مک بوک پرو جدید اپل

چه پورت‌هایی بعد از ۵ سال به مک بوک پرو جدید اپل اضافه شده است؟

مک بوک پرو جدید اپل علاوه بر چیپست M1 Pro یا M1 Max، اکنون پورت‌های جدید و متنوع‌تری را هم دریافت کرده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

در حالی که تمام لپ تاپ‌های سری مک بوک پرو که در ۵ سال اخیر عرضه شده‌اند همگی ۲ تا ۴ پورت تاندربولت و یک جک ۳.۵ میلی‌متری داشتند، شب گذشته اپل نشان داد که قصد دارد به این پورت‌ها در مک بوک پرو جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی خود تنوع ببخشد.

بعد از شکایت‌های طولانی کاربران از کمبود پورت‌های مک بوک، اپل سرانجام تصمیم گرفت چندین پورت جدید را بعد از حذف آن‌ها در سال ۲۰۱۶ به نسل جدید لپ تاپ‌هایش اضافه کند که شامل یک پورت HDMI، یک اسلات کارتخوان SD و پورت شارژ مگ سیف می‌شود. هر دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی Macbook Pro از سه درگاه تاندربولت ۴ (دو تا در سمت چپ و یکی در سمت راست) و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون استفاده می‌کنند.

مک بوک پرو جدید اپل

این پورت‌ها به مک بوک نسل جدید اپل اجازه می‌دهند تا ۲ نمایشگر اکسترنال 6K را با چیپست M1 Pro و تا ۴ نمایشگر اکسترنال 6K را با چیپست M1 Max هندل کنند. مشخصات فنی این لپ تاپ‌ها تأیید می‌کند که پورت HDMI به کار رفته در آن‌ها به جای نسخه جدیدتر ۲.۱، نسخه قدیمی‌تر ۲.۰ است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران ناامیدکننده باشد.

بیشتر بخوانید:

مک بوک پرو جدید اپل در دو سایز ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ و با نمایشگر ناچ و طراحی جدید معرفی شد

از مشخصات فنی کلیدی نسل جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی می‌توان به پورت‌های اضافه‌تر، چیپست جدید M1 Pro یا M1 Max، نمایشگرهای mini-LED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی انطباق‌پذیر (Promotion) و عمر باتری بیشتر از ۱۰ ساعت اشاره کرد. قیمت پایه نسخه ۱۴ اینچی ۱،۹۹۹ دلار و نسخه ۱۶ اینچی ۲،۴۹۹ دلار است. اپل از هفته آینده لپ تاپ‌های جدید خودش را وارد بازارهای جهانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*