بهترین ویژگی های ویندوز 11

نگاهی به بهترین ویژگی های ویندوز 11 مایکروسافت

مایکروسافت Windows 11 را با تغییرات و ویژگی‌های جذابی نسبت به ویندوز 10 عرضه کرده است. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به بهترین ویژگی های ویندوز 11 مایکروسافت بیندازیم.

مایکروسافت در ۱۳ مهر ماه ویندوز 11 را به همراه طراحی و ویژگی های جدید برای دستگاه‌های سازگار منتشر کرد. این ویژگی های جدید که با هدف افزایش بازدهی و کارایی رایانه شما آماده شده‌اند می‌توانند زندگی را در خانه و اداره برای شما آسان‌تر کنند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که مایکروسافت قرار است ویندوز 11 را به صورت مرحله‌ای عرضه کند؛ بنابراین همه کاربران در یک زمان به آن دسترسی نخواهند داشت. در واقع هرچه‌قدر دستگاه شما قدیمی‌تر باشد، احتمال اینکه باید زمان بیشتری منتظر بمانید، افزایش می‌یابد.

با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بهترین ویژگی‌ های ویندوز 11 مایکروسافت و نحوه استفاده آنها بپردازیم.

بهترین ویژگی های ویندوز 11 مایکروسافت و نحوه استفاده از آنها

برنامه‌های اندرویدی

بهترین ویژگی های ویندوز 11

قرار است برنامه‌های اندرویدی از طریق فروشگاه نرم افزاری جدید مایکروسافت در اختیار کاربران ویندوز 11 قرار گیرند. علاقه‌مندان به اکوسیستم ویندوز سال‌ها بود که منتظر این ویژگی بودند. البته پشتیبانی از برنامه‌های اندروید در نسخه منتشر شده کنونی وجود ندارد و قرار است در ماه‌های آينده و به همراه یک نسخه‌ دیگر عرضه شود.

هرچند در حال حاضر نیز می‌توانید در موارد خاصی (مثلا در صورتی که یک گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی دارید) به برنامه‌های اندرویدی در ویندوز 10 دسترسی داشته باشید؛ اما در ویندوز 11 تمامی کاربران می‌توانند برای اولین بار برنامه‌های اندرویدی را مستقیما روی رایانه خود دانلود کنند. پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی یکی از بهترین ویژگی های ویندوز 11 است.

نحوه استفاده: وقتی این ویژگی به ویندوز 11 اضافه شد، شما می‌تواند با مراجعه به فروشگاه نرم افزاری جدید مایکروسافت و از طریق اپ استور آمازون به برنامه‌های اندرویدی دسترسی پیدا کنید. برای اینکار شما باید برنامه اپ استور آمازون را دانلود کنید و یک حساب کاربری آمازون بسازید تا از طریق آن بیش از ۵۰۰ هزار برنامه از جمله دیزنی پلاس، تیک تاک، نتفلیکس، پینترست و اوبر در اختیار شما قرار گیرد.

سپس می‌توانید در میان برنامه‌های رایگان و پولی موجود به گشت و گذار بپردازید. برنامه‌های اندرویدی در نوار استارت ادغام خواهند شد و همچنین در نوار وظیفه نیز ظاهر می‌شوند. البته  توجه کنید که تمامی برنامه‌های موجود در گوگل پلی استور در دسترس شما نخواهند بود.

ویجت‌ها

ویندوز 11 ویجت‌ها را به رابط کاربری خود اضافه کرده است. ویجت‌ها در واقع فید‌هایی با قابلیت سفارشی سازی هستند که از هوش مصنوعی بهره می‌برند و می‌توانند اطلاعاتی همچون اخبار، وضعیت آب و هوا، تقویم، لیست‌های کار‌هایی که باید انجام دهید و تصاویر اخیر شما را نشان دهند.  در آپدیت اخیر ویندوز 10 نیز شاهد ویژگی‌ مشابهی با نام news and interests بودیم.

بهترین ویژگی های ویندوز 11

نحوه استفاده: در تسک بار جدید ویندوز 11 دکمه‌ای برای ویجت‌ها تعبیه شده است. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، یک پنل از سمت چپ نمایشگر شما ظاهر می‌شود که در خود یک سری ویجت‌ها را جای داده است. در این پنل می‌توانید اطلاعات مد نظر خود را در خیلی سریع مشاهده کنید. البته می‌توان آن را به صورت تمام صفحه نیز درآورد.

مایکروسافت تیمز

ردموندی‌ها پلتفرم ویدیو چت خود را به عنوان بخشی از سیستم عامل ویندوز 11 در آورده‌اند تا دسترسی به آن برای استفاده روزانه آسان‌تر شود. در ویندوز 11 می‌توانید با سایر کاربران تیمز در ویندوز، اندروید، مک و یا آی او اس ارتباط برقرار کنید. حضور مایکروسافت تیمز در تسک بار را نیز می‌توان یکی از بهترین ویژگی های ویندوز 11 به حساب آورد.

بهترین ویژگی های ویندوز 11

نحوه استفاده: Teams در تسک بار قرار دارد و اگر آن را مشاهده نمی‌کنید نیز می‌توانید از جستجوی ویندوز استفاده کنید. سپس روی آيکون تیمز کلیک کنید تا ابزار چت اجرا شود. پس از آن مشخص کنید که آيا می‌خواهیم به یکی از مخاطبین خود پیام یا وویس دهید یا اینکه با او تماس تصویری بگیرید.

روی گزینه Meet یا Chat کلیک کنید و مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید با کلیک روی جعبه پایین صفحه چت نسخه کامل مایکروسافت تیمز را اجرا کنید.

دسکتاپ‌ها

ویندوز 11 به شما اجازه می‌دهد به راحتی دسکتاپ‌های مجازی ایجاد کنید و هرکدام از آنها را نیز برای استفاده شخصی، کاری، مدرسه، گیمینگ و یا هر چیز دیگری با یک تصویر زمینه متفاوت شخصی سازی کنید. شما همچنین می‌توانید به راحتی بین آنها جابه‌جا شوید. این ویژگی به قابلیت دسکتاپ مجازی مک او اس شباهت دارد.

بهترین ویژگی های ویندوز 11

نحوه استفاده: روی دکمه دسکتاپ در نوار وظیفه کلیک کنید تا پنل دسکتاپ کنونی شما نشان داده شود. روی گزینه + در بخش دسکتاپ جدید کلیک کنید تا دسکتاپ دوم ایجاد شود. با کلیک روی × می‌توان دسکتاپ ایجاد شده را حذف کرد و با کلیک روی دسکتاپ‌ها نیز می‌توان بینشان جابه‌جا شد.

Snap Layouts

یکی از بهترین ویژگی های ویندوز 11 مایکروسافت Snap Layouts است. وقتی در حال کار روی چندین پنجره باز هستید، ویندوز 11 به شما اجازه می‌دهد آنها را در قالب طرح بندی‌های مختلف در آورید و همه آن پنجره‌ها را هم به همان ترتیب ذخیره خواهد کرد.

بهترین ویژگی های ویندوز 11

نحوه استفاده: وقتی که یک پنجره جدید را باز می‌کنید، یک دکمه که شبیه مربع است را در در گوشه سمت راست بالای صفحه مشاهده می‌کنید. این دکمه بین × و دکمه کوچک کردن پنجره قرار دارد. ماوس را روی آن حرکت دهید تا گزینه‌های طرح بندی مختلفی را برای پنجره مورد نظر مشاهده کنید. در نهایت نیز طرح مربوطه و جایی از طرح بندی که می‌خواهید پنجره را در آن قرار دهید را انتخاب کنید.

Snap Groups

Snap Groups مجموعه‌ای از پنجره‌های باز هستند که شما در Snap Layouts ذخیره کرده‌اید و حالا برای دسترسی راحت‌تر به آنها در تسک بار قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید آنها را به صورت گروهی کوچک یا بزرگ کنید.

نحوه استفاده: با نشانگر ماوس روی آيکون مرورگر خود در تسک بار حرکت کنید (هنوز مشخص نیست که آيا این ویژگی فقط مختص به مایکروسافت اج است یا خیر). شما گروه‌های مختلفی از سایت‌ها و برنامه‌هایی که ایجاد کردید را به صورت پاپ آپ مشاهده خواهید کرد. گروهی که می‌خواهید مجدد باز کنید را انتخاب کنید.

به نظر شما بهترین ویژگی ویندوز 11 مایکروسافت چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه