قیمت فیدلیتی

کاهش قیمت فیدلیتی در بازار؛ شاسی بلند محبوب گروه بهمن چرا ارزان شد؟

قیمت فیدلیتی در بازار آزاد خودرو کشور طی چند ماه گذشته روند کاهشی پیدا کرد، اما چرا این شاسی بلند محبوب گروه بهمن ارزان شد؟

از آنجایی که در بازار خودرو ایران با انحصار مواجه‌ایم و محصولات جدید نیز به شکل قطره چکانی توزیع می‌شود، از سال 1398 تا به امروز خودروسازان مختلف با ارائه هر محصول جدیدی توانستند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند که همین موضوع باعث شد میان قیمت کارخانه و نرخ بازار آنها شکاف بزرگی شکل بگیرد.

شاسی بلند فیدلیتی نیز از همان روزی که توسط گروه بهمن به بازار عرضه شد توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. هم‌اکنون بهمن موتور قیمت این خودرو را 735 میلیون تومان در نظر گرفته است، اما در زمان عرضه این خودرو به بازار یعنی در خرداد 1400 قیمت آن برای مدل 5 نفره حدود 655 میلیون تومان و مدل 7 نفر آن نیز 670 میلیون تومان بود.

از آنجایی که ورود یک کراس اوور جدید توانسته بود نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند، قیمت فیدلیتی در اوایل تابستان سال 1400 در بازار آزاد به 1 میلیارد و 100 میلیون تومان رسید؛ به گونه‌ای که میان قیمت کارخانه و آزاد این خودرو حدود 300 میلیون تومان اختلاف به وجود آمد که هیجان زیاد مشتریان در خرید این خودرو باعث ایجاد چنین شکافی شده بود.

قیمت زیاد فیدلیتی در بازار آزاد طی ماه‌های گذشته روند کاهشی پیدا کرده و اکنون کمتر 1 میلیارد تومان است. از این رو مشتریان می‌توانند نسخه‌های صفر کیلومتر آن را در بازار آزاد با قیمتی در حدود 970 میلیون تومان تهیه کنند. هرچند در حال حاضر نیز برخی از مشتریان برای آگهی‌های فروش فیدلیتی همچنان رقم‌های زیادی را در نظر می‌گیرند که پیش‌بینی می‌شود این قیمت‌ها نیز در آینده نزدیک روند کاهشی پیدا کنند.

قیمت فیدلیتی در بازار آزاد – مهرماه 1400

  • تمام خودروهای این جدول بدون رنگ و صفر کیلومتر هستند.
تیپرنگقیمت در بازار
پنج نفرهسفید987 میلیون تومان
هفت نفرهمشکی1 میلیارد و 30 میلیون تومان
پنج نفرهخاکستری970 میلیون تومان
پنج نفرهخاکستری997 میلیون تومان
هفت نفرهسفید1 میلیارد تومان

گفتنی است فیدلیتی به همراه دیگنیتی دو محصول جدید بهمن موتور برای بازار ایران محسوب می‌شوند که فیدلیتی یک کراس اوور بزرگ‌تر و ویژه خانواده‌ها بوده، اما دیگنیتی با ویژگی‌های اسپرت به بازار عرضه می‌شود. فیدلیتی از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

عدم برخورداری از سیستم توزیع قدرت چهار چرخ نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این خودرو شناخته می‌شود که باعث شده این خودرو از ویژگی‌های آفرودی بی‌بهره بماند. البته این خودرو از امکانات رفاهی ایمنی و متعددی در کنار نسخه سه ردیف صندلی بهره می‌برد. کی ام سی کی 7 و جی ام سی اس 350 نیز به عنوان رقبای این خودرو در بازار ایران به‌شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نحوه ثبت نام

  2. مملکت بی در و پیگیر همینه. انحصار را دولت در دست گرفته. واردات نداریم بالاجبار آشغالهای داخلی رو باید خرید. یا بدتراز اون باید چینی سوار شد اونم با قیمت‌های کذب. بیچاره مردم. هرطرف می‌چرخند فقط باید پول بدهند. اونم دلخواه نه فقط اونیکه هست مجبوری چندبرابر پول بدی و آشغال سوار بشی. ماشالله تو هر چیزی آزادیم. حتی تو نوع ماشین خریدن. يه روزی خودروهای روز دنیا مال ایرانیا بود. ولی حالا حسرت باید بخورن

  3. اصلا فیدلیتی وجود خارجی برای مردم عادی نداره و فقط به دلال و رانت خوار میدن هیچکس تا الان موفق به ثبت نام نشده و شرکت بهمن موتور از فروردین ماه داره ثبت نام 3 ماهه میکنه و تا الان که آبانماه هست هیچ فیدلیتی به مردم عادی تحویل نشده