سریعترین حافظه رم DDR5 کامپیوتر در جهان

سریعترین حافظه رم DDR5 کامپیوتر در جهان، معرفی شد

کمپانی G.Skill از سریعترین حافظه رم DDR5 کامپیوتر در جهان به نام Trident Z5 رونمایی کرد. این حافظه رم از چیپ حافظه DDR5 شرکت سامسونگ استفاده می‌کند.

بازار کامپیوترهای شخصی به زودی به نسل جدید فناوری DRAM دسترسی پیدا می‌کند. با نسل جدید پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD و سری چیپست‌های Alder Lake کمپانی اینتل، سازندگان کامپیوتر سرانجام می‌توانند از رم‌های DDR5 استفاده کنند. گرچه این چیپست‌ها هنوز آماده نشده‌اند، اما سازندگان حافظه شروع به رونمایی از ماژول‌های رم DDR5 خود کرده‌اند و G.Skill نیز یکی از آن‌هاست.

G.Skill از نخستین کیت حافظه DDR5 خود برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد. سازنده این حافظه را «سریعترین حافظه رم DDR5 کامپیوتر در جهان» نامیده است. حافظه G.Skill Trident Z5 در دو نسخه RGB و غیر RGB عرضه می‌شود که هر دو از چیپ حافظه DDR5 سامسونگ استفاده می‌کنند. این ماژول جدید در نسخه‌های ۵۶۰۰، ۶۰۰۰ و ۶۴۰۰ مگاهرتزی تولید می‌شود. همه این مدل‌ها دارای ظرفیت ۳۲ گیگابایتی (۲ تا ۱۶ گیگابایت) و تأخیر CL 36-36-36-76 یا CL 40-40-40-76 هستند. این ماژول‌ها در مقایسه با حافظه‌های قبلی برند G.Skill از طراحی متفاوتی نیز برخوردارند.

سامسونگ سال گذشته نخستین چیپ حافظه DDR5 خودش را برای سرورها رونمایی کرد. سه ماه قبل هم این شرکت با ساخت یک حافظه رم DDR5 با ظرفیت 768GB که از چیپ 32DRAM با ظرفیت هر یک 24Gb استفاده می‌کرد، تاریخ‌سازی کرد. ماه گذشته اعلام شد حافظه‌های رم DDR5 با ۳۰ درصد قیمت بیشتر نسبت به چیپ‌های DDR4 وارد بازار خواهند شد. اوایل ماه جاری میلادی، سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ حافظه در جهان تولید چیپ‌های حافظه DDR5 برا پایه فناوری ۱۴ نانومتری EUV را با هدف بهره‌وری بالاتر و عملکرد سریع‌تر آغاز کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*