طرح صیانت

طرح صیانت هزینه‌های مردم را کاهش می‌دهد؛ چون از اینترنت بین الملل استفاده نمی‌کنند!

نایب رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت این طرح باعث کاهش هزینه‌های مردم می‌شود، چون دیگر از اینترنت بین الملل استفاده نمی‌کنند.

علی یزدی خواه، نایب رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی درباره این طرح پرحاشیه اظهار کرد مجلس تلاش می‌کند بررسی طرح صیانت را تا قبل از پایان سال و فرا رسیدن نوروز 1401 به پایان برساند. به گفته یزدی خواه، طرح جدید مجلس، یک اقدام حداقلی به منظور حفظ و حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی است. وی درباره احتمال فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی گفت:

این که هنوز برخی افراد این‌گونه القا می‌کنند که هدف از طرح صیانت، فیلتر کردن و محدود کردن فضای مجازی است، در راستای اقدامات بدخواهانه دشمنان بیرونی برای مردم ایران است. رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی تاکید کرده‌اند که ما به دنبال فیلترینگ فضای مجازی نیستیم. وزیر ارتباطات نیز بیان کرده فیلترینگ جایی در برنامه‌های این وزارتخانه ندارد.

طرح صیانت موجب قطع اینترنت بین الملل می‌شود؟

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت در ادامه اظهار کرد مردم نه تنها نباید نگران این موضوع باشند، بلکه باید خوشحال هم باشند؛ چرا که ما به دنبال ارزان‌سازی هستیم. کاربران اختیار دارند در هر یک از پلتفرم‌های داخلی یا خارجی که تمایل دارند، فعالیت داشته باشند، اما ما می‌توانیم قیمت پلتفرم‌های داخلی را پایین بیاوریم و از اینترنت بین الملل استفاده نکنیم که این امر منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های آنها می‌شود.

بنابراین علی یزدی خواه معتقد است که پس از تصویب طرح صیانت، مردم از اینترنت بین الملل استفاده نمی‌کنند و به دلیل استفاده از پلتفرم‌های داخلی، هزینه‌های آنها کاهش خواهد یافت. این اظهارات بار دیگر موجب نگرانی کاربران شده است؛ چرا که با وجود تکذیبیه‌های مسئولان و نمایندگان مجلس، به نظر می‌رسد شاید محدودیت‌هایی در اینترنت بین الملل و شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی به وجود بیاید و ممکن است مردم مجبور به استفاده از پلتفرم‌های داخلی بشوند.

نکته جالب اینجاست که از طرفی نمایندگان مجلس قصد دارند با تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، مردم را به استفاده از پلتفرم‌های داخلی تشویق کنند و شاید محدودیت‌هایی را برای پلتفرم‌های خارجی به وجود بیاورند، اما از سوی دیگر، روز گذشته نخستین جلسه بررسی این طرح به صورت زنده از طریق یک شبکه اجتماعی خارجی یعنی لایو اینستاگرام برای مردم پخش شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. نمی دونم مشکلشون چیه ! خریت یا خر فرض کردن!
    با تصویب این قانون حتی گجت نیوز رو هم از نون خوردن میندازین ! نه تنها این سایت یه عالمه سایت هستن با این قانون دیگه نمیتونن کار کنن!
    خیلیها از ایسنتاگرام پول در میارن , خیلی ها با واتس اپ کار میکنن , خیلی ها بعضی از فک فامیلاشون یا پسر یا دختراشون خارج هستن با اونا چطور میشه ارتباط برقرار کردن ! مثلا تویه همون خرابی آباد چین کشور محبوب دولت مدارا آیا برنامه های ایرانی کار میکنه!
    خواهشا قبل این طرح 5 دقیقه فک کنید ! عالم ادم بیچاره نکنید این راه کنترل کردن مردم نیس!

  2. خاک بر سرت مرتیکه الاغ

  3. شما اگه خیلی نگران هزینه ای ما هستی، وقتی حامل های انرژی رو گرون کردین، زحمت میکشیدین یارانه ۲ دلاری تون رو افزایش میدادین، به امید خدا به زودی اینترنت ماهواره ای میاد و در دسترس همه قرار میگیره، ببینم اون موقع چطور میخواین جلوی انتقال اطلاعات و اخبار رو بگیرین.

  4. شما دودره بازی هاتون کم بشه هزینه ها می یاد پایین این مورد یعنی جیب مردم خالی کردن نون بری بترسید از خدا

  5. مردم دارن از این اینترنت کسب درآمد می‌کنند!!!!
    بعد شما میگید :این کار هزینه مردم رو پایین میاره😒
    شما دارید جیب مردم رو خالی می کنید😨
    #نه_به_صیانت

  6. جیب مردم رو نزن نمیخواد به فکر جیب مردم باشی.بنزین هم وقتی گرون کردن گفتن به نفع مردمه ما که چیزی ندیدیم

  7. فراموش نکنید که اولش گفتن استفاده از اینترنت داخلی هزینه اش نصف اینترنت معمول هست. یعنی شما بسته ۱۰۰۰ تومنی بخری، میتونی ۲۰۰۰ تومن از اینترنت داخلی استفاده کنی. ولی نتیجه چی شد؟ استفاده از اینترنت خارجی رو دو برابر کردن. یعنی باید بسته ۲۰۰۰ تومنی بخری، تا بتونی ۲۰۰۰ تومن از اینترنت داخلی استفاده کنی. و فقط ۱۰۰۰ تومن میتونی از اینترنت خارجی استفاده کنی. الانم میگن ما امر میکنیم مردم با میل خودشون میتونن بیان توی ایتا و سروش تا هزینه شون کم بشه، پس به نفع مردمه!

  8. حالا شما نگران هزینه های این ملت شوربخت شدید؟ خدا همه رو نابود کنه که خستمون کردید.
    بابا بذارید بمونیم تو مملکتمون . همش مال شما ولی با این وضع آیا نمیشه بذارید ماهم کنار شما اینجا
    کمی
    زندگی
    کنیم؟

  9. نمیشه تو این یه مورد به هزینه های مردم کار نداشته باشید؟!!!!!

  10. در هیچ زمینه ای هزینه مردم رو کم نکردید و برعکس هزینه ها در همه زمینه ها دهها و صدها و در برخی موارد هزاران برابر شد.تحصیل رایگان کار هر کشوری نیست و ما تحصیل رایگان داشتیم اونم نگه نداشتید هیچ هزینه اونرو نجومی کردید.پس حداقل کار خودتان را در سکوت انجام دهید کمتر به شعور مردم توهین کنید.

  11. خدایی از پشت کدام کوه با کدام رشوه رسیدی مجلس؟ این حرف های مفت چیه. پس کشتن مردم هم هزینه های مردمو کاهش میده چون زندگی نمی کنند.

  12. اولش میگن نه وقتی که مردم جو گیر ایران بیخیال شدن اونوقت کلا خداحافظ دنیای خارج ایران…سلام کره شمالی
    کشور دوست و صاحب و کمونیست چین هم کمک شایانی به این طرح خواهد کرد و کلا تمام این فناوری رو چین داره پیاده سازی میکنه

  13. سرعت اینترنت ایرانسل در مشهد به یک پنجم رسیده.. لطفاً یک گزارش تهیه کن گجت نیوز

  14. ایشون هم پیاده بره اینور اونور از ماشین استفاده نکنه تا خرجش کمتر بشه درضمن فعالیت بدنیش بیشتر هم میشه سالم میمونه

  15. ایران دیگه جای زندگی نیست یه اینترنت داشتیم اونم ازمون گرفتن

  16. فردا روی شنیدین مردم حق ندارن حتی اسم بچه هاشونم انتخاب کنن و ما بهشون لیست میدیم که از اون لیست انتخاب کنن اصلا تعجب نکنید،شما به مال و اموال خودتون مهر محرمانه بزنید و ملتو به هر بهونه ای غارت کنید،مردمم با این چرندیات سرگرم خودتون کنید تا ذهنشون رو از اصلیات منحرف کنید…….. هزار رحمت به دیکتاتورهای تاریخ

  17. چهل سال پیش میگفتن اون بنده خدا دیکتاتوره ! هه

  18. چه بلایی می خوان سر اینترنت بین الملل بیارن سرعتشو ببرن بالا خود مردم تصمیم میگیرن چطور استفاده کنن نه شما