قیمت جدید خودرو

گرانی خودرو در راه است؛ قیمت جدید خودرو تا چند روز دیگر تعیین می‌شود

طبق گفته محسن صالحی نیا، رئیس هیئت عامل ایدرو، قیمت جدید خودرو بلافاصله پس از اعلام تورم بخشی از سوی بانک مرکزی مشخص خواهد شد. آیا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند؟

محسن صالحی نیا، رئیس هیئت عامل ایدرو عنوان کرد که تا پیش از این به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که خودروها هر 6 ماه یک بار تغییر قیمت پیدا کنند. اکنون موعد مقرر فرا رسیده است و قیمت جدید خودروها به زودی مشخص خواهد شد. مطابق با تحقیقات صورت گرفته، نرخ تورم بخشی که یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های تعیین قیمت خودرو است تا انتهای هفته جاری اعلام خواهد شد. وظیفه اعلام این نرخ بر عهده بانک مرکزی است.

قیمت جدید خودرو پس از اعلام نرخ تورم بخشی مشخص خواهد شد

رئیس هیئت عامل ایدرو در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت‌گذاری خودرو به دنبال تغییر ریاست شورای رقابت وضعیت جدیدی را به خود خواهد دید یا خیر، بیان کرد که وظیفه قیمت‌گذاری خودرو به وسیله قانون به شورای رقابت سپرده شده است و از این رو تفاوتی نمی‌کند که رئیس چه کسی باشد و شورای رقابت باید به رویه سابق به کار خود ادامه دهد.

وی در انتها در رابطه با این که قیمت جدید خودرو چه زمانی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد پس از آن که بانک مرکزی نسبت به اعلام نرخ تورم بخشی اقدام کند سریعا جلساتی برای مشخص شدن قیمت جدید خودروها برگزار و نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.