند تا به شما کمک کند به راحتی تصمیم بگیرید که چقدر از داده‌های شما قابل اعتماد هستند.

همچنین این اپلیکیشن دارای تعدادی قابلیت ضد سرقت است که شامل قابلیت مکان‌یابی تلفن، راه اندازی زنگ هشدار از راه دور، قفل کردن یا پاک کردن دستگاه اندروید از راه دور است.

آنتی ویروس موبایل

در نسخه پیشرفته، برنامه از دست تبلیغات خلاص شده و پشتیبانی بهتر و کامل‌تری را شامل می‌شود. مسدود شدن خودکار وب سایت‌های مخرب ، به‌روزرسانی‌های مکرر (ساعتی) ، همراه با محافظت از میکروفون و دوربین برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از این سخت افزار برای جاسوسی از شما از جمله امکانات نسخه پیشرفته می‌باشد.

انتخاب شما برای آنتی ویروس اندروید یا آیفون کدام محصول است؟ کدام آنتی ویروس (یا موبایل سکیوریتی) را روی دستگاه خود نصب دارید و چرا؟ آیا به نظر شما موبایل‌ها نیاز به نصب این اپلیکیشن های امنیتی دارند؟ اگر جوابتان مثبت است، به نظر شما یک آنتی ویروس یا نرم افزار امنیتی موبایل، علاوه بر ویژگی‌های گفته شده، باید چه امکانات دیگری داشته باشند؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اورد اسم غولهای امنیتی مثل ترندمیکرو ، مکافی و نورتون کنار اسامی شرکتهایی مثل کسپرسکی و بیت دیفندر . یکم عجیبه

  2. برای اندروید بیت دیفندر و کسپرسکی از همه شون بهترن. هر چند اندروید ویروس نمیگیره، ولی برای بدافزارها و قفل کردنش موقع سرقت گوشی خوبه