تویوتا یاریس GR ، خودروی محبوب جرمی کلاکسون در سال 2021

بدون شک جرمی کلارکسون یکی از تاثیرگذارترین مجری‌های حوزه خودرو است. شاید غافلگیر شوید که بشنوید تویوتا یاریس GR خودروی محبوب جرمی در سال 2021 است.

شاید چندان اغراق آمیز نباشد که بگوییم جرمی کلارکسون، مجری انگلیسی زبان حوزه خودرو، یکی از محبوب‌ترین اشخاص دنیا است. این مجری که سابقه تولید برنامه‌های جذابی مانند Top Gear و Grand Tour را در کارنامه دارد، اکنون مشغول تولید برنامه‌ای به نام «مزرعه کلارکسون» است که اتفاقا به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه آمازون پرایم تبدیل شده است.

البته جرمی همچنان در حوزه خودرو هم مشغول به کار است و یکی از فعالیت‌های اخیر وی، همکاری با مجله Sunday Times برای انتخاب بهترین خودروهای سال 2021 است. نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که انتخاب‌های جرمی کلارکسون به شدت متفاوت و البته جالب بوده‌اند.

تویوتا یاریس GR

امسال شرایط خودروسازان و خودرو دوستان در حال بهتر شدن است و به نظر می‌رسد پاندمی کرونا به انتهای مسیر نزدیک شده است. همه ما زمان زیادی را در خانه‌هایمان سپری کردیم و به همین دلیل تجربه رانندگی با خودروهای جدید برای بسیاری از ما ناممکن شده بود. اما خوشبختانه افرادی هستند که حتی در این شرایط هم به دنبال بهترین خودروهای سال 2021 رفته‌اند.

با اضافه شدن جرمی کلارکسون به تیم مجله Sunday Times، او و تیمش به سراغ بهترین خودروی سال 2021 رفته‌اند و نتیجه نهایی ممکن است خیلی‌ها را غافلگیر کند؛ تویوتا یاریس GR بهترین خودروی 2021 است.

بهترین خودروی 2021 از نظر جرمی کلارکسون

بله، تویوتا یاریس GR واقعا خودروی محبوب جرمی کلارکسون است. ممکن است این تصمیم، شما را شوکه کرده باشد؛ اما برای پی بردن به دلیل این انتخاب، کافی است نگاهی به نقدهای درخشان و تماما مثبت یاریس GR از زمان عرضه بیندازیم. اگر نقدهای این خودرو را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که تویوتا یاریس GR یکی از تحسین شده‌ترین خودروهای چند سال اخیر است.

این خودرو دارای موتور توربو 1.6 لبتری سه سیلندری با قدرت تولید 257 اسب بخار است و با گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده است. از آنجایی که تویوتا یاریس GR دارای تاییدیه رالی است، شامل حالت دو دیفرانسیل AWD می‌شود.

تویوتا یاریس GR

اگر فرصت مطالعه نقد جرمی کلارکسون از این خودرو را بدست آورید، حتما این کار را انجام دهید؛ چراکه ارزش وقت گذاشتن را دارد. کلارکسون عنوان کرده که در ابتدا علاقه‌ای به رانندگی با این ماشین نداشته است و فکر می‌کرد که این ماشین برای کسانی است که هوندا Jazz را بیش از حد مسابقه‌ای می‌دانند. اما بعد از اتمام تست رانندگی بود که جرمی متوجه اشتباه خود شد. چراکه تویوتا یاریس GR، یک یاریس معلولی که همه ما با آن آشنایی داریم نیست. چیزی که این خودرو را متفاوت می‌کند، تاییدیه ویژه (Homologation Special) آن است. یک ماشین مخصوص رالی که اجازه تردد در سطح جاده را دارد. البته لازم است تا 25,000 مدل از این خودرو تولید شود تا اجازه شرکت در رالی را پیدا کند.

یک آشوبگر واقعی در سطح جاده و مزرعه!

به لطف تغییرات اساسی در قوانین مسابقات قهرمانی رالی، یاریس GR جدید هرگز به صورت کامل به ماشین رالی تبدیل نخواهد شد. مسابقات قهرمانی رالی از سال آینده با خودروهای هیبریدی برگزار خواهد شد، اما حتی این موضوع هم نتوانسته از شگفتی جرمی کلارکسون بکاهد. او در بخشی از بررسی خود می‌گوید:

این ماشین کاری کرد که با صدای بلند بخندم! یک روز صبح با ماشین به زمین کشاورزی‌ام رفتم و حسابی کثیف کاری به راه انداختم، اما برایم اهمیتی نداشت؛ چراکه یاریس جی آر، آشوبی به تمام معنا به پا کرده بود. ضمنا بعد از اینکه عیار ماشین دستم آمد روانه جاده شدم. جاده‌ای که با یک لایه یخ پوشیده شده بود. عملکرد ماشین روی این جاده هم طوفانی بود! تویوتا یاریس GR یکی از لذت بخش‌ترین و هیجان انگیزترین تجربه‌های رانندگی‌ام را رقم زد.

تویوتا یاریس GR

این حجم از ستایش که توسط یکی از محبوب‌ترین اشخاص تلویزیونی و دنیای خودرو ارائه شده می‌تواند به شدت برای فروش شرکت تویوتا مفید باشد. کلارکسون پا را تا جایی پیش گذاشته که ادعا می‌کند هیجان رانندگی با این خودرو به اندازه رانندگی با پورشه 911 است. مقایسه‌ای که به جز افتخار، چیزی برای تویوتا به همراه نمی‌آورد.

برندگان دیگر جایزه خودروی سال

تویوتا یاریس GR

قطعا «جایزه کلارکسون» بخش برجسته فصل جوایز Sunday Times بوده است، اما نباید فراموش کنیم که برندگان دیگری هم در کار هستند. جایزه بهترین طراحی سال به خودرو هیوندای Ioniq 5 رسیده است. محصولی که احتمالا بهترین ماشین الکتریکی موجود در بازار محسوب می‌شود. همانطور که در توضیحات این انتخاب ذکر شده، به نظر می‌رسد محصول جدید هیوندای از دل فیلم‌های علمی – تخیلی بیرون آمده و مشخص است که الگوبرداری‌هایی هم از هیوندای پونی 1974 داشته است.

یاریس GR موفق به کسب بهترین خودروسازی سال از این پنل شده است و فیات 500e هم جایزه بهترین خودرو کوچک – شهری را بدست آورده است.

موفقیتی بزرگ برای تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR

اینکه خودرو شما بتواند جرمی کلارکسون سختگیر را مجبور به ستایش محصولتان کند، بدون شک دستاوردی بزرگ است. در سالی که این خودرو توانست بسیاری از توجه‌ها را به خود جلب کند، نظر مثبت کلارکسون هم می‌تواند به راحتی یک پیروزی مهم در نظر گرفته شود. با اینکه این خودرو از دور، ظاهری به شدت معمولی و نرمال دارد، اما یکی از ماندگارترین تجربه‌های رانندگی که در این چند سال اخیر داشته‌ایم را ارائه می‌دهد و باید بگوییم تویوتا وسط خال زده است!

تنها نکته منفی این خودرو که جرمی کلارکسون هم به آن اشاره کرده، بخش داخلی خودرو و محل نشستن راننده است که کمی بیش از حد مرتفع است. البته این مشکل هم نتوانست جلوی جرمی را بگیرد و در نهایت نمره 5/5 به GR Yaris اعطا شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*